ورزش و استقبال از قهرمانان،اتحاد ملی و نشاط اجتماعی به بار می‌آورد+ فیلم  

شیراز-ایرنا- استقبال کم نظیر مردم شیراز از هادی چوپان ملقب به گرگ پارسی اتحاد ملی و نشاط اجتماعی به بار آورد که به این اتفاق خوب تنها از طریق اهمیت دادن به ورزش می توان دست یافت هر چند باید قدر این شادی آفرینان جامعه را که روی دوش مردم قرار می گیرند، دانست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ۲۹ اسفند ماه سال ۱۴۰۲ در حالی که مردم خود را برای آغاز سال جدید آماده می کردند، خبری در شبکه های اجتماعی دست به دست شد که هادی چوپان قهرمان ملی قرار است در ساعت ۱۲ وارد فرودگاه شهید دستغیب شیراز شود اما این پایان ماجرا نبود.

اگر چه زمان این اطلاع رسانی بسیار کم بود اما بازهم مردم علاقه مند به این ورزشکار پرافتخار، آمدند تا به گرمی از او استقبال کنند.

کارشناسان و جامعه شناسان چه می گویند؟

کارشناسان ورزش و جامعه شناسان بر این باور هستند یکی از معیارهایی که می تواند همبستگی و نشاط اجتماعی را به دنبال داشته باشد و نام ایران را در دنیا مطرح کند بها دادن به قهرمانان و مقوله ورزش است، همان کاری که هادی چوپان انجام داد و مردم کشورمان را خوشحال کرد.

اوج جشن های خیابانی، حماسه ملبورن

از این دست جشن های خیابانی و استقبال بارها به واسطه موفقیت ورزشکاران، تیم های ملی و حتی مسابقات باشگاهای آسیا چه پیش و چه بعد از انقلاب در ایران صورت گرفته و مردم تا صبح جشن گرفتند که اوج این شادی و همبستگی اجتماعی مربوط به هشتم آذر ماه سال ۱۳۷۶ می شود که در آن حماسه ملبورن رقم خورد.

تساوی ۲ بر ۲ تیم ملی فوتبال ایران مقابل استرالیا منجربه صعود کشورمان به جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه شد و مردم ایران تا چندین روز در خیابان های کشور به جشن و شادی پرداختند و همه ساله هم خاطره آن روز را گرامی می دارند و به یاد می آورند.

ورزش و استقبال از قهرمانان،اتحاد ملی و نشاط اجتماعی به بار می آورد+ فیلم  
هادی چوپان

از گچ کاری تا فتح قله های افتخار

چهارم مهر ماه ۱۳۶۶ بود که در روستای ابنو شهرستان سپیدان از توابع استان فارس پسری به دنیا آمد و نامش را هادی گذاشتند تا خانواده هفت نفری چوپان شکل گیرد.

اما از آنجا که این خانواده از قشر ضعیف روستا بودند هادی بناگزیر در مقطع دیپلم ترک تحصیل کرد و به همراه برادر بزرگش به کار ساختمانی گچ کاری پرداخت.

گچ کاری و سختی های زندگی موجب نشد که هادی به ورزش نپردازد، او در حالی که ۱۳ سال داشت به ورزش پرورش اندام پرداخت و خیلی زود پله های ترقی را طی کرد و از قهرمانی در استان فارس و کشور در سال ۹۰ به عضویت ثابت تیم ملی در آمد و تا سال ۹۵ هم ادامه یافت.

آرزویی که بر عکس شد، آرنولد با هادی عکس گرفت

هادی از زمانی که به پرورش اندام روی آورده همیشه آرزو داشته با آرنولد مرد افسانه ای دنیای بدنسازی و سینما که الگوی بسیاری از ورزشکاران است، عکس بگیرد و فیلم هایش را هم نگاه می کرده است اما درسال ۲۰۲۴ و به فاصله ۲ هفته، هادی موفق شد ۲مدال طلای آرنولد کلاسیک در آمریکا و انگستان را بر گردن بیندازد تا آرنولد با هادی عکس به یادگاری بگیرد و این روستا زاده هم اینک محبوب بسیاری از مردم دنیاست.

ورزش و استقبال از قهرمانان،اتحاد ملی و نشاط اجتماعی به بار می آورد+ فیلم  
آرزویی که بر آورده شد ، عکس با آرنولد

از بوسه برگونه های والدین در فرودگاه تا سخنرانی در جمع مردم

این قهرمان ملی در محوطه فرودگاه ابتدا برگونه پدر و مادر بوسه زد و سپس در جمع استقبال کنندگان به سخنرانی پرداخت و گفت: شما همیشه فرودگاه شیراز را با قدم مبارکتون گلباران می کنید.

هادی ادامه داد: اینکه هادی چوپان و یا دیگری مدال می آورد یا با گردن آویز وارد این مملکت می شود، نشان می دهد قبل از همه این ها وظیفه خودش را انجام داده است.

گرگ پارسی ادامه داد: اولین بار است که یک آسیایی قهرمان آرنولد کلاسیک می شود و مجسمه او را وارد خاک آسیا می کند( تشویق مردم )

همه یاد بگیرند هادی چوپان باشند

وی ادامه داد: ما باید یاد بگیریم و همه هادی چوپان باشیم، نباید ما بایستیم که چوپان برود مدال بیاورد و باید همه تلاش کنیم که مدال آور باشیم، پیشرفت کنید و الگو بگیرید و نباید فقط بیینده افتخارات دیگران باشید،خودتان افتخار کسب کنید.

گرفتن عکس یادگاری (سلفی) ، برخی ناهماهنگی ها

هادی چوپان پس از اینکه در جمع مردم صحبت کرد سپس با آنها عکس یادگاری (سلفی) گرفت هر چند در این بخش نیز ناهماهنگی از سوی برخی استقبال کنندگان به وجود آمد و بارها تحت فشار جمعیت قرار گرفت اما با صبر و حوصله به تقاضای علاقه مندان پاسخ داد و عکس گرفت.

افتخارات هادی چوپان ، پنج مقام مستر المپیا

این قهرمان ملی در سال ۲۰۱۹ در مسابقات آزاد مردان مستر المپیا مدال برنز را به گردن آویخت و برای مدال طلا نقشه کشید، او در سال ۲۰۲۰ در این مسابقات رتبه چهارم کسب کرد اما در سال ۲۰۲۱ بازهم مدال برنز گرفت و یک سال بعد هم موفق شد مدال با ارزش طلای مستر المپیاد را به خود اختصاص دهد.

چوپان در سال ۲۰۲۳ مدال نقره مستر المپیا را بر گردن آویخت تا نام این ورزشکار ایرانی در جدول مسابقات بر جسته شود.

ورزش و استقبال از قهرمانان،اتحاد ملی و نشاط اجتماعی به بار می آورد+ فیلم  

سایر افتخارات، چهار طلایی جهانی، آرنولد کلاسیک

او در سال ۲۰۱۸ رقابت های جهانی پرتغال طلا گرفت و در سال ۲۰۱۹ هم در ونکوور کانادا گرفتن مدال طلایش را تکرار کرد و در سال ۲۰۲۴ هم ۲ نشان طلای مسابقات آرنولد کلاسیک آمریکا و انگلیس را بر گردن آویخت و بهترین افتخارات را در سال ۱۴۰۲ برای ایران به ارمغان آورد.

علاوه براین در کارنامه هادی چوپان، ۲۱ مدال رنگارنگ کشوری و استانی و چندین مدال طلا، نقره و برنز هم از مسابقات آسیایی و بین المللی دیده می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha