۵ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۱۲
کد خبرنگار: 1229
کد خبر: 85425774
T T
۱۵ نفر

برچسب‌ها

معاون نخست وزیر ایتالیا: مکرون جنگ‌افروز و خطری برای اروپاست

تهران- ایرنا- «ماتئو سالوینی» معاون نخست‌وزیر ایتالیا پس از آنکه «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه انجام عملیات زمینی در اوکراین را منتفی ندانست، وی را جنگ‌افروز و خطری برای اتحادیه اروپا خطاب کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری آنسا، معاون نخست وزیر و وزیر حمل و نقل ایتالیا پس از آنکه مکرون گفت "شاید در مقطعی مجبور باشیم در یک عملیات زمینی با نیروهای روسی در اوکراین مقابله کنیم"، وی را جنگ طلب و خطری برای اتحادیه اروپا خواند.

سالوینی در ادامه این اظهارات اضافه کرد: نمی خواهم که اتحادیه اروپا برای جنگ جهانی سوم حاضر شود.

رهبر حزب لگا نورد در جریان یک نشست در رم ضمن متهم کردن رئیس جمهوری فرانسه به جنگ‌افروزی افزود: «سخنان مکرون خطری برای کشور ما و این قاره است. من نمی‌خواهم قاره‌ای را که آماده ورود به جنگ جهانی سوم است به فرزندانم بسپارم».

وی در ادامه درباره انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا هم اظهارنظر کرد و گفت: سال‌هایی که جمهوری‌خواهان بر سر کار بودند، همیشه با صلح مصادف شده بود. من امیدوارم که آمریکایی ها به انتخاب صلح کمک کنند».

مکرون روز ۱۷ مارس (۲۷ اسفند) و چند روز پس از دیدار با رهبران آلمان و لهستان، بار دیگر از انکار عملیات زمینی مقطعی نظامیان غربی در اوکراین خودداری کرد و گفت که ممکن است عملیات زمینی غرب در اوکراین در یک مقطع زمانی به‌خصوص، ضروری باشد.

وی ماه گذشته نیز با انکار استقرار نیروهای نظامی کشورهای غربی در اوکراین، واکنش شدید برلین و دیگر شرکای اروپایی پاریس را برانگیخته بود. رئیس جمهوری فرانسه با بیان اینکه کشورش دارای قدرت کافی برای انجام این کار است، اظهار داشت: شاید در مقطعی مجبور باشیم در یک عملیات زمینی با نیروهای روسی مقابله کنیم.

۱۵ نفر

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha