موج ورود مسافران نوروزی به شهرستان آستارا

آستارا - ایرنا - موج مسافران با شروع تعطیلات نوروزی به شهرستان بندر مرزی آستارا در شمال غرب استان گیلان آغاز شده است.

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، مبادی ورودی آستارا از سمت اردبیل و تالش شاهد ورود پرشمار مسافران نوروزی به این شهرستان است.

مسافران این شهرستان که از اواخر اسفندماه و با آغاز تعطیلات نوروزی سفر خود را به این منطقه گردشگر پذیر آغاز کرده اند، علی رغم بارش باران به بسیار پرشمار در ورودی های شهرستان و نیز در سطح شهر آستارا و بازارها در حال گشت و گذار و خرید هستند.

تعداد کثیری از آنان که عموما از مسیرهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و استان اردبیل وارد آستارا شده اند و قصد سفر به شهرهای شمالی کشور و استان های گیلان و مازندران را دارند، در مسیر خود علاوه بر حضور در مناطق مختلف دیدنی این شهرستان، ساعاتی را در آستارا به خرید و تفریح می گذرانند.

همچنین بالعکس مسافرانی که قصد دیدار از مناطق شمال غرب کشور به خصوص استان های اردبیل، زنجان، آذربایجان شرقی و غربی و کردستان دارند و از مسیر گیلان به سمت استان های فوق سفر می‌کنند، حتما سری به مناطق دیدنی و به خصوص بازار بزرگ ساحلی آستارا می زنند.

همه امکانات برای مسافران نوروزی مهیا است

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا در همین رابطه با پیش بینی افزایش ورود مسافران نوروزی به این شهرستان مرزی اظهار کرد: همه امکانات لازم به منظور ثبت سفر نوروزی خاطره‌انگیز برای مسافران و میهمانان در این شهرستان فراهم شده است.

محمدرضا شهاب زاده عنوان کرد: وجود واحدهای مختلف تجاری در بازار بزرگ ساحلی آستارا با تالاب استیل و گردنه زیبا و کوهستانی حیران، سواحل و طبیعت بکر و نیز واقع شدن در مسیر تردد شمال غرب کشور از جمله مهمترین دلایل موثر در افزایش تعداد مسافران ورودی به شهرستان آستارا است.

وی افزود: نیروی انتظامی، پلیس راه، راهور، مرزبانی، هلال احمر و تمامی اعضای ستاد خدمات سفر آستارا در آماده باش کامل هستند و برای راهنمایی و خدمات رسانی به مسافران نوروزی در نقاط مختلف شهرستان مستقر شده‌اند.

طبیعت زیبای اطراف تالاب استیل، باغ پرندگان در ورودی شهر، پارک طبیعت و حیات وحش، پارک جنگلی بی بی یانلو، نوار ساحلی آستارا، بازار بزرگ ساحلی ، منطقه زیبای دربند، گردنه کوهستانی حیران، بهشت کاکتوس ها، آبشار زیبای لاتون، منطقه بهارستان و آبگرم کوته کومه در کنار بقعه پیر قطب الدین صفوی، نوار مرزی و همچنین بقعه امام زاده سیدابراهیم و سیدقاسم (ع) در هفت کیلومتری جنوب آستارا از جمله جاذبه های شهرستان آستارا محسوب می شود که همه ساله مسافران زیادی عزم سفر به این خطه از کشور عزیز ایران را دارند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت همجوار با استان اردبیل و جمهوری آذربایجان است؛ این شهرستان دارای سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha