۴ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۳۴
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85425238
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سال گذشته برای روستاهای قرچک رونق و آبادانی به همراه داشت

قرچک - ایرنا - بخشدار مرکزی شهرستان قرچک گفت: سال گذشته برای روستانشینان شهرستان قرچک، سالی همراه اقدامات اثربخش در رونق، آبادانی و ایجاد امکانات رفاهی در سایه نگاه ویژه دولت سیزدهم به مناطق کمترتوسعه یافته بود.

مجید قیصرپناه روز شنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهرستان تک بخشی قرچک، از ۱۱ روستای دارای سکنه برخوردار است که از این تعداد، ۱۰ روستا دارای دهیاری است و بیش از ۵۰ هزار نفر در مناطق روستایی زندگی می‌کنند.

وی افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های دولت سیزدهم، توجه به توسعه روستاها ومناطق کمتر توسعه یافته است که نمونه بارز آن را در مناطق روستایی شهرستان قرچک به خوبی می‌توان مشاهده کرد تا جایی که امروز تمامی روستاهای قرچک از امکانات آموزشی، رفاهی، ورزشی و زیرساختی همچون شهرها برخوردارند نه تنها مهاجرتی از روستا به شهر وجود ندارد، بلکه شاهد مهاجرت معکوس هستیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: اجرای ۸۸۰ میلیارد ریال طرح عمرانی، خدماتی، بهداشتی، فرهنگی، ورزشی و ... در مناطق روستایی در سالی که گذشت نشان از این واقعیت دارد که سال ۱۴۰۲ برای روستانشینان قرچکی سالی همراه با توفیق، ایجاد امکانات رفاهی و حرکت به سمت توسعه و پیشرفت بوده است.

قیصرپناه افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های بخشداری مرکزی قرچک، توسعه امکانات رفاهی و زیرساخت‌های زندگی و ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار برای افرادی جویای کار است از این رو، در سال گذشته با همکاری بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)۶۲۰ فرصت شغلی پایدار در مناطق روستایی ایجاد شد.

وی تصریح کرد: بنیاد برکت با ارائه ۱۷۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات به ۲۰۵ طرح شامل ۵۰ طرح ایجادی و ۱۴۵ طرح توسعه‌ای، برای ۶۲۰ نفر در مناطق روستایی شهرستان قرچک شغل ایجاد کرد که این مشاغل در حوزه کارگاهی، خدمات عمومی، خدمات فنی و صنایع دستی محقق شده است.

بخشدارمرکزی قرچک از تعریض محور قرچک – پاکدشت به عنوان یکی از مهمترین اقدامات صورت گرفته در حوزه روستایی قرچک در سال قبل یاد کرد و افزود: تمامی راه‌های مواصلاتی بین قرچک و شهرستان پاکدشت، روستایی بوده که پس از توسعه شهرها، این راه‌های روستایی به محورهای اصلی تبدیل شده و روزانه هزاران خودرو در آن‌ها تردد می‌کند که عرض کم، نبود علائم راهنمایی و رانندگی و ... باعث می‌شود تا حوادث رانندگی متعددی در آن رخ دهد.

این مسئول اضافه کرد: محور جیتو – پاکدشت، یکی از مهمترین راه‌های اتصالی قرچک به پاکدشت است که سال‌ها به صورت دوبانده محل تردد خودروها بود که با همت دولت سیزدهم و پیگیری‌های مسئولان، سال گذشته این محور سه بانده شد تا آروزی دیرینه مردم این شهرستان محقق شود.

سال گذشته برای روستاهای قرچک رونق و آبادانی به همراه داشت

وی از تأمین روشنایی معابر با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال، اجرای ۵۶ هزار مترمربع آسفالت و لکه گیری معابر روستایی با اعتبار ۱۹۰ میلیارد ریال، اجرای ۷ هزار و ۵۰۰ مترمربع فضای سبز با اعتبار ۸۵ میلیارد ریال و احداث ۲ ساختمان دهیاری در روستاهای قشلاق اول و محمدآباد با اعتبار ۱۳۰ میلیارد ریال به عنوان دیگر اقدامات صورت گرفته در طول سال گذشته در مناطق روستایی قرچک یاد کرد.

قیصر پناه اظهار داشت: به منظور جلوگیری از هدررفت آب در مناطق روستایی، سال گذشته طرح تعویض شبکه فرسوده آبرسانی در مناطق روستایی قرچک آغاز شد و طی آن با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال، ۵ هزار متر از شبکه قدیمی روستای محمدآباد اعلا تعویض شد.

وی یادآور شد: احداث ۳ چمن مصنوعی، نوسازی سالن ورزشی روستای قشلاق دوم، کاشت بیش از ۵ هزار اصله درخت، بهره برداری از مراکز بهداشت، صدور ۲۲۰ فقره سند مالکیت روستایی، آغاز عملیات احداث خانه بهداشت روستای قشلاق جیتو، تخریب و بازسازی دو باب مدرسه روستایی و زیرسازی معابر تمامی مناطق روستایی از دیگر اقدامات صورت گرفته در مناطق روستایی قرچک طی سال گذشته بود.

قرچک در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha