۵ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۵۳
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85425760
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۱۸۵ هزار گردشگر نوروزی از پارک ملی گلستان دیدن کردند

گنبدکاووس- ایرنا- رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گالیکش گفت: همزمان با آغاز تعطیلات نوروز امسال (۲۵ اسفند پارسال تاکنون) افزون بر ۱۸۵ هزار گردشگر نوروزی از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و مذهبی این شهرستان از جمله پارک ملی گلستان دیدن کردند.

محمد رزاقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی بیان کرد: بیشترین شمار مسافران نوروزی گالیکش شامل ۱۸۰ هزار نفر، پارک ملی گلستان را برای گشت و گذار نوروزی انتخاب کردند.

وی افزود: پارک ملی گلستان از مشهورترین جاذبه‌های طبیعی گالیکش و یکی از ۵۰ ذخیره‌گاه زیست محیطی کره زمین است و هر ساله به‌خصوص در تعطیلات نوروز مسافران، بخشی از زمان وقت خود در این شهرستان را به گردش و پیاده‌روی در طبیعت بکر این پارک و اتراق در آن اختصاص می‌دهند.

به گزارش ایرنا، پارک ملی گلستان بزرگ ترین و قدیمی ترین پارک ملی کشور با مساحت ۹۱ هزار و ۸۹۵ هکتار در شهرستان گالیکش در شرق استان گلستان و غرب استان خراسان شمالی واقع است که در سال ۱۳۵۴ به عنوان ذخیرگاه زیست کره در زمره ۵۰ ذخیرگاه بیوسفری جهان در فهرست یونسکو ثبت شد.

وجود جنگل‌های هیرکانی با انواع درختان کهن سربه فلک کشیده، تردد حیوانات وحشی مانند گراز، آهو و مرال یا همان گوزن قرمز، رودخانه‌ها و آبشارهای متنوع در ارتفاعات و مناطق پایین دست که شاخص‌ترین آن میرزابایلو، سولگرد و لهندور، تنگه گل و دشت است خیلی از گردشگران و مسافران را تشویق به حضور در قدیمی‌ترین پارک ملی ایران می‌کند.

پارک ملی گلستان با داشتن هزار و ۳۵۰ گونه گیاهی و ۳۰۲ گونه جانوری برای نسل قدیم و جدید نامی آشناست و خیلی از گردشگران که شمال کشور را برای سفر انتخاب می‌کنند یکی از اولویت‌ها خود را پیاده روی در فضای جنگلی بکر آن و بازدید از جاذبه‌های متنوع این پارک از جمله آبشار آدم چاغران، تنگه گل، آبشار آق سو، بازدید از تالاب کوهستانی سولوکلی و آبشار گلستان قرار می‌دهند.

اقامت ۹ هزار نفر شب مسافر نوروزی در گالیکش

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گالیکش همچنین از اقامت هشت هزار و ۹۹۷ نفر شب گردشگر در مراکز اقامتی رسمی و غیررسمی این شهرستان از ابتدای تعطیلات نوروزی تا پایان روز چهارم فروردین خبر داد و گفت: از این تعداد ۶ هزار و ۹۷ نفر در اقامتگاه‌های رسمی (هتل، مُتل، مهمانپذیر، خانه مسافر و بوم‌گردی‌ و ۲ هزار و ۹۰۰ نفر هم در مراکز اقامتی غیررسمی اسکان یافتند.

۱۸۵ هزار گردشگر نوروزی از پارک ملی گلستان دیدن کردند

رزاقی افزود: بیشترین اقامت مسافران و گردشگران نوروزی گالیکش در ۲۶ اقامتگاه‌ بوم‌گردی این شهرستان با چهار هزار و ۱۵۲ نفر بود.

وی همچنین از ۴۰ مورد بازدید تیم نظارتی ستاد خدمات سفر گالیکش از مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی و رستوران‌های بین راهی این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: هیچ تخلفی در این بازدیدها مشاهده نشد.

شهرستان گالیکش با حدود ۷۰ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب اسلامی در شرق استان گلستان واقع است.

این شهرستان بیشتر با جاذبه‌های بکر طبیعی و آبشارهای و چشمه‌های متنوع شناخته شده که آبشارهای لوه، آق سو و گلستان، مرداب نیلکوه، درخت گردوی فارسیان، موزه حیات وحش میرزابایلو، مرتع بادیانلی روستای آق قمیش، روستاهای قوشه چشمه، تنگراه، لووه، کرنگ کفتر، کندوس کوه، فارسیان، پنو، کیارام، پادل دل، لیرو و فرنگ از مهمترین آن هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha