استاندار اصفهان: معرفی خدمات بهزیستی به خیرین گره گُشاست

اصفهان- ایرنا- استاندار اصفهان گفت: معرفی خدمات ارایه شده توسط مراکز بهزیستی به جامعه خیرین استان می‌تواندگره گُشا باشد اما ضروری است رویکرد حمایتی دولت به سمت این مجموعه‌ها نیز معطوف شود تا شاهد خدمت‌رسانی شایسته ای به جامعه توانخواهان باشیم.

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، سیدرضا مرتضوی بعدازظهر شنبه در جریان بازدید از برخی مراکز شبانه روزی نگهداری معلولین بهزیستی اصفهان، افزود: کیفیت خدماتی که در این مجموعه‌ها ارائه می‌شود به لحاظ منابع انسانی، مطلوب است و افراد توانمندی در این مجموعه‌ها مشغول به فعالیت هستند که جای قدردانی دارد.

وی ادامه داد: تنوع خدمات ارائه شده در این مراکز نیز مطلوب است و این مجموعه‌ها بر یکی از معضلات مهم کشور تمرکز دارند و جای خُرسندی است که مراکزی به این مسایل ورود کرده اند و در حال خدمت‌رسانی هستند.

وی تصریح کرد: کمبود منابع انسانی در خدمت‌رسانی در مراکز و مجموعه‌های نگهداری کودکان کار، زنان بی سرپرست و مراکز شبانه روزی نگهداری معلولین مشهود است و در این خصوص بایستی بازنگری صورت بگیرد.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: مکان این مجموعه‌ها نیز نیازمند تقویت است و باید متناسب با شرایط گروه مخاطب متناسب سازی شود.

وی اظهار داشت: امروز فرصتی ایجاد شد تا با همراهی مدیرکل بهزیستی استان از مجموعه‌ نگهداری کودکان کار، زنان بی سرپرست و مرکز شبانه روزی نگهداری معلولین بازدید کنیم و از نزدیک با مشکلات این واحدها آشنا شویم.

به گزارش ایرنا، در زمان حاضر بالغ بر ۱۳۲ هزار معلول، ۱۰ هزار زن سرپرست خانوار و یکهزار و ۲۰۰ کودک بدسرپرست یا بدون سرپرست مؤثر در ۴۰ خانه کودک و نوجوان زیرپوشش خدمات مستمر و غیرمستمر بهزیستی استان هستند که بر این اساس اصفهان از نظر آمار و تنوع معلولان در کشور از رتبه پنجم برخوردار است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha