افزون بر سه میلیون و ۵۰۰ هزار گردشگر به پهنه فرهنگی اصفهان وارد شدند

اصغهان- ایرنا- سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان گفت: افزون بر سه میلیون و ۵۰۰ هزار گردشگر از ابتدای تعطیلات نوروزی تا سوم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ به پهنه فرهنگی اصفهان وارد شدند.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا محققیان شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: بررسی‌ آمار ستاد هماهنگی خدمات سفر استان اصفهان حاکی از آن است که از روز ۲۴ اسفندماه تا ابتدای روز سوم فروردین‌ماه افزون بر سه میلیون و ۵۷۳ هزار و ۸۵۰ نفر گردشگر، استان اصفهان را به‌عنوان مقصد سفرهای نوروزی خود انتخاب کردند.

وی ادامه داد: در مدت هشت روز منتهی به سوم فروردین، حدود ۶۴۰ هزار گردشگر نوروزی دست کم به مدت یک شب در مراکز اقامتی اصفهان اسکان داشته اند و یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر هم از جاذبه‌های گردشگری این استان دیدن کردند.

محققیان خاطرنشان کرد: تاکنون مجموعه جهانی میدان امام اصفهان با بیش از ۱۵۰ هزار گردشگر نوروزی در صدر مکان های بازدید مسافران نوروزی قرار دارد و پس از آن مجموعه جهانی باغ فین کاشان با ۸۰ هزار مسافر و کاخ موزه چهلستون نیز با ۵۵ هزار گردشگر در رتبه‌های بعدی بازدید گردشگران قرار دارند.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان گفت: ظرفیت اسکان شبانه در مراکز اقامتی رسمی شامل هتل‌های سنتی، مهمانپذیرها، خانه‌های مسافران، مراکز اسکان شهرداری و آموزش و پرورش اصفهان در حدود ۲۸۰ هزار نفر است.

وی خاطرنشان کرد: ۹۰۰ مجموعه گردشگری اصفهان وابسته به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هستند که میزبان مسافران نوروزی است و علاوه بر این ظرفیت، هفت هزار کلاس درس و مجموعه های شهرداری در باغ فدک هم از دیگر اقامتگاه‌های استان برای پذیرش گردشگر در ایام نوروز هستند.

به گزارش ایرنا، استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و ۱۵ اثر آن به نام‌های میدان امام (نقش جهان)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع، سه قنات به نام های وزوان، مزدآباد و «مون» و هشت کاروانسرای آن به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha