۲۲ تیم بازرسی کار نظارت بر بازار نوروزی خراسان‌شمالی را بر عهده دارند

بجنورد-ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۱۷۸ نفر در قالب ۲۲ تیم کار نظارت بر بازار این استان در ایام نوروز را بر عهده دارند.

محمد محمدزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کارشناسان این سازمان بر کالاهای اساسی استان از جمله میوه شب عید، گوشت مرغ، گوشت قرمز و سایر کالاهای اساسی نظارت می کنند.

وی افزود: یکی از فعالیت های مهم این سازمان در این ایام نظارت بر ساخت و ساز های غیر مجاز و تغییر اراضی کشاورزی است.

محمدزاده گفت: مطابق برنامه ریزی های انجام شده کل اراضی استان توسط تیم های یگان حفاظت و در قالب گشت های خودرویی به صورت مستمر رصد می‌شود تا از هرگونه تغییر کاربری غیر مجاز در این ایام جلوگیری به عمل آید.

وی افزود: زمین و امنیت غذایی مردم با یکدیگر مرتبط بوده و بایستی مردم در زمینه شناسایی و معرفی متخلفان در حوزه تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیر مجاز نهایت همکاری را با امور اراضی هر شهرستان داشته باشند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: مردم ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی به ویژه در تعطیلات نوروزی را از طریق شماره تلفن ۱۳۱ اطلاع‌رسانی و با ماموران اجرای قانون همراهی کنند.

به گزارش ایرنا، در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان مردم می‌توانند تخلفات در حوزه گران‌فروشی، کم فروشی، احتکار، تقلب و غیره را به سامانه ۱۲۴ گزارش دهند.

اقتصاد خراسان‌شمالی بر محور کشاورزی بنا نهاده شده است و ۸۰ هزار بهره بردار در این بخش مشغول به فعالیت هستند.

سهم بخش کشاورزی استان ۱.۱ درصد از تولیدناخالص بخش کشاورزی کشور است که مهمترین بخش تولیدی استان بخش کشاورزی است.

۴۴ درصد جمعیت یک میلیون نفری این استان در نواحی روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha