۲ هزار و ۵۰۰ مسافر نوروزی از اسکله‌های ساحلی گلستان بازدید کردند

گرگان- ایرنا- سرپرست بنادر و دریانوردی گلستان گفت: با آغاز سفرهای نوروزی و آمادگی ستاد تسهیلات سفرهای گلستان (۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۲) تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ نفر با حضور در شهرهای بندری این استان از سواحل و اسکله‌ها بازدید کردند.

سیدمحسن طیرانی جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بندرگز، بندرترکمن و گمیشان سه شهرستان ساحلی گلستان هستند که مسافرین نوروزی از سواحل و اسکله‌های این شهرها دیدن داشتند.

وی یادآور شد: در این مدت؛ تعداد ۲۲۰ ثوب جلیقه نجات و چهار ثوب حلقه نجات در راستای اشاعه فرهنگ ایمنی دریانوردی در اسکله‌های بندرترکمن و بندرگز توزیع شد.

وی بیان کرد: نصب بنر خوش آمدگویی به مسافران نوروزی در اسکله‌های مربوطه در راستای اجرای طرح تکریم ارباب رجوع، نصب بنر راهنمای استفاده از جلیقه نجات و در اختیار قرار دادن کپسول حریق و جعبه کمک‌های اولیه در اسکله‌های بندرترکمن و بندرگز از اقدامات کمیته ساحلی این ستاد تاکنون بوده است.

سرپرست بنادر و دریانوردی گلستان گفت: ترمیم و بازسازی اسکله‌های چوبی بندرگز و بندرترکمن در راستای ایمنی، دریافت آمار روزانه تردد از تعاونی‌های اسکله‌های ۲ شهرستان توسط واحد دریایی بنادر استان، همکاری بنادر گلستان با فرماندهی پایگاه دریابانی جهت کنترل مسافر در اسکله‌ها و در اختیار قرار دادن پارکینگ محوطه اداری بندرترکمن برای خودروهای مسافران نوروزی نیز بخش دیگری از اقدامات انجام شده این ایام است‌.

طیرانی یادآور شد: امروز جمعه سوم فروردین ماه «نورالله عباسی» مدیر کل توسعه منابع و پشتیبانی سازمان بنادر و دریانوردی از روند جابجایی مسافران نوروزی در اسکله‌های تفریحی مربوطه بازدید کرد.

وی ادامه داد: همزمان با این سفر و بازدید ۲ فروند شناور جستجو و نجات دریایی در اسکله‌های تفریحی بندرترکمن و بندرگز مستقر شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha