کاهش ۴۰ درصدی جرایم اسکیمر با اجرای طرح‌های اطلاعاتی و عملیاتی پلیس فتا

تهران - ایرنا - رئیس پلیس فتا فراجا به اجرای طرح‌های اطلاعاتی و عملیاتی پلیس فتا در شناسایی و برخورد با مجرمان حوزه ثبت‌کننده کارت‌های بانکی هموطنان (اسکیمر) در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: با تداوم این طرح در نوروز، وقوع این نوع جرایم نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس،‌ سردار وحید مجید درباره طرح‌های اطلاعاتی و عملیاتی پلیس فتا درباره شناسایی و برخورد با مجرمان حوزه ثبت‌کننده کارت‌های بانکی (اسکیمر) اظهار داشت: به منظور شناسایی و برخورد با مجرمان حوزه اسکیمر یا کپی‌کنندگان کارت‌های بانکی هموطنان که همواره در ایام نوروز و تعطیلات فعالیت مجرمانه این افراد افزایش می‌یابد، این طرح در حال اجراست.

این مقام مسئول درباره نحوه اجرای این طرح گفت: با ابلاغ دستورالعمل عملیاتی به همه رده‌های پلیس فتا، اکنون گروه‌های عملیاتی ما به صورت محسوس و نامحسوس در مراکز استان و شهرستان‌ها در حال گشت‌زنی در معابر و محورهای مواصلاتی بوده و نظارت بر عملکرد فروشندگان سیار در جریان است.

کاهش ۴۰ درصدی جرایم اسکیمر با اجرای طرح‌های اطلاعاتی و عملیاتی پلیس فتا

۲۳ مجرم شناسایی شد

وی با اشاره به آمار کشفیات این حوزه افزود : در ۱۰ روز گذشته تاکنون تعداد ۱۷ هزار فروشنده سیار مورد بازرسی قرار گرفته که از این تعداد ۲۳ نفر مجرم شناسایی و با حکم قضایی دستگیر شده و یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان وجوه نقدی در حساب‌های این مجرمان مسدود شده است و افراد دستگیر شده به همراه ادله جرم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس پلیس سایبری کشور اظهار داشت: در مقایسه با سال گذشته با توجه به ارائه هشدارهای آموزشی، افزایش آگاهی هموطنان و اجرای این طرح عملیاتی آمار وقوع جرایم ۴۰ درصد کاهش یافته است.

این مقام ارشد انتظامی به هموطنان توصیه کرد: در هنگام خرید از فروشگاه‌ها و فروشندگان سیار حتما همه مراحل عملیات بانکی شامل کشیدن کارت در دستگاه کارتخوان «پوز بانکی» و وارد کردن رمز کارت را شخصا انجام دهند و به صورت دوره‌ای نسبت به تغییر رمز عابر بانک‌های خود اقدام کرده و از تجمیع دارایی خود در یک کارت مشخص پرهیز کنند.

سردار مجید خاطرنشان کرد : عموم مردم می‌توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های سایبری با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ و یا مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.gov.ir با کارشناسان این پلیس در میان بگذارید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha