۵ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۳۰
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85425710
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

ژیمناستیک و یک گام تا سهمیه المپیک

۵ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۳۰
کد خبر: 85425710
ژیمناستیک و یک گام تا سهمیه المپیک

قزوین - ایرنا - ژیمناسیتک روزهای پر التهابی را دنبال می کند، تاریخ سازی در کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس برای نخستین مرتبه در این رشته می تواند آینده درخشانی را پیش روی آینده سازان ژیمناستیک کار کشورمان قرار دهد.

به گزارش ایرنا، ژیمناستیک یکی از رشته های ورزشی جذاب و در عین حال نیز سخت و دشواری است که ورزشکار بایستی برای ادامه کار و فعالیتش با بدنی بسیار قدرتمند، انعطاف پذیر و چابک روبرو باشد تا بتواند اجرای حرکات زمینی، بارفیکس، پرش از خرک، پارالل، خرک حلقه و دارحلقه را به نمایش بگذارد.

اگرچه ترامپولین، آکروباتیک، ایروبیک و ژیمناستیک موزون جزوی از این رشته به حساب می آید اما ژیمناستیک هنری متداول ترین بخشی است که یک ژیمناستیک کار بایستی با آمادگی بدنی فوق العاده بتواند به اجرای نمایش بپردازد.

ژیمناستیک که به عنوان یکی از رشته های المپیک نیز محسوب می شود در کشور ما طرفداران زیادی دارد و این در حالی است که قزوین نیز از گذشته های دور علاوه بر داشتن قهرمانان نام آوری چون حمید قاقزانی، نیما بیگدلو، امین ارباب ، معین صفدری، علیرضا و محمدرضا نبی پور طی یک دهه گذشته همواره از وجود محمدرضا خیرخواه به عنوان سرمربی تیم ملی نیز برخوردار بوده است.

خیرخواه علاوه بر تداوم سرمربی گری خود در تیم های ملی، خوشبختانه توانسته تاکنون عناوین متعدد بین المللی، آسیایی و جهانی را برای ژیمناستیک کشورمان رقم بزند اما تاریخ سازی این سرمربی به همراه مهدی الفتی، کسب نخستین مدال بازی های آسیایی ۲۰۲۳ هانگژو چین در پرش خرک و مدال نقره بود.

دورپروازی های خیرخواه، سرمربی تیم ملی ژیمناستیک کشورمان همچنان نیز ادامه دارد و به گفته او، می خواهد در ادامه تاریخ سازی هایش در این رشته ورزشی، باز هم برای نخستین مرتبه و این بار در المپیک سهمیه لازم را برای حضور ورزشکارانمان در این رقابت ها را فراهم بیاورد.

این سرمربی روز یکشنبه و در حاشیه آماده سازی مهدی الفتی در سالن ژیمناستیک شهید گرامی قزوین برای حضور در مسابقات قطر و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طی یک ماه گذشته به همراه الفتی، قهرمان ارزنده کشورمان و مدال آور بازی های آسیایی ۲۰۲۳، در سه مسابقه وردکاپ جهت کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس شرکت داشتیم.

محمدرضا خیرخواه اضافه کرد: در مسابقات آلمان ۸۶ کشور، در مسابقات مصر ۸۳ و در مسابقات اخیر باکو نیز ۷۵ کشور حضور داشتند و تا اینجای کار مهدی الفتی با ۶۰ امتیاز، عنوان نخست را به خود اختصاص داده و در صورت کسب امتیاز لازم در مسابقات قطر، شاهد نخستین حضور ایران در رقابت های المپیک خواهیم بود.

وی یادآور شد: اگرچه در طول عمر مربیگری ام چنین فشاری را در رقابت های مختلف تحمل نکرده ام اما شیرینی همه سختی ها و مرارت هایی که پشت سر گذاشتیم را امیدوارم با کسب نتیجه برای حضور در مسابقات المپیک به دست بیاوریم.

خیرخواه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر ژیمناستیک کار هنگ کنگی با ۶۰ امتیاز نزدیک ترین تعقیب کننده الفتی در مسابقات ورد کاپ است اما امیدوارم قهرمان کشورمان با بالا رفتن بر سکوی مسابقات قطر هیچ حرف و حدیثی برای حضور در رقابت های المپیک را برجای نگذارد، اگرچه اگر وی در مسابقات باکو با بدشانسی روبرو نشده بود، همانجا نسخه حضورش در المپیک پاریس را پیچیده بود.

به گفته وی، اردوی آمادگی الفتی در قزوین تا ۲۳ فروردین ماه جاری ادامه پیدا می کند و سپس برای حضور در مسابقات قطر، عازم این کشور می شویم.

سرمربی تیم ملی ژیمناستیک هنری ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه کشور ما می تواند در صورت کسب سهمیه در ۶ اسباب نیز تیمی در رقابت های المپیک داشته باشد، تاکید کرد: به همین منظور ۲۰ فروردین ماه جاری یک دوره مسابقه انتخابی در تهران برگزار خواهد شد که نفرات شاخص برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی ازبکستان، که برای کسب سهمیه هم به حساب خواهد آمد، اعزام می شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha