آمادگی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای انجام طرح‌های تحقیقاتی مورد نیاز کشور

تهران- ایرنا- سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: اقتصاد و صنعت مبتنی بر دانش، امروز مبنای پیشرفت و توسعه است و این دانشگاه آماده است با انجام طرح‌های تحقیقاتی مورد نیاز کشور این هدف را محقق کند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، علیرضا رهایی در پیام نوروزی خود گفت: سال ۱۴۰۲ سال پرتلاشی برای دانشگاه صنعتی امیرکبیر بود، خوشبختانه با تلاش بی‌وقفه همه اقشار دانشگاهیان صنعتی امیرکبیر موفقیت‌های بزرگی را کسب کردیم.

وی افزود: دانشگاه امیر کبیر در برخی نظام‌های رتبه بندی، رتبه اول و در برخی دیگر نیز رتبه دوم را در بین دانشگاه‌های صنعتی کشور کسب کرد که برای استادان و دانشجویان این دانشگاه موفقیتی به شمار می‌آید.

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: در سال گذشته برای رفع نیازهای کشور طرح‌های بزرگی در این دانشگاه انجام شد و این تلاش همچنان ادامه دارد. امیدوار هستم با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در این دانشگاه موجود است در سال ۱۴۰۳ نیز موفق باشیم و در زمینه تولیدات علمی، همچنین انجام پروژه های تحقیقاتی و صنعتی مورد نیاز کشور گام های بزرگی را برداریم.

رهایی با آرزوی ارتقای جایگاه ایران در سطح جهان گفت که این امر با تلاش همه همکاران دانشگاهی در سطح کشور حاصل خواهد شد.

استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر یادآور شد: امروز قطعا اقتصاد و صنعت مبتنی بر دانش مبنای پیشرفت و توسعه خواهد بود. بنابراین تلاش و کوشش دانشگاهیان در سطح کشور به خصوص دانشگاه صنعتی امیرکبیر مبنای پیشرفت های بزرگ کشور خواهد بود و این دانشگاه آماده است با انجام طرح‌های تحقیقاتی این اهداف را محقق کند.

آمادگی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای انجام طرح‌های تحقیقاتی مورد نیاز کشور
علیرضا رهایی

به گزارش ایرنا، دانشگاه صنعتی امیرکبیر ۱۸ دانشکده مشتمل بر دانشکده های قدیمی (۶ دانشکده)، و دانشکده های جدید مانند مهندسی پزشکی و غیره دانشکده های سنتی و تخصصی ویژه مثل مهندسی پلیمر، هوافضا و مهندسی نفت دارد که همه این دانشکده ها از کارشناسی تا دکتری دانشجو آموزش می‌دهند. این دانشگاه حدود ۱۴ هزار دانشجو در مقاطع مختلف و بیش از ۴۰ هزار دانش آموخته دارد و علاوه بر واحدهای دانشگاهی در تهران واحدهای دیگر هم مانند پردیس های ماهشهر، بندرعباس و گرمسار و پردیس بین المللی در جزیره کیش را اداره می‌کند.

همچنین بر اساس آمار تا مهر ۱۴۰۲، ۱۵۰۰ دانشجوی نخبه استعدادهای درخشان و المپیادی در دانشگاه تحصیل می‌کنند، ۳۲۲ دانشجو از ۱۳ کشور در دانشگاه و پردیس های مختلف در دانشگاه صنعتی امیرکبیر محصول علم آموزی هستند که شامل ۱۸۹ دانشجو در مقطع کارشناسی، ۸۹ نفر ارشد و ۴۴ نفر دکتری است.

پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در خیابان ولیعصر واقع شده و یک ساختمان نیز در شهریار برای توسعه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور وابسته به این دانشگاه اختصاص داده شده است. اکنون ۵۷ واحد فناور و ۲۹ شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری این دانشگاه مستقر هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha