پارسال ۹۳۱ فقره تخلف تغییر کاربری غیرمجاز در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد

شهرکرد- ایرنا- فرمانده یگان حفاظت امور اراضی چهارمحال و بختیاری گفت: سال گذشته ۹۳۱ فقره تخلف تغییر کاربری غیرمجاز در استان شناسایی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ یوسف باقری روز یکشنبه درخصوص وضعیت حفاظت امور اراضی چهارمحال و بختیاری در سال گذشته تاکید کرد: این تخلفات در راستای تحقق اهداف سازمان جهاد کشاورزی و سازمان امور اراضی با نظارت دقیق و منظم از گشت‌های شهرستان‌ها و حضور مداوم در عرصه حفاظت از اراضی کشاورزی شناسایی شده است.

وی افزود: در این راستا ۴۷۷ فقره قلع‌وقمع بنای غیرمجاز در قالب تبصره ۲ ماده ۱۰ و اجرای احکام قطعی قضایی در چهارمحال و بختیاری اجرا شد.

باقری تصریح کرد: با توجه به تعطیلات نوروزی و احتمال سوءاستفاده افراد فرصت‌طلب و سودجو به‌منظور ساخت‌وسازهای غیرمجاز در این مدت، برنامه‌ریزی‌های لازم برای برخورد با آن‌ها انجام شده است.

وی یادآور شد: همچنین با توجه به تامین امنیت غذایی با حفظ، حراست و صیانت از اراضی کشاورزی در راستای پیشگیری از تغییر کاربری و ساخت‌وسازهای غیرمجاز در زمین‌های زراعی و باغی، برنامه‌ریزی‌های لازم برای گشت‌زنی هدفمند، مستمر، دقیق و برخورد سریع و قاطع با متخلفان و جلوگیری از تضییع حقوق بیت‌المال ناشی از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در این مدت در دستور کار قراردارد.

باقری اظهار داشت: در تعطیلات نوروز گشت‌زنی مستمر در عرصه در اولویت گرفته و تمامی اقدامات روزانه در سامانه سی. ام. اس (CMS) ثبت می‌شود.

به گزارش ایرنا، یک چهارم تولید ناخالص داخلی و یک پنجم اشتغال چهارمحال و بختیاری به بخش کشاورزی وابسته است. از مجموع اراضی این استان ۲۵۰ هزار هکتار معادل ۱۵ درصد سطح زیرکشت اراضی کشاورزی استان است و در حال حاضر ۷۷ هزار بهره‌بردار با تولید سالانه یک میلیون و ۹۵۹ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این استان فعال هستند

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha