۴ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۴۰
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85425085
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

السودانی در واشنگتن با بایدن چه موضوعاتی را مورد رایزنی قرار خواهد داد؟

تهران- ایرنا- مشاور محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق درباره محورهای سفر او به آمریکا موضع‌گیری کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از رووداو، «حسین علاوی» مشاور محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق به محورهای سفر قریب الوقوع السودانی به آمریکا پرداخت.

وی اعلام کرد که جدول زمان بندی برای خروج نیروهای ائتلاف بین المللی از عراق مورد رایزنی قرار خواهد گرفت.

علاوی بیان کرد که شراکت راهبردی میان بغداد و واشنگتن طبق چارچوب توافق استراتژیک پارلمان ادامه دارد و السودانی به دنبال این است که این شراکت در حوزه های سیاسی، توسعه، انرژی، جوانان، آموزش و نیز مقابله با تغییرات اقلیمی و شراکت دفاعی و نیز نیازهای موجود در حوزه فناوری، مالی و بخش بانکی تعمیم یابد.

مشاور السودانی در ادامه اعلام کرد: نخست وزیر عراق در پنجم ژانویه تصمیمی برای پایان ماموریت ائتلاف بین المللی اتخاذ کرد و پس از آن، کمیته نظامی عالی عراقی و آمریکا میان عراق و نمایندگان کشورهای عضو ائتلاف برای تدوین یک جدول زمان بندی گفت وگو کردند.

علاوی با اشاره به ادامه این گفت وگوها از سوی کمیته مذکور، افزود: این گفت وگوها در حال ارزیابی خطر داعش و توانایی های نیروهای عراقی است و در مقابل جدول زمان بندی بر این اساس و نیز بر اساس دیدار نخست وزیر عراق و رئیس جمهور آمریکا تدوین خواهد شد.

روز گذشته کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به زودی و در تاریخ ۱۵ آوریل (۲۷ فروردین) در واشنگتن از محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق استقبال خواهد کرد.

در بیانیه کاخ سفید آمده است: جو بایدن و محمد شیاع السودانی در باره مسائل دوجانبه و منطقه‌ای و شرایط کنونی مأموریت ائتلاف بین المللی علیه داعش گفت وگو خواهند کرد.

کاخ سفید افزوده است: در این دیدار همچنین به آخرین تحولات مرتبط با چارچوب توافق راهبردی که شامل حضور نظامی آمریکا در عراق می‌شود، پرداخته خواهد شد.

بر اساس این گزارش، انتظار می‌رود دو طرف در درجه نخست بر آینده حضور نظامی آمریکا در عراق و سناریوهای احتمالی خروج از عراق تمرکز کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha