ابراهیمی‌: تیم ملی می‌تواند جوان‌تر شود/ بازی‌های سنگین اروپا سردار را مصدوم کرد

‌تهران- ایرنا- سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: قطعا تیم ملی جا دارد که بازیکنان جوان اضافه کند و با آمدن این بازیکنان میانگین سنی پایین‌تر می‌آید.

ناصر ابراهیمی ظهر یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، در خصوص برد پنج بر صفر ایران در دیدار مقابل ترکمنستان در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ اظهار داشت: تیم فوتبال ترکمنستان حریف تمرینی برای ایران و به نظر من برای هماهنگی بازیکنان جدید خوب بود. شک نکنید ترکمنستان جزو تیم‌های درجه ۴ است. خیلی خوشحالم که امیر قلعه‌نویی در این اردو بازیکنان جدید آورده است. امیدوارم بازیکنان جدید از باتجربه‌ها کمک بگیرند و بتوانند برای کشورشان افتخار کسب کنند.

وی در مورد مصدومیت سردار آزمون، مهاجم تیم ملی در این بازی گفت:‌ به نظر من فشار سنگین بازی‌های اروپا باعث مصدومیت او شد. آزمون یکی از بهترین بازیکن‌های تیم ملی است. این مصدوم شدن یک اتفاق ورزشی است و امیدوارم بتواند زودتر به زمین فوتبال برگردد.

سرمربی اسبق تیم ملی درباره جوان‌گرایی در این تیم نیز یادآور شد: خیلی خوشحالم که در تیم ملی جوان‌گرایی به جریان افتاده است. قبلا همیشه از قلعه‌نویی انتقاد می‌کردم. اما در حال‌حاضر از او حمایت می‌کنم چون در تیم ملی دارد جوان‌گرایی می‌کند. خوشبختانه بازیکنان جدید ۴ سال وقت دارند که باتجربه شوند و جای بازیکنان قدیمی را بگیرند. شک نکنید با جوان‌گرایی اتفاق‌های خیلی خوب برای تیم ملی رخ می‌دهد.

ابراهیمی‌: تیم ملی می‌تواند جوان‌تر شود/ بازی‌های سنگین اروپا سردار را مصدوم کرد

ابراهیمی درباره میانگین سنی بازیکنان تیم ملی، اضافه کرد: متاسفانه همه شاهد بودند که در جام ملت‌های آسیا مسن‌ترین تیم بودیم و میانگین سنی ما ۳۱ سال بود. اما در حال‌حاضر می‌بینیم که میانگین سنی بازیکنان ۲۵ سال است و این موضوع همه را خوشحال می‌کند. قطعا تیم ملی ما باز هم جا دارد که جوان‌تر شود و با آمدن چند بازیکن جوان باکیفیت باز هم میانگین سنی پایین می‌آید.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس ادامه داد: یک تیم فوتبال باید از سه بخش تشکیل شود؛ اولین دسته بازیکنان با تجربه هستند؛ دسته دوم را بازیکنان بین سنین ۲۴ تا ۲۷ تشکیل می‌دهند که باید همیشه در خدمت تیم ملی باشند اما مهم‌ترین دسته به نظر من بازیکنان جوان است که اصلا تجربه ندارند. امیدوارم در تیم ملی بازیکنان باتجربه به جوان‌ها کمک کنند و برای رویدادهای آتی تیمی باانگیزه و سرشار از انرژی جوانی و تجربه در اختیار داشته باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha