رشد ۷۰ درصدی تلفات جاده‌ای نوروز کرمان؛ شمار جان‌باختگان به ۴۹ نفر رسید

کرمان- ایرنا- کرمان امسال با اخبار ناگوار سوانح رانندگی به استقبال نوروز رفت به طوری که براساس آمارها در ردیف چند استان پرسانحه و پرتلفات کشور قلمداد شده است و در بازه زمانی مشخص در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود ۷۰ درصد رشد شمار جانباختگان را نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا تحلیل آماری که اورژانس مرکز استان یا مرکز هدایت عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی کرمان طی روز یکشنبه اعلام کرده نشانگر رشد شمار جانباختگان سوانح رانندگی است.

دانشگاه علوم پزشکی کرمان آمار جان باختگان تصادفات طرح نوروزی پارسال( ۱۴۰۲) در بازه زمانی ۲۴ اسفند تا صبح پنج فروردین همان سال را ۳۴ نفر و شمار جان باختگان این طرح نوروزی در همین بازه زمانی در سال جاری را ۴۹ نفر اعلام کرد.

البته طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی کرمان، مصدومان ترافیکی انتقال یافته به بیمارستان در طرح نوروزی امسال یکهزارو ۳۲۴ نفر و در طرح نوروزی پارسال یکهزارو ۴۷۴ نفر بوده اند.

سایر آمارها

دانشگاه علوم پزشکی کرمان همچنین آمار فوتی غیرتصادفی در استان را طی بازه زمانی مذکور ۳۰۳ نفر و مصدومان غیرتصادقی انتقال یافته به اورژانس را ۲ هزارو ۲۶ مورد عنوان کرده است.

به گزارش ایرنا البته این آمارها براساس اطلاعات ثبت شده در اورژانس های پیش بیمارستانی و بیمارستانی استان تنظیم شده، گرچه متولی اصلی اعلام آمار جان باختگان حوادث ترافیکی، پزشکی قانونی است و احتمال اینکه آمار جان باختگان سوانح رانندگی در استان بیش از این آمار باشد وجود دارد.

متاسفانه اداره کل پزشکی قانونی استان کرمان آمارهای مربوط به این موارد را یا در اختیار رسانه ها قرار نمی دهد یا بسیار دیرهنگام منتشر می کند؛ به طور مثال در حوادث دیگر مانند انفجارهای تروریستی نیز شاهد حجم زیاد انتقادها از این اداره کل به علت نحوه اطلاع رسانی بودیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha