استاندار خراسان‌شمالی بر تکمیل محور بجنورد به جنگل گلستان تاکید کرد

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی با تاکید بر تکمیل محور بجنورد به جنگل گلستان، گفت: تکمیل این طرح ملی و بهره برداری از آن نقش موثری در کاهش تصادفات جاده ای استان خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز شنبه در نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر که به صورت ویدیو کنفرانس با حضور رییس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: بخشی قابل توجهی از تصادفات و سوانح استان مربوط به محور بجنورد-جنگل گلستان است به گونه ای که برای کاهش تصادفات باید تکمیل این محور در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: باید نقاط حادثه خیز در جاده ها شناسایی و تجهیزات و دوربین های جاده ای ارتقا یابد.

حسین نژاد با اشاره به کاهش ۳۳ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی استان، گفت: تعداد فوتی های حوادث ترافیکی خراسان شمالی نیز از ابتدای تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۵ درصد کاهش داشته است.

استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بی تردید با تکمیل محور بجنورد به جنگل گلستان شاهد کاهش چشمگیری در تصادفات جاده ای خواهیم بود.

استاندار خراسان‌شمالی بر تکمیل محور بجنورد به جنگل گلستان تاکید کرد

وی ارایه آموزش و اطلاع رسانی های لازم به رانندگان و سرنشینان، اختصاص مراکز در مجاورت بیمارستان ها برای همراهان سانحه دیدگان، برپایی سیاه چادر برای استراحت به عنوان توقفگاه، ساماندهی مجموعه های خدماتی، بهداشتی و درمانی و نصب تابلو های گردشگری را بخشی اقدامات برای خدمات دهی به مسافران در ایام نوروز عنوان کرد.

طرح ساخت باند دوم بهشهر- گرگان- آزادشهر- بجنورد- قوچان ۵۶۰ کیلومتر طول دارد که ۲۷۲ کیلومتر از این مسیر در استان خراسان شمالی و در حدفاصل فاروج- جنگل گلستان واقع است.

بخش های زیادی از این مسیر در سال های گذشته تکمیل و به بهره برداری رسیده است و تکمیل باند دوم بجنورد- جنگل گلستان به طول ۱۳۴ کیلومتر با ۸۴ درصد پیشرفت در دست اجرا است.

استان خراسان شمالی حدود ۶ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود چهار هزار و ۶۵۲ کیلومتر آن راه روستایی و مابقی را راه های اصلی است که حدود ۱۸۵ کیلومتر آن را بزرگراه تشکیل می دهد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha