ورود خودرو به خراسان‌شمالی ۱۴ درصد کاهش یافت 

بجنورد-ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: شمار خودروهای ورودی به استان از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تاکنون ۳۳۱ هزار و ۲۱۶ مورد ثبت شد که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۴ درصد کاهش را نشان می دهد.  

محمد مشتری روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شمار خودروهای خارج شده از خراسان شمالی نیز در این مدت ۳۰۱ هزار و ۴۱۵ دستگاه وسیله نقلیه گزارش شده که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۶ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: تردد خودروها در محورهای استان به وسیله ۵۱ دستگاه تردد شمار نصب شده در سطح جاده ها ثبت می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: مجموع ترددهای ثبت شده در جاده های استان در این مدت بیش از سه میلیون و ۴۷۶ هزار فقره گزارش شد.

مشتری تصریح کرد: بیشترین ترددهای جاده ای خراسان شمالی در این مدت از محور بجنورد- شیروان و بالعکس با ۲۳۷ هزار تردد گزارش شده است.

وی درباره تخلف رانندگان عبوری از خراسان شمالی در طرح نوروزی اظهار کرد: بیشترین تخلف فاصله غیر مجاز در این مدت از رانندگان عبوری از محور چمن بید- گلستان گزارش شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: همچنین در این مدت رانندگان عبوری از محور قوچان- فاروج و نیز محور چمن بید- گلستان بیش از سایر رانندگان مرتکب تخلف سرعت غیرمجاز شدند.

استقرار ۲۰۰ راهدار برای خدمات رسانی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بیش از ۲۰۰ نفر راهدار در قالب ۲۱ تیم برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروز ۱۴۰۳ در جاده های مختلف استان مستقر شدند.

طول راه های خراسان شمالی بدون احتساب راه های روستایی، یکهزار و ۳۴۳ کیلومتر است که ۱.۵۴ درصد از راه های کشور را به خود اختصاص داده است.

اکنون ۱۶۶ کیلومتر بزرگراه، ۴۳۲ کیلومتر راه اصلی و ۷۴۵ کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد.

طول راه های روستایی خراسان شمالی نیز چهار هزار و ۶۵۴ کیلومتر است که ۳,۶ درصد از راه های روستایی کشور را دارد و در رتبه ۱۳ استان های کشور قرار گرفته است.

طول راه های شریانی استان نیز ۶۳۷ کیلومتر است که ۱.۸ از راه های شریانی کشور را به خود اختصاص داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha