ضریب اشغال اقامتگاه‌های شاهرود در نوروز به ۶۶ درصد رسید

شاهرود - ایرنا - رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شاهرود گفت: تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ ضریب اشغال مسافر در اقامتگاه‌های رسمی از جمله هتل‌ها، مهمانپذیرها و بومگردی‌ها به طور میانگین ۶۶ درصد بود.

مرتضی نظری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افزون بر ۲۰ هزار نفر از ابتدای اجرای طرح نوروزی تاکنون در اقامتگاه‌های رسمی و غیر رسمی این شهرستان اسکان یافتند و هتل‌های شاهرود به طور کامل اشغال شد و تمام خدمات مورد نیاز مسافران در این شهرستان تأمین شده است.

وی به برپایی بزرگترین نمایشگاه صنایع دستی و نوروزگاه استان سمنان در ورودی شهر شاهرود اشاره کرد و گفت: راهنمایان گردشگری مستقر در این نمایشگاه با هدایت مسافران و ‌زائران نقش مهمی در کاهش تصادفات و خستگی آنها دارند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان شاهرود ادامه داد: کمیته اسکان ۲۹ مدرسه با ۲۷۰ کلاس درس و چهار خانه معلم ظرفیت‌های خوبی را برای اسکان مسافران در این شهرستان ایجاد کرده‌ است.

برپایی چادرهای استراحت برای مسافران

وی به برپایی چادرهای استراحت مسافران در نزدیکی شهرها و مجتمع‌های خدمات رفاهی این شهرستان اشاره کرد و افزود: استراحت در این چادرها یکی از مهم‌ترین عوامل کاهش آمار تصادفات است. تقویت و افزایش این تعداد چادر به ویژه در نقاط حادثه‌خیز در دستور کار می‌باشد.

ضریب اشغال اقامتگاه‌های شاهرود در نوروز به ۶۶ درصد رسید

نظری با بیان اینکه خدمات‌رسانی به گردشگران، مسافران و زائران در شهرستان به‌خوبی در حال انجام است، ابراز کرد: با تدابیر اندیشیده شده، هیچ‌گونه مشکلی در امنیت، بهداشت، اسکان، کنترل و تنظیم بازار برای مسافران در شهرستان وجود ندارد.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان شاهرود اظهار کرد: ۱۴ دستگاه آمبولانس اورژانس، ۲ دستگاه موتورلانس، یک دستگاه اتوبوس اورژانس و یک‌ بالگرد هوایی به صورت شبانه روزی آمادگی کامل برای ارایه خدمت‌ به آسیب دیدگان را دارند.

وی به نتیجه بخش بودن اقدامات در حوزه کاهش تصادفات جاده‌ای در این شهرستان اشاره کرد و گفت: خودروهایی با چراغ گردان در مسیرهای فرعی و اصلی توسط دهیاری‌ها و بخشداری‌ها برای افزایش هشیاری رانندگان، هشدار به مسافران عبوری و بازدارندگی از تخلفات مستقر شده‌اند.

شهرستان شاهرود با بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد.

برای اسکان مسافران و زائران در استان سمنان یکهزار و ۱۰۶ کلاس و ۱۳۲ مدرسه توسط آموزش‌وپرورش، ۱۲ زائرسرا توسط اوقاف و امور خیریه و ۲۵۵ واحد تأسیسات گردشگری اقامتی از جمله هتل، اقامتگاه سنتی، اقامتگاه بوم‌گردی، مهمان‌پذیر، خانه مسافر در ایام نوروز ۱۴۰۳ برای ارائه خدمات اقامتی فعال است.

ظرفیت رسمی اقامتی استان در گذشته هفت هزار نفر بود اما امسال به بیش از ۱۰ هزار نفر افزایش‌یافته است و در حوزه اسکان غیررسمی نیز استان ظرفیت اقامت بیش از ۲۰ هزار نفر را دارد و با احتساب ظرفیت اسکان اضطراریِ ۱۸ هزاری نفری شهرداری‌ها و ستاد بحران، در تعطیلات نوروزی آمادگی برای اسکان ۵۰ هزارنفر شب در استان سمنان مهیا است.

به منظور ارائه خدمات و راهنمایی گردشگران، مسافران و زائران ۷۴ پایگاه اطلاع‌رسانی در سطح استان توسط میراث فرهنگی، هلال‌احمر، شهرداری‌ها و نیروی انتظامی در ورودی شهرها ایجادشده است.

در استقبال از بهار ۲۷ موزه استان شامل موزه‌های مردم‌شناسی، موزه آب، موزه‌های خصوصی و موزه‌های تاریخی و طبیعی، میزبان گردشگران و مسافران در استان سمنان هستند. برای ایجاد شور و نشاط اجتماعی و معرفی آیین‌ها و سنت‌های استان سمنان، ۲۰ نوروزگاه در سراسر استان با برنامه‌های آیینی، موسیقی محلی، و نوروزخوانی، به اجرای برنامه‌های متنوع گردشگری و فرهنگی به صورت روزانه می پردازند.

استان سمنان ۶۹ روستای هدف گردشگری و منطقه نمونه گردشگری دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha