۴ فروردین ۱۴۰۳، ۹:۲۹
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85425002
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

محیط زیست پاکدشت در سالی که گذشت/جمع آوری ۸۵ واحد غیرمجاز آلاینده

پاکدشت - ایرنا - پایش بیش از ۲ هزار و ۲۰۰  واحد صنفی، صنعتی و خدماتی و همچنین جمع آوری ۸۵ واحد صنفی و صنعتی غیرمجاز و آلاینده بخشی از عملکرد اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاکدشت در سال ۱۴۰۲ بود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، محمودرضا سعیدپور روز شنبه در تشریح اقدامات این اداره در راستای اجرای ضوابط و مقررات زیست محیطی و حفاظت از منابع آب و خاک و هوای شهرستان در سال ۱۴۰۲ افزود: در این مدت بیش از ۲ هزار و ۲۱۳ واحد صنعتی، خدماتی، عمرانی و صنفی مورد بازدید کارشناسی و نظارت و پایش قرار گرفتند و همچنین ۸۳ واحد جدید در این مدت شناسایی و برای آنها پرونده های زیست محیطی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه ۹۳۷ اخطاریه محیط زیستی برای کارگاه ها، کارخانجات و مراکز خدماتی در شهرها و روستاها صادر و ابلاغ شده است، اظهار داشت: بر همین اساس ۷۷ متصدی واحدهای آلاینده بدلیل عدم رعایت ضوابط و مقررات ابلاغی محیط زیست و استمرار در ایجاد آلودگی های زیست محیطی به دستگاه قضایی معرفی شدند.

سعیدپور ادامه داد: همچنین تعداد ۴۵ مورد واحد صنفی و صنعتی غیرمجاز و آلاینده نیز در سال ۱۴۰۲ پلمب و ۸۵ واحد از داخل محدوده شهرها و روستاها جمع آوری شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاکدشت در ادامه با اشاره به تسریع در پاسخگویی به استعلام های واصله از سوی مراجع ذیصلاح، اظهار داشت: این اداره علاوه بر پاسخگویی به استعلام های حضوری، با بهره گیری از سامانه جامع محیط زیست در کمترین زمان ممکن و به صورت غیرحضوری نسبت به صدور مجوزهای متقاضیان اقدام می کند که در این راستا در مجموع ۳۵۰ فقره استعلام به منظور احداث و بهره برداری صنایع، معادن و واحدهای خدماتی و عمرانی، بررسی و پاسخ داده شد و همچنین تعداد ۲۹۰ خوداظهاری از سوی صنایع مختلف شهرستان برای بررسی عملکرد محیط زیستی واحدها دریافت شده است.

این مسئول افزود: نظر به اهمیت حفظ و حراست از محیط زیست و در راستای توجه بخشی به مسئولیت اجتماعی آحاد جامعه و بسیج همه امکانات، به کوشش این اداره، دوره آموزشی مبانی حقوق و قانون مدیریت پسماندها با شرکت کارشناسان و ماموران شهرداریها، بخشداریهای شهرستان و با حضور پرسنل اداره حفاظت محیط زیست با کیفیت بسیار مطلوب و تدریس یکی از قضات شهرستان پاکدشت برگزار شد.

محیط زیست پاکدشت در سالی که گذشت/جمع آوری ۸۵ واحد غیرمجاز آلاینده

سعیدپور خاطرنشان کرد: طبق قوانین ملاک عمل در حوزه پسماند، وظایف دستگاه های دولتی مشخص و هدف از برگزاری این دوره تاکید ویژه بر اجرای قانون مدیریت پسماندها و آیین نامه اجرایی آن است که امیدواریم با همکاری بیش از پیش شاهد کاهش عوارض ناشی از سوءمدیریت پسماندها در محیط زیست منطقه باشیم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست در خاتمه ضمن قدردانی از شهروندان پاکدشتی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲ حدود ۲۵ گونه حیات وحش شامل روباه، لاک پشت، جوجه تیغی، مار، جغد، سارگپه، دلیجه، عقاب و بوتیمار توسط علاقمندان محیط زیست به این اداره تحویل داده شده است که برخی از آنها پس از تیمار به مرکز نگهداری حیات وحش پارک پردیسان تحویل و تعدادی نیز پس از حصول اطمینان از سلامت جسمی در طبیعت رها سازی شده اند.

وی یادآور شد: در سال ۱۴۰۲ اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاکدشت ضمن اجرای پویش مردمی بی زباله و همایش های مختلف محیط زیستی نسبت به اجرای کارگاه های آموزشی ویژه دانش آموزان و نونهالان نیز در مناسبت های مختلف محیط زیست از جمله زمین پاک، هوای پاک و هفته محیط زیست به منظور پرورش افرادی فعال و آگاه نسبت به مسائل محیط زیست و درک مسئولیت آنها در حفاظت و حمایت از آن اقدام کرده است، که در نهایت می توان با آموزش های مستمر و ایجاد تغییر در رفتار و نگرش دانش آموزان، آنان را شهروندانی مسئول و متعهد در حفظ محیط زیست، پرورش داد و زمینه ایجاد یک جامعه انسانی سالم و کارآمد را فراهم ساخت.

شهرستان پاکدشت با ۴۵۰ هزار نفر جمیعت در جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha