در تیر ماه ۱۴۰۲ چه گذشت؟ از تحقق ۴۸ ساعته وعده رئیس‌جمهور تا عضویت رسمی ایران در «شانگهای»

تهران- ایرنا- تیر ۱۴۰۲ ماهی بود که جمهوری اسلامی ایران در جریان بیست و سومین نشست سران سازمان همکاری شانگهای به شکل رسمی به عنوان نهمین عضو اصلی این سازمان مهم منطقه‌ای پذیرفته شد و از سوی دیگر در سفر آیت‌الله رئیسی به کرمان وعده رئیس‌جمهور در کمتر از ۴۸ ساعت عملی شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، در سالی که گذشت، دولت سیزدهم نشان داد در همه حالات و اتفاقات اعم از سختی و خوشی در کنار مردم بوده و علی رغم بسیاری از تبلیغات مسمومی که ضد انقلاب و اپوزیسیون خارج نشین و دنباله های آنها در داخل به جامعه تزریق و القا می کردند که نفس حضور رئیس جمهور در مناطق زلزله یا سیل زده یا بحرانی و امنیتی را به حاشیه بکشانند، رئیس دولت و اعضای کابینه سیزدهم از موضع خود مبنی بر افزایش ارتباط حضوری با مردم کوتاه نیامدند و همواره مشی همراهی با همه اقشار جامعه را حفظ کردند.سیاستی که بارها مورد تمجید رهبر معظم انقلاب قرار گرفت و یکی از محسنات دولت کنونی را ارتباط بی پرده و رو در رو با مردم ذکر کرده اند.

سال ۱۴۰۲ مثل همه‌ی سالهای دیگر زندگی، انباشته بود از شیرینی‌ها و تلخی‌ها، از خواسته‌ها و ناخواسته‌ها. در مسائل داخلی کشور پیشرفتهای چشمگیر علمی، پیشرفتهای فنّاوری، تولیدات زیربنایی انجام گرفت، که در زمره شیرینی‌ها و خبرهای خوش بود. حضور حماسی مردم در اجتماعات روز قدس و روز ۲۲ بهمن، برگزاری امن این تظاهرات بزرگ، برگزاری امن و سالم انتخابات آخر سال و حضورهای مردمی دیگر، جزو خبرهای خوش و خواسته‌های شیرین سال گذشته بود. حادثه‌ی تلخ کرمان در سالگرد شهید سلیمانی، سیل بلوچستان در اواخر سال، حوادثی که برای مأموران امنیّت و حافظان امنیّت در طول این ماه‌ها اتّفاق افتاد، جزو حوادث تلخ بود و تلخ‌تر از همه حادثه‌ی غزّه بود که جزو مسائل مهمّ بین‌المللی است.

دولت مردمی در مسیر عبور از وضعیت شکننده و نامتعادل کشور در سال ۱۴۰۰، با شروع فعالیت خود، ضمن تلاش برای ایجاد تعاملی سازنده با سه عنصر اصلی حکمرانی (دولت، مردم و نهادهای مردمی)، فراهم سازی بسترها و زیرساخت‌های لازم به منظور تحول و پیشرفت در همه ی زمینه های اقتصادی، سیاسی، ‌اجتماعی و فرهنگی را به عنوان یک هدف چند لایه و گام به گام و مبتنی بر سیاست های بالادستی نظام جمهوری اسلامی ایران و سند تحول دولت مردمی در دستور کار خود قرار داد.

در عرصه اقتصادی نیز که دشمن شمشیر را از رو بسته و به جنگ با ملت ایران برخاسته، دولت سیزدهم علی رغم تمام بحران آفرینی های دشمنان از جمله تلاش برای ایجاد بی اعتمادی در بازار ارز توانست رشد نقدینگی را از کانال ۴۳ به ۲۵ درصد کاهش دهد؛ تورم نقطه به نقطه را از کانال بالای ۵۰ به ۳۵ درصد برساند؛ آمار بیکاری برای نخستین بار به کانال ۷ درصدسقوط کرد؛ واردات کالاهای اساسی را به شدت کاهش داده و با افزایش حداکثری نرخ خرید تضمینی گندم از کشاورزان داخلی که در تمام سال های گذشته بی نظیر بود، یک بار برای همیشه از قاچاق محصولات کشاورزی به کشورهای همسایه به میزان بسیار زیادی بکاهد. اوضاع دارو ساماندهی شد و مشکلی از نظر تأمین برخی داروهای خاص و همچنین انسولین که از اصلی ترین اقلام دارویی بود، ایجاد نشد.

همه اینها به خاطر تلاش های دولت سیزدهم در افزایش انگیزه و امیدآفرینی برای جامعه ای است که می خواهد بعد از بیش از یک دهه بی عملی یا ترک فعل از سوی برخی مسئولان دولت های گذشته، روی آرامش در معیشت ببیند.

در ادامه مروری خواهیم کرد بر آنچه در تیر ماه ۱۴۰۲ در حوزه دولت رخ داده است؛

۱ تیر

نشست کاظمی قمی با تجار و بازرگانان شرق افغانستان و استاندار ننگرهار

حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس جمهور اسلامی ایران در امور افغانستان و رئیس نمایندگی سیاسی جمهوری اسلامی ایران (سفارت) در کابل به استان ننگرهار در شرق افغانستان سفر کرد.

در سفر کاظمی قمی به ننگرهار، تنها مرکز کنترل دیابت و مراقبت شرق افغانستان که با همکاری متخصصان ایرانی راه اندازی شده است به بهره برداری رسید.

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان در نشستی با حضور تجار و بازرگانان شرق افغانستان شرکت کرد و همچنین دیداری با سرپرست استانداری ننگرهار داشت.

نشست مشترک هیأت دولت و اعضای شورای عالی قضایی برگزار شد

در تیر ماه ۱۴۰۲ چه گذشت؟ از تحقق ۴۸ ساعته وعده رئیس‌جمهور تا عضویت رسمی ایران در «شانگهای»

در آستانه هفته قوه قضائیه نشست مشترک مسئولان عالی قوه قضائیه با اعضای هیأت دولت صبح امروز پنج شنبه یکم تیر ماه به میزبانی قوه قضائیه و با حضور آیت الله سید ابراهیم رییسی - رییس جمهور و حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای رییس قوه قضائیه برگزار شد.

۲ تیر

حضور هیات بانوان ایرانی در پنجاه و سومین نشست شورای حقوق بشر

خدیجه کریمی مدیر کل امور بین‌الملل معاونت زنان و خانواده جمهوری اسلامی ایران در نشست تعاملی با «کارگروه تبعیض‌ علیه زنان و دختران» که ذیل دستور کار پنجاه و سومین نشست شورای حقوق بشر در ژنو برگزار شد، اظهار داشت: تحریم‌ها و اقدامات قهری و غیرقانونی یکجانبه مخل رشد و شکوفایی زنان در عرصه‌های مختلف است.

وی با تفکیک موضوع تبعیض در سطوح ملی و بین المللی، پایان دادن به عضویت قانونی جمهوری اسلامی ایران در کمیسیون مقام زن و در خلال نشست دسامبر ۲۰۲۲ را مصداق اعمال تبعیض علیه زنان به‌ویژه بانوان ایرانی عنوان کرد.

۳ تیر

تاکید رئیس‌جمهور بر اجرای آزمایشی و زمینه‌سازی برگزاری کنکور الکترونیک

رئیس جمهور به مسئولان امر تاکید کرد که اجرای الکترونیک کنکور را به شکل دقیق امتحان کنند تا اجرای سراسری آن با مشکل مواجه نشود.

ضرغامی: فرش‌های سعدآباد باید پیدا شود، نفیس و غیرنفیس ندارد

در تیر ماه ۱۴۰۲ چه گذشت؟ از تحقق ۴۸ ساعته وعده رئیس‌جمهور تا عضویت رسمی ایران در «شانگهای»

«خروج غیرقانونی و مفقود شدن فرش‌های دستباف ساختمان حافظیه کاخ سعدآباد» از اول خرداد ماه رسانه‌ای شد و واکنش افکار عمومی و برخی مسئولان دولت سیزدهم و دولت قبل را در بر داشت، ماجرایی که از همان ابتدا روابط‌عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد اعلام کرد: این فرش‌ها مربوط به کاخ موزه‌های این مجموعه نیست و فرش‌ها در ساختمان حافظیه بوده است، ساختمانی در ضلع جنوبی مجموعه‌ که در اختیار وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیست.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت:‌ اموال عمومی فرش و غیرفرش، نفیس و غیر نفیس ندارد، بیت‌المال یک ریال هم اهمیت دارد باید پیدا شود و حفظ شود.

بررسی مسائل اداری و روابط میان سه قوه در نشست مشترک سران قوا

در نشست مشترک سران سه قوه که بعد از ظهر شنبه به میزبانی دفتر رئیس جمهور برگزار شد، دکتر سید ابراهیم رئیسی، دکتر محمدباقر قالیباف و حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در خصوص هماهنگی بین قوا در زمینه مسائل اداری و روابط بین سه قوه، به منظور بهبود و تسهیل روابط کاری و اداری فیمابین گفت وگو و رایزنی کردند.

۴ تیر

تأکید رئیس‌جمهور بر بی‌طرفی دولت در انتخابات

در تیر ماه ۱۴۰۲ چه گذشت؟ از تحقق ۴۸ ساعته وعده رئیس‌جمهور تا عضویت رسمی ایران در «شانگهای»

رئیس‌جمهور در جلسه عصر روز یکشنبه هیأت دولت، برگزاری انتخاباتی سالم، رقابتی و با مشارکت بالا را عامل ارتقای امنیت ملی و اعتماد عمومی دانست و همه دستگاه‌ها را مکلف کرد به وزارت کشور در اجرا و برگزاری انتخابات مشارکتی کمک کنند.

آیت الله رئیسی با اشاره به تدبیر رهبر انقلاب برای تحقق چهار اصل امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت در انتخابات مجلس دوازدهم تأکید کرد: دولت به‌عنوان مجری انتخابات، دخالتی در امور مربوط به نامزدها و حمایت یا ایجاد محدودیت برای آنان نخواهد داشت و تمام همت و امکانات خود را برای تحقق انتظارات مقام معظم رهبری به‌کار خواهد گرفت.

پیگیری آنی وزیر دادگستری درباره علت صف‌های غیرعادی نان در نسیم‌شهر

وزیر دادگستری در پی گزارش مردمی مبنی بر صف طولانی و غیرعادی نانوایی در نسیم شهر تهران از معاون وزیر کشور و رییس سازمان تعزیرات خواست تا با اعزام تیم‌های جداگانه این موضوع بررسی شود.

۵ تیر

گفت‌وگوی تلفنی آیت‌الله رئیسی و پوتین؛ اقدامات نیروهای فرامنطقه‌ای در قفقاز تهدیدی برای کشورهای منطقه است

در تیر ماه ۱۴۰۲ چه گذشت؟ از تحقق ۴۸ ساعته وعده رئیس‌جمهور تا عضویت رسمی ایران در «شانگهای»

روسای جمهور ایران و روسیه با تاکید بر همکاری و هماهنگی بین کشورهای منطقه برای حل مشکلات فی مابین، حضور نیروهای فرامنطقه‌ای در قفقاز را تهدیدی برای همه کشورهای این منطقه عنوان کردند.

آیت‌الله رئیسی: مخالف هرگونه تغییر ژئوپلتیک در قفقاز هستیم

در تیر ماه ۱۴۰۲ چه گذشت؟ از تحقق ۴۸ ساعته وعده رئیس‌جمهور تا عضویت رسمی ایران در «شانگهای»

رئیس جمهور در پاسخ به تماس تلفنی نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان شناسایی متقابل تمامیت ارضی از سوی ارمنستان و جمهوری آذربایجان را گام مهمی در مسیر رسیدن به صلح دانست و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران مخالف هرگونه تغییر ژئوپلتیک در قفقاز است.

حمایت خانه احزاب از بخشنامه انتخاباتی اخیر وزارت کشور

مشاور رسانه ای خانه احزاب از حمایت اعضای شورای مرکزی این تشکل سیاسی از بخشنامه اخیر معاون سیاسی وزارت کشور درباره انتخابات یازدهم اسفند خبر داد.

قدردانی ایرانیان خارج از کشور از رئیس‌جمهور برای اتخاذ دیپلماسی عزتمندانه در دولت

در تیر ماه ۱۴۰۲ چه گذشت؟ از تحقق ۴۸ ساعته وعده رئیس‌جمهور تا عضویت رسمی ایران در «شانگهای»

دومین وبینار بررسی و پیگیری مشکلات ایرانیان خارج از کشور با حضور دستیار رئیس‌جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی و معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه و قائم مقام مرکز پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی، روز یکشنبه - ۴ تیرماه - برگزار شد.

جمعی از ایرانیان خارج از کشور با بیان اینکه دولت سیزدهم اسم و غرور ملی ایرانیان خارج از کشور را به آنها بازگرداند، از رییس جمهور کشورمان تشکر کردند که با انتخاب هوشمندانه و با درایت خود وزیری را بر مسند وزارت خارجه نشانده که سبب عزتمندی ایرانیان خارج از کشور شده است.

تاکید آیت‌الله رئیسی بر اولویت داشتن کار فرهنگی در زمینه حجاب

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای اجتماعی کشور که عصر یکشنبه با هدف بررسی آسیب‌های اجتماعی و ارائه آخرین گزارش دستگاه‌های مسئول از اقدامات صورت گرفته برگزار شد، با اشاره به مسئولیت همگانی جهت کمک و همکاری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، اقدامات به‌عمل آمده را ناکافی خواند و بر به‌کارگیری همه ظرفیت‌های در اختیار و تقسیم کار دقیق و نظارت بر اجرای صحیح آن تاکید کرد.

رئیس جمهور پایبندی عمومی جامعه به ویژه زنان ایرانی به حجاب و عفاف را فرصتی بزرگ برای ترویج شعائر و اصلاح برخی ناهنجاری‌های اجتماعی خواند و بر اولویت داشتن کار فرهنگی در زمینه حجاب تاکید کرد.

۶ تیر

تاکید آیت الله رئیسی بر گسترش روابط تهران-دوحه

در تیر ماه ۱۴۰۲ چه گذشت؟ از تحقق ۴۸ ساعته وعده رئیس‌جمهور تا عضویت رسمی ایران در «شانگهای»

رئیس جمهور در پاسخ به تماس تلفنی شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر ضمن تبریک متقابل عید سعید قربان به وی و مردم کشورش، گفت: ایران و قطر با توجه به دیدگاه‌های نزدیک، ظرفیت‌های خوبی برای گسترش همکاری‌های دوجانبه‌ای، منطقه‌ای و بین‌المللی با یکدیگر دارند.

وی از تمایل ایران برای ارتقای سطح روابط و گسترش همکاری‌ها با قطر سخن گفت و امیر قطر با استقبال از این موضوع، آمادگی کشورش برای افزایش سرمایه‌گذاری در ایران را اعلام کرد.

دستور رئیس‌جمهور برای تشکیل کارگروه بررسی علت کندی اینترنت

در تیر ماه ۱۴۰۲ چه گذشت؟ از تحقق ۴۸ ساعته وعده رئیس‌جمهور تا عضویت رسمی ایران در «شانگهای»

رئیس جمهور با تاکید بر اقدامات خوب صورت گرفته برای توسعه شبکه ملی اطلاعات و سکوهای ایرانی و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، کارگروهی متشکل از مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات را مامور کرد تا گلایه‌های مردم درباره کندی اینترنت را بررسی و حداکثر تا یک‌ماه آینده نتیجه را ارائه کنند.

میانگین ۵ سال برای حقوق بازنشسته‌ها از لایحه برنامه هفتم حذف شد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: با تصویب این کمیسیون، محاسبه میانگین حقوق ۵ سال پایانی دوره خدمت به عنوان ملاک پرداخت حقوق بازنشستگی از لایحه برنامه هفتم حذف شد.

سود بازرگانی مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی کاهش یافت

«علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت اعلام کرد: هیأت دولت سود بازرگانی تجهیزات و ملزومات پزشکی و مواد اولیه آنها و همچنین مواد اولیه دارو و شیرخشک را کاهش داد.

پرداخت ۴۲.۵ همت وام ازدواج و فرزندآوری از ابتدای امسال

در تیر ماه ۱۴۰۲ چه گذشت؟ از تحقق ۴۸ ساعته وعده رئیس‌جمهور تا عضویت رسمی ایران در «شانگهای»

رییس کل بانک‌مرکزی در جریان پاسخگویی برخط اعضای هیات دولت سیزدهم به تماس‌های تلفنی شهروندان در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، از افزایش پرداخت وام‌های قرض الحسنه ازدواج و فرزند آوری خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۲ و نیم هزار میلیارد تومان وام قرض الحسنه ازدواج و ۱۰ همت نیز وام فرزند آوری پرداخت شده است.

۷ تیر

شکایت ایران از کانادا به دیوان بین‌المللی دادگستری

مرکز امور حقوقی بین‌المللی معاونت حقوقی رئیس جمهور به نمایندگی از دولت ایران در دادخواستی که به دیوان بین‌المللی دادگستری تسلیم کرد، ضمن اشاره به اقدامات دولت کانادا در نقض قواعد حقوق بین‌الملل (مصونیت دولت‌ها) از دیوان خواسته است که دولت کانادا را ملزم سازد تا نقض مصونیت دولت ایران در دادگاه‌های آن کشور را متوقف سازد، خسارات وارده به ایران را جبران نماید و از تکرار این تخلفات در آینده خودداری کند.

۱۳ مأموریت مهم آیت‌الله رئیسی به وزیر جهاد کشاورزی

در تیر ماه ۱۴۰۲ چه گذشت؟ از تحقق ۴۸ ساعته وعده رئیس‌جمهور تا عضویت رسمی ایران در «شانگهای»

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور با استناد به اصول ۸۷ و ۱۳۳ قانون اساسی و با عنایت به رأی اعتماد مورخ ۱۴۰۲/۰۳/۳۰ مجلس شورای اسلامی، ضمن انتصاب محمدعلی نیکبخت به سمت وزیر جهاد کشاورزی، ۱۳ مأموریت مهم را به وی محول کرد.

رئیس‌جمهور فرا رسیدن عید قربان را به سران کشورهای اسلامی تبریک گفت

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در پیام‌های جداگانه‌ای فرا رسیدن عید سعید قربان را به سران کشورهای اسلامی تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد که به همین مناسبت، شاهد وحدت روزافزون مسلمانان جهان و سرافرازی امت اسلامی باشیم و همچنین همه ملت‌های مسلمان بتوانند در سایه تعالیم گرانبهای دین اسلام، مسیر عزت و کمال را پیموده و به شایستگی در عرصه‌های بین‌المللی موجبات اعتلای بیشتر این دین سراسر مهر و رحمت را فراهم کنند.

وزیر کشور: ۵ میلیون پناهجو با وجود تحریم‌ها در ایران حضور دارند

در تیر ماه ۱۴۰۲ چه گذشت؟ از تحقق ۴۸ ساعته وعده رئیس‌جمهور تا عضویت رسمی ایران در «شانگهای»

احمد وحیدی با بیان اینکه ایران در اوج تحریم میزبان ۵ میلیون پناهنده است، خطاب به نمایندگان سازمان ملل گفت: باید در هزینه‌های پناهندگان که بر دوش ایران است، حمایت کنید.

دستور رئیس جمهور برای پیگیری دلایل افزایش قیمت محصولات پتروشیمی

آیت الله رئیسی در جلسه صبح روز چهارشنبه ۷ تیر ۱۴۰۲ هیأت دولت، پس از ارائه گزارشی از افزایش قیمت محصولات پتروشیمی بدون اخذ مجوزهای لازم در جلسه هیأت دولت، به وزیر دادگستری ماموریت داد، با بررسی دقیق اسناد و دلایل، با متخلفان برخورد قاطع و مقتضی صورت گیرد.

مرتضوی: دفتر روابط کار ایران در دوحه فعال می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دفتر روابط کار ایران در دوحه فعال می‌شود، گفت: متناسب با نیاز شرکت‌های قطری به مرور زمان نیروی متخصص به این کشور اعزام خواهد شد.

وزیر بهداشت: ۵۰۰ آمبولانس به ناوگان حوزه سلامت اضافه می‌شود

در تیر ماه ۱۴۰۲ چه گذشت؟ از تحقق ۴۸ ساعته وعده رئیس‌جمهور تا عضویت رسمی ایران در «شانگهای»

بهرام عین‌اللهی با اشاره به وجود حدود سه هزار آمبولانس فرسوده در کشور و برنامه‌ای که این وزارتخانه برای جایگزینی آنها دارد، افزود: از طریق مناقصه تلاش می‌کنیم حدود ۵۰۰ آمبولانس را تامین کنیم و تا دو ماه آینده این تعداد به ناوگان آمبولانس‌های کشور اضافه می‌شود و پیگیر هستیم تا کمبودهای این بخش هم تامین اعتبار شود.

لطیفی: تغییر ساعت کاری با مجوز سران قوا بود

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت که تغییر ساعت کاری با مجوز سران قوا انجام شده بود تا بخشی از کار کارمندان به صورت دورکاری باشد.

وزیر فرهنگ: کارخانه مشترک تولید کاغذ ایران و ونزوئلا به زودی بهره‌برداری می‌شود

در تیر ماه ۱۴۰۲ چه گذشت؟ از تحقق ۴۸ ساعته وعده رئیس‌جمهور تا عضویت رسمی ایران در «شانگهای»

محمد مهدی اسماعیلی در جمع خبرنگاران درباره ساخت کارخانه مشترک کاغذسازی میان ایران و ونزوئلا در این کشور اظهار داشت: کارخانه کاغذ در ونزوئلا به دلیل داشتن آب و هوای مستعد احداث شده و دولت این کشور ۴۰۰ هزار هکتار جنگل به آن اختصاص داده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه به زودی تیم فنی تولید کاغذ از ایران به منظور ارزیابی امکانات و ماشین آلات تولید کاغذ به ونزوئلا اعزام می‌شود، گفت: تلاش می‌شود در کوتاه‌ترین زمان کارخانه کاغذسازی در این کشور به بهره‌برداری برسد.

اوجی: صفر تا ۱۰۰ فاز ۱۱ پارس جنوبی در دولت سیزدهم انجام شد

وزیر نفت با اعلام اینکه نصب سکوی فاز ۱۱ پارس جنوبی شب گذشته - ششم تیر - تکمیل شد، گفت: صفر تا صد امور مربوط به این فاز از پارس جنوبی در دولت سیزدهم انجام شده است و به زودی با حضور رییس جمهور افتتاح می‌شود.

خاندوزی: افزایش کارمزد تراکنش‌های بانکی بر اساس مصوبه بانک مرکزی است

در تیر ماه ۱۴۰۲ چه گذشت؟ از تحقق ۴۸ ساعته وعده رئیس‌جمهور تا عضویت رسمی ایران در «شانگهای»

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه بانکها متقاضی آن بودند که بیشتر درآمدشان از محل خدمات باشد نه نرخ سود تسهیلات گفت: افزایش کارمزد تراکنش‌های کارت به کارت بر اساس مصوبه بانک مرکزی صورت گرفته است.

۸ تیر

بازدید ۲ ساعته معاون اول رئیس جمهور از بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ

محمد مخبر صبح امروز (پنجشنبه) با حضور دو ساعته در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران از بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ (الکترونیک، کامپیوتر، تجارت الکترونیک) بازدید کرد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان و اقتصاد دیجیتال یک میانبر برای پیشرفت هستند، گفت: در دولت مصوب شده تا همه دستگاه‌های دولتی موظف به تهیه پیوست دانش‌بنیان شوند.

۹ تیر

سومین سفر رییس‌جمهور دولت سیزدهم به دیار کریمان

آیت‌الله سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور صبح روز (جمعه) نهم تیر به منظور انجام سفری یک روزه از طریق فرودگاه بم وارد استان کرمان شد.

خط انتقال آب از سد نسا به شرق کرمان پس از ۱۲ سال انتظار افتتاح شد

در تیر ماه ۱۴۰۲ چه گذشت؟ از تحقق ۴۸ ساعته وعده رئیس‌جمهور تا عضویت رسمی ایران در «شانگهای»

فاز نخست خط انتقال آب از سد نسا در شرق کرمان به شهرهای بم و بروات امروز(جمعه) درحالی توسط آیت الله سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور به بهره برداری رسید که انتظارها برای افتتاح آن ۱۲ ساله شده بود.

افتتاح سه هزار و۵۰۰ میلیارد تومان طرح صنعت آب و برق را در کرمان

چند طرح‌ حوزه آب و برق استان کرمان با اعتباری افزون بر سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان امروز (جمعه) با دستور رییس جمهور در جریان مراسم افتتاح خط آبرسانی به شرق استان کرمان افتتاح شد.

بازدید رئیس‌جمهور از طرح انتقال آب خلیج فارس به کرمان

در تیر ماه ۱۴۰۲ چه گذشت؟ از تحقق ۴۸ ساعته وعده رئیس‌جمهور تا عضویت رسمی ایران در «شانگهای»

آیت الله رئیسی جمعه ۹ تیر پس از افتتاح طرح بزرگ آبرسانی به شرق کرمان، به شمال غرب این استان رفت و از روند پیشرفت خط انتقال آب آشامیدنی از خلیج فارس به شهرهای کرمان و رفسنجان بازدید کرد.

رئیس جمهور در این بازدید دستور لازم را برای اتمام سریع این پروژه بزرگ آبرسانی و حیاتی صادر کرد؛ وی همچنین امروز بدو ورود به استان کرمان از طریق فرودگاه بم، روند پیشرفت کار این خط انتقال را خوب ارزیابی و در عین حال تاکید کرد، همه ظرفیت ها به کار گرفته شده تا این خط انتقال با سرعت به مرحله بهره برداری برسد.

آیت‌الله رییسی: جامعه اسلامی از هتک حرمت قرآن کریم نمی‌گذرد

در تیر ماه ۱۴۰۲ چه گذشت؟ از تحقق ۴۸ ساعته وعده رئیس‌جمهور تا عضویت رسمی ایران در «شانگهای»

رئیس‌جمهور ظهر جمعه پس از بازدید از روند اجرای خط لوله انتقال آب خلیج فارس، در جمع نمازگزاران جمعه در مصلای شهر رفسنجان گفت: به ارزشمندترین کتاب الهی که برای هدایت بشر آمده اهانت می کنند و نه فقط ۲ میلیارد مسلمان بلکه پیروان تمامی ادیان الهی، آسمانی و ابراهیمی قلوبشان جریحه دار شده است.

وی با اشاره به اهانت به قرآن کریم طی روزهای گذشته در یک کشور غربی مدعی آزادی بیان گفت: ببینید به ارزشمندترین کتاب الهی که برای هدایت بشر آمده چطور اهانت می‌کنند، جامعه اسلامی از این توهین نخواهد گذشت.

ادای احترام آیت الله رئیسی به مقام شهید سلیمانی

رییس‌جمهور بعداز ظهر جمعه ۹ تیر با حضور در گلزار شهدای کرمان به مقام شامخ سپهبد شهید سلیمانی و دیگر شهدای آرمیده در این گلزار ادای احترام کرد.

۱۰ تیر

فرصت ارتباط بی‌واسطه مردم کرمان با رئیس‌جمهور؛ هفت هزار نامه دریافت شد

در تیر ماه ۱۴۰۲ چه گذشت؟ از تحقق ۴۸ ساعته وعده رئیس‌جمهور تا عضویت رسمی ایران در «شانگهای»

همزمان با سفر روز جمعه (نهم تیرماه) رییس جمهور به استان کرمان و حضور در شهرهای بم، رفسنجان و کرمان، فرصت مناسبی برای ارتباط بدون واسطه مردم دیار کریمان به منظور ثبت درخواست‌ها و مشکلاتشان از طریق نامه و ارتباط با سامانه الکترونیکی سامد حاصل شد به گونه‌ای که به گفته استاندار دیار کریمان، هفت هزار نامه از سوی مردم دریافت شد.

تأکید سران قوا بر تدوین قانون جامع برای عفاف و حجاب

در تیر ماه ۱۴۰۲ چه گذشت؟ از تحقق ۴۸ ساعته وعده رئیس‌جمهور تا عضویت رسمی ایران در «شانگهای»

تهران- ایرنا- سران قوا بر لزوم تدوین قانونی جامع در خصوص عفاف و حجاب در سریع‌ترین زمان ممکن تأکید کردند.

در همایش روز ملی صنعت و معدن؛ رئیسی: کشور حرکت خوبی به سوی رشد تولید و اقتصاد آغاز کرده است

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح روز شنبه در همایش بزرگداشت بیست و هفتمین سالروز ملی صنعت و معدن در سالن اجلاس سران در تهران، با تبریک روز ملی صنعت و معدن به صنعتگران، معدن‌کاران، اصناف، تجار و بازرگانان اظهار داشت: روز ملی صنعت و معدن نماد توجه خاص به صنعت، معدن، تجارت و بازرگانی در کشور از سوی مسئولان، دست‌اندرکاران، پژوهشگران و محققان است‌ اما پرداختن به این موضوع باید در همه ایام سال مورد توجه باشد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ارزیابی همه شاخص‌ها نشان دهنده آغاز حرکت خوب کشور به سوی رشد تولید و رشد اقتصادی است، همگان را به تلاش و همکاری برای تقویت حوزه تولید فراخواند و گفت: چراغ هر واحدی تولیدی خاموش یا کم‌سو شود یا از تعطیلی سخن بگوید، بسیار آزرده‌خاطر می‌شوم.

۱۱ تیر

در دادگاه تجدیدنظر پاریس؛ فرجام‌خواهی آمریکا علیه ایران رد شد

فرجام‌خواهی آمریکا برای اجرای رأی ۲۴۷ میلیون دلاری علیه اموال جمهوری اسلامی در دادگاه تجدیدنظر پاریس، توسط عالی‌ترین مرجع قضایی فرانسه رد شد.

در جلسه شورای‌عالی اداری صورت گرفت؛ تاکید رئیس‌جمهور بر برقراری عدالت در پرداخت حقوق و مزایا

آیت الله سید ابراهیم رئیسی ظهر یکشنبه در جلسه شورای‌عالی اداری با تاکید بر اهمیت ایجاد انگیزه مثبت و سازنده در کارکنان اداری، برقراری عدالت در پرداخت حقوق و مزایا در ادارات را به‌عنوان یکی از مهمترین عوامل ایجاد انگیزه و افزایش بهره‌وری در ادارات ضروری دانست.

رئیس جمهور با اشاره به تکلیف و تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر ایجاد تحول و چابک‌سازی در ساختار اداری کشور، در چارچوب ابلاغی سیاست‌های کلی نظام اداری، اتخاذ تصمیمات متقن و جدیت در اجرای آنها را لازمه ایجاد تحول در نظام اداری دانست.

اختیارات استانداران افزایش یافت

میثم لطیفی در حاشیه جلسه روز یکشنبه ۱۱تیر شورای اداری به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی گفت: امروز آیین‌نامه اختیارات استانداران و فرمانداران پس از ۲۵ سال مورد بازنگری اساسی قرار گرفت. بر این اساس بخشی از اختیار انتصابات مدیران استانی با نظر مثبت استاندار صورت می‌گیرد. همچنین در این جلسه اختیارات استانداران از ۵۰ بند به ۷۵ بند افزایش یافت.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی گفت: نظارت بر این اقدامات با وزیر کشور خواهد بود و هیأت وزیران هم این اختیار را دارد.

توضیحات وزیر کشور درباره تفاهم‌ نامه مدیریت سرمایه‌ اتباع خارجی

در تیر ماه ۱۴۰۲ چه گذشت؟ از تحقق ۴۸ ساعته وعده رئیس‌جمهور تا عضویت رسمی ایران در «شانگهای»

تفاهم‌نامه مدیریت سرمایه‌های خرد و کلان اتباع و مهاجران خارجی در زنجیره‌های تامین کشور با حضور وزیر کشور، مدیریت سازمان ملی مهاجرت و مشارکت بانک ملی ایران به امضا رسید.

احمد وحیدی در حاشیه امضای تفاهم‌نامه «جذب و مدیریت سرمایه‌های خرد و کلان اتباع و مهاجران خارجی» میان سازمان ملی مهاجرت و بانک ملی ایران، گفت: در این چارچوب با همکاری بانک ملی ایران و یکی از شرکت‌های کارآفرین مطرح در سطح کشور، تفاهم‌نامه‌ای به امضا رسید که بر مبنای آن مهاجرین می‌توانند منابع مالی و درآمدهای خود را در بانک ذخیره کنند، این سرمایه صرف تولید و فعالیت‌های اقتصادی شده و خود مهاجران می‌توانند در سود آن شریک شوند.

۱۲ تیر

تحقق وعده رئیس‌جمهور در ۴۸ ساعت؛ خاموشی موتورپمپ‌های کشاورزی کرمان مدیریت شد

در تیر ماه ۱۴۰۲ چه گذشت؟ از تحقق ۴۸ ساعته وعده رئیس‌جمهور تا عضویت رسمی ایران در «شانگهای»

تنها ۴۸ ساعت پس از آنکه رئیس جمهور در سفر یک روزه به استان کرمان بر کمک به کشاورزان و مدیریت خاموشی موتورپمپ‌ها تاکید کرد، میزان خاموشی موتورپمپ‌های کشاورزی در استان مدیریت شد و کلید خورد.

از رفسنجان به عنوان قطب پسته ایران و جهان و نیز دیگر مناطق شمالی استان کرمان خبر می‌رسد که میزان خاموشی موتورپمپ های کشاورزی پسته کاران در این منطقه از سه روز در هفته به یک روز کاهش پیدا کرد.

اطلاعات جدید به دست آمده از منافقین در آلبانی

«سپهر خلجی» رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت درباره اطلاعات به دست آمده از پایگاه منافقین در آلبانی در فضای مجازی نوشت: بخشی از هارد و کیس‌ها رسید؛ مشغول بازیابی اطلاعات، شناسایی رابطان و هسته‌های تخریب و نقاط کور هستند. نتایج تا الان امیدوار کننده است.

۱۳ تیر

ایران به طور رسمی عضو سازمان همکاری شانگهای شد

جمهوری اسلامی ایران در جریان بیست و سومین نشست سران سازمان همکاری شانگهای در «دهلی‌نو» به شکل رسمی به عنوان نهمین عضو اصلی این سازمان مهم منطقه‌ای پذیرفته و معرفی شد.

آیت‌الله رئیسی: مزایای عضویت رسمی ایران در شانگهای در تاریخ ماندگار خواهد شد

در تیر ماه ۱۴۰۲ چه گذشت؟ از تحقق ۴۸ ساعته وعده رئیس‌جمهور تا عضویت رسمی ایران در «شانگهای»

رئیس جمهور ظهر سه‌شنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۲، اولین بار به عنوان رئیس جمهور نهمین عضو اصلی سازمان همکاری شانگهای، در بیست و سومین نشست سران این سازمان مهم منطقه‌ای، بزرگترین ظرفیت کشورهای عضو برای وحدت و صلح‌سازی را ظرفیت تمدنی آنها دانست و اظهار داشت: اینک که این قاره کهن دوباره سربرآورده باید با تکیه بر اخلاق، معنویت، عدالت، عقلانیت و احترام به کرامت انسانی، بار دیگر تمدن‌ساز گردد. سازمان همکاری‌های شانگهای که نماد این «خانواده بزرگ تمدنی» است اکنون در جایگاهی ایستاده که می‌تواند، افق‌های جدیدی از همگرایی منطقه‌ای و همکاری‌های امنیت‌ساز را بنا نهد.

جایگاه شورای فرهنگی-اجتماعی زنان ارتقاء یافت

اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی ارتقای جایگاه سازمانی شورای فرهنگی-اجتماعی زنان و راهبری و نظارت بر امور فرهنگی بانوان و خانواده در عرصه اندیشه‌ورزی و تصمیم‌سازی را در این شورا تصویب کردند.

دیدار فرستاده پوتین با دبیر شورای امنیت ملی

در تیر ماه ۱۴۰۲ چه گذشت؟ از تحقق ۴۸ ساعته وعده رئیس‌جمهور تا عضویت رسمی ایران در «شانگهای»

دستیار ویژه رئیس‌جمهوری روسیه با دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و درباره توافقات دو کشور در حوزه‌های مختلف اقتصادی و مالی گفتگو کرد.

گشایش هفته ایران در روسیه با حضور وزرای فرهنگ دو کشور

در تیر ماه ۱۴۰۲ چه گذشت؟ از تحقق ۴۸ ساعته وعده رئیس‌جمهور تا عضویت رسمی ایران در «شانگهای»

برنامه‌های هفته فرهنگی ایران در روسیه سه‌شنبه در آیینی با حضور وزیران فرهنگ دو کشور گشایش یافت و افتتاح نمایشگاهی از هنرهای اصیل ایرانی در مجموعه ودنخا شهر مسکو آغازگر این رویداد بود.

این آیین با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اولگا لیوبیموا وزیر فرهنگ فدراسیون روسیه برگزار شد.

نظر دولت درباره انتخابات اتاق بازرگانی همان نظر دستگاه‌های نظارتی است

در تیر ماه ۱۴۰۲ چه گذشت؟ از تحقق ۴۸ ساعته وعده رئیس‌جمهور تا عضویت رسمی ایران در «شانگهای»

سخنگوی اقتصادی دولت روز سه شنبه در نشست خبری خود با خبرنگاران در خصوص انتخاب پرحاشیه رئیس اتاق بازرگانی گفت: درباره انتخابات اخیر این اتاق، نظر دولت همان نظر دستگاه‌های نظارتی است.

مخبر: شرکت‌های روس از فرصت سرمایه‌گذاری در پروژه‌های کریدور شمال- جنوب استفاده کنند

در ششمین دیدار معاون اول رئیس جمهور و دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه بر ضرورت پیگیری و اجرای هر چه سریعتر تفاهم نامه‌ها و توافقات بین تهران-مسکو تاکید شد.

معاون اول رئیس جمهور در این دیدار تاکید کرد: شرکت‌های روسی از فرصت سرمایه‌گذاری در سواحل مکران و اجرای پروژه‌های زیرساختی بندری و مراکز لجستیکی در کریدور شمال- جنوب استفاده کنند که با توجه به استقبال و پیگیری برخی از کشورهای همسایه و فرامنطقه‌ای سرعت تصمیم گیری اهمیت اساسی دارد.

۱۴ تیر

تاکید رئیس جمهور بر پیگیری توسعه بندر چابهار و تکمیل مسیر شمال-جنوب

رئیس جمهور با اشاره به نشست سران کشورهای عضو پیمان شانگهای و اظهارات سران کشورها درباره اهمیت بندر چابهار در اتصال منطقه آسیای مرکزی به آب‌های آزاد، مسئولان دستگاه‌های مرتبط را به پیگیری جدی‌ و سریع‌ اجرای برنامه‌های توسعه این بندر و تکمیل مسیر شمال-جنوب فراخواند.

دستور رئیس‌جمهور به بانک مرکزی: صف وام ازدواج تا پایان تابستان صفر شود

رئیس دفتر رئیس جمهور در نامه‌ای به رئیس کل بانک مرکزی، دستورات پنجگانه آیت‌الله رئیسی درباره پرداخت وام ازدواج به متقاضیان را ابلاغ کرد که از آن جمله، صفر شدن صف وام ازدواج تا پایان تابستان سال جاری است.

ضرغامی: از ابتدای دولت تاکنون ۳۰ اثر تاریخی به کشور بازگشته است

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: تاکنون ۳۰ اثر تاریخی به کشور بازگشته و مجسمه سرباز هخامنشی یکی از این آثار تاریخی است.

۱۵ تیر

مسیر رفت منطقه۲ آزادراه تهران- شمال با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد

در تیر ماه ۱۴۰۲ چه گذشت؟ از تحقق ۴۸ ساعته وعده رئیس‌جمهور تا عضویت رسمی ایران در «شانگهای»

آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در آیین افتتاح قطعه دوم آزاد راه تهران شمال گفت: افتتاح قطعه دوم آزاد راه تهران-شمال نماد خودباوری، توانایی و دانایی ملت ایران و افتخار برای جمهوری اسلامی است.

رئیس جمهور تاکید کرد: از تلاش های نخبگان و متخصصانی که در اجرای این طرح نقش داشتند تشکر می کنم و بسیار حائز اهمیت است که این طرح، در عید غدیر خم افتتاح شده است.

ستاد خبری مبارزه با فساد تشکیل شد

آیت الله سید ابراهیم رئیسی دستور تشکیل «مرکز شبانه‌روزی ستاد خبری مبارزه با فساد» با اولویت مبارزه با رشوه را صادر کرد، در همین راستا دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور از سامانه تلفنی ۲۷۷۷ برای مبارزه با ارتشا در نظام اداری کشور رونمایی کرد.

دستور مخبر برای رسیدگی فوری به آسیب‌دیدگان در معرض شن‌های روان

معاون اول رئیس جمهور در ارتباط تلفنی با استاندار سیستان و بلوچستان و همچنین فرماندار ویژه زابل آخرین وضعیت ناشی از بادهای موسمی ۱۲۰ روزه را جویا شد و بر رسیدگی فوری برای کاهش مشکلات مردم تاکید کرد.

۱۶ تیر

کلان بیمارستان غدیر با حضور رئیس جمهور افتتاح شد

در تیر ماه ۱۴۰۲ چه گذشت؟ از تحقق ۴۸ ساعته وعده رئیس‌جمهور تا عضویت رسمی ایران در «شانگهای»

دومین کلان بیمارستان مدرن و مجهز کشور با نام «غدیر» صبح ۱۶ تیرماه در مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی شهدای تجریش و با حضور رئیس جمهور افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

تشکر رئیس سازمان نظام پزشکی از سخنان رئیس جمهور

دکتر «محمد رئیس زاده» رئیس سازمان نظام پزشکی کشور پس از سخنان حمایت کننده رئیس جمهوری از جامعه پزشکی در مراسم افتتاح کلان بیمارستان غدیر تهران، در نامه‌ای از رئیس جمهوری تقدیر و تشکر کرد.

۱۷ تیر

اساسنامه سازمان توسعه سواحل مکران به مجلس ارسال شد

لایحه اساسنامه سازمان توسعه سواحل مکران که هفدهم خرداد ماه امسال در هیأت دولت تصویب شده بود، برای انجام تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.

نرخ مالیات خانه‌های لوکس ۰.۲ درصد مازاد ۲۰ میلیارد تومان محاسبه‌ می‌شود

هیات وزیران با تصویب آیین نامه اجرایی ند (ع) تبصره (۶) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور سازوکار اخذ مالیات از خانه های لوکس را مشخص کرد که بر اساس آن نرخ مالیات سالانه دارایی‌های مشمول نسبت به مازاد ارزش روز ۲۰۰ میلیارد ریال به میزان دو در هزار است.

«چینی» به فهرست زبان‌های خارجی قابل آموزش در مدارس اضافه شد

در تیر ماه ۱۴۰۲ چه گذشت؟ از تحقق ۴۸ ساعته وعده رئیس‌جمهور تا عضویت رسمی ایران در «شانگهای»

بر اساس جدیدترین مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش که با امضای رییس جمهور ابلاغ شده است، زبان‌های «چینی» و «عربی» به فهرست زبان‌های خارجی قابل تدریس در مدارس کشور افزوده شد.

۱۸ تیر

تاکید رئیس جمهور بر اهمیت ایجاد احساس امنیت شغلی برای فارغ‌ التحصیلان

رئیس جمهور با اشاره به ضرورت توجه ویژه به مرجعیت علمی کشور در همه رشته‌ها و افتخارات کسب شده در این زمینه، بر اهمیت ایجاد احساس امنیت شغلی برای جوانان در شرف فارغ‌التحصیلی تاکید کرد.

بهادری جهرمی: بهره‌گیری از ظرفیت هیات علمی در مناصب اجرایی قانونی است

سخنگوی دولت با بیان اینکه انتصاب هیأت علمی دانشگاه‌های آزاد و غیردولتی مغایرتی با قوانین و مقررات ندارد، گفت: دولت اقدامات حقوقی لازم را از طریق معاونت حقوقی برای اعتراض به رأی اخیر دیوان عدالت اداری و اصلاح آن انجام داده است.

۴ سفیر استوارنامه خود را تقدیم رئیس‌جمهور کردند

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی یکشنبه ۱۸ تیرماه ۱۴۰۲ در دیدارهای جداگانه با «ربرتو جی مانالو»، «جمعه حسن فضیل»، «منجورول کریم خان چودری» و «رودرا گائوراو شرست» سفرای جدید فیلیپین، لیبی، بنگلادش و هند، با اشاره به ظرفیت‌های متقابل موجود، بر ضرورت تلاش جدی برای فعال کردن این ظرفیت‌ها در راستای ارتقای سطح روابط فیمابین در همه حوزه‌ها به‌ویژه تعاملات تجاری و اقتصادی تاکید و برای آنها در اجرای ماموریت‌های خود آرزوی موفقیت کرد.

۱۹ تیر

درخواست معاونت حقوقی از دیوان عدالت برای تجدیدنظر در رای لطیفی

محمد دهقان، در واکنش به ابطال حکم رئیس سازمان اداری استخدامی از سوی دیوان عدالت اداری نوشت: پیرو صدور رای دیوان عدالت اداری در خصوص انتصاب رئیس سازمان اداری و استخدامی، معاونت حقوقی رئیس جمهور براساس قوانین موضوعه و با تشریح برخی اشکالات وارده به رای صادره، از رئیس محترم قوه قضاییه و رئیس محترم دیوان عدالت اداری اعمال ماده ۹۱ دیوان مبنی بر تجدیدنظر در رای را درخواست کرده است.

دستگاه‌ها انجام وظایف‌شان را معطل بهانه تأخیر در تصویب لایحه حجاب نکنند

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه ویژه‌ای که صبح دوشنبه ۱۹ تیر به منظور بررسی آخرین وضعیت اجرای تکالیف قانونی دستگاه‌ها در حوزه حجاب و عفاف تشکیل شده بود، از دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت کشور، وزارت ارشاد، قوه قضاییه و نیروی انتظامی خواست تا به تکالیف قانونی خود عمل کنند و اجرای تکالیف قانونی هیچ دستگاهی نباید به بهانه تاخیر در تصویب لایحه جدید حجاب و عفاف معطل بماند.

۲۰ تیر

سه میلیون نفر در مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر تهران حضور داشتند

وزیر کشور با اعلام اینکه سه میلیون نفر در جشن ۱۰ کیلومتری غدیر در تهران حضور داشتند، گفت: برخی می‌گویند دهه هشتادی‌ها از انقلاب جدا شده‌اند، درصورتی که همین دهه هشتادی‌ها آیین هایی چون غدیر و اربعین را برپا می‌کنند.

در پیام رئیس‌جمهور به مناسبت روز فناوری اطلاعات؛ عزم دولت برای حل چالش‌های کسب‌وکارهای دیجیتال

رئیس‌جمهور در پیامی به مناسبت روز فناوری اطلاعات که توسط وزیر ارتباطات قرائت شد، اعلام کرد: انتظار جدی از همه دستگاه‌های اجرایی و بدنه بخش خصوصی این است که حل چالش‌های عمده پیش روی کسب وکارهای دیجیتال را در دستور کار خود قرار دهند.

۲۱ تیر

به منظور سفری سه روزه به کشور های آفریقایی؛ رئیس جمهور تهران را به مقصد کنیا ترک کرد

در تیر ماه ۱۴۰۲ چه گذشت؟ از تحقق ۴۸ ساعته وعده رئیس‌جمهور تا عضویت رسمی ایران در «شانگهای»

رئیس جمهور به دعوت رسمی همتای کنیایی خود و به منظور ارتقای سطح روابط با کشور های دوست و همسو و در راستای تنوع بخشی به مقاصد صادراتی و ایجاد زمینه های همکاری سیاسی و تجاری عازم کنیا شد.

استقبال رسمی از آیت الله رئیسی، دیدار دوجانبه روسای جمهور، برگزاری نشست‌های مشترک هیات‌های عالی‌رتبه دو کشور، امضای اسناد همکاری و تشریح نتایج رایزنی‌های رسمی در نشست مطبوعاتی مشترک بخشی از برنامه‌های رئیس جمهوری در سفر به کنیا، اوگاندا و زیمباوه است.

استقبال رسمی از رییسی در کنیا؛ شلیک ۲۱ گلوله توپ به افتخار هیات ایرانی

در تیر ماه ۱۴۰۲ چه گذشت؟ از تحقق ۴۸ ساعته وعده رئیس‌جمهور تا عضویت رسمی ایران در «شانگهای»

«ویلیام سامویی روتو» رئیس جمهور کنیا در محل کاخ ریاست‌جمهوری این کشور به صورت رسمی از رییس جمهور اسلامی ایران، استقبال کرد.

همچنین همزمان با ورود آیت الله رئیسی به کاخ ریاست جمهوری کنیا ۲۱ گلوله توپ به افتخار ورود رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیات ایرانی شلیک شد.

در نشست خبری مشترک با همتای کنیایی؛ ارتقای ۱۰ برابری روابط اقتصادی با کنیا هدف‌گذاری شد

رییس جمهور اسلامی ایران پس از مذاکرات هیات های ایران و کنیا در محل کاخ ریاست جمهوری کنیا و امضای پنج سند همکاری بین دو کشور در نشست خبری مشترک با «ویلیام روتو» رئیس جمهور این کشور، با استقبال و ابراز خرسندی از توسعه روابط ایران و کنیا و با بیان اینکه «دست همه دولت‌های قاره آفریقا را به گرمی می‌فشاریم» اظهار داشت: روابط ایران و کنیا دارای پیشینه تاریخی طولانی است و معتقدیم همکاری‌های میان دو کشور و نیز همکاری میان ایران با همه کشورهای قاره آفریقا می‌تواند روز به روز توسعه پیدا کند.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه ایران و کنیا ظرفیت های بسیاری برای همکاری دارند که توجه به آنها می تواند به ارتقای روابط دو کشور کمک کند، گفت: دو کشور ارتقای اقتصادی دو کشور به ۱۰ برابر میزان فعلی هدف گذاری شده است.

ادای احترام رئیس‌جمهور به مقبره رهبر فقید کنیا

در تیر ماه ۱۴۰۲ چه گذشت؟ از تحقق ۴۸ ساعته وعده رئیس‌جمهور تا عضویت رسمی ایران در «شانگهای»

آیت‌الله رئیسی پیش ازظهر چهارشنبه - ۲۱ تیرماه - در ادامه برنامه‌های سفر خود به کنیا، با همراهی رئیس و تعدادی از نمایندگان مجلس این کشور، با حضور در مقبره جوموکنیاتا رهبر ملی استقلال این کشور، به مقام این سیاستمدار کنیایی ادای احترام کرد.

پای پهپادهای ایرانی به آفریقا باز شد

در تیر ماه ۱۴۰۲ چه گذشت؟ از تحقق ۴۸ ساعته وعده رئیس‌جمهور تا عضویت رسمی ایران در «شانگهای»

پهپادهای تولیدی شرکت‌های دانش بنیان ایرانی با حضور رئیس جمهور در مرکز نوآوری و فناوری ایران در نایروبی باهدف بازاریابی برای محصولات دانش بنیان ایرانی رونمایی شد.

بازدید از خانه نوآوری و فناوری ایران در کنیا

آیت الله سید ابراهیم رئیسی ظهر چهارشنبه - ۲۱ تیرماه - به وقت محلی در ادامه برنامه‌های سفر خود به کنیا، از خانه نوآوری و فناوری ایران در نایروبی پایتخت کنیا دیدن کرد.

در این مرکز بیش از ۳۵ شرکت دانش‌بنیان ایرانی محصولات خود را در حوزه‌های دارویی، تجهیزات پزشکی، کشاورزی، ساختمانی و معماری معرفی و به کنیا صادر کرده‌اند.

رئیس جمهور کنیا را به مقصد اوگاندا ترک کرد

آیت الله رئیسی در دومین مقصد از سفر منطقه‌ای خود به قاره آفریقا و به دعوت رسمی «یووری موسونی» رئیس جمهور اوگاندا و با استقبال وزیر امور خارجه این کشور وارد فرودگاه انتبه شد.

۴ سند همکاری میان ایران و اوگاندا به امضا رسید

در تیر ماه ۱۴۰۲ چه گذشت؟ از تحقق ۴۸ ساعته وعده رئیس‌جمهور تا عضویت رسمی ایران در «شانگهای»

مراسم امضای اسناد و تفاهم‌نامه همکاری میان ایران و اوگاندا برگزار شد و مقامات دو کشور ۴ سند همکاری به امضا رساندند.

تاکید آیت‌الله رئیسی بر آمادگی ایران برای انتقال تجربیات و تبادل دستاوردها با اوگاندا

در تیر ماه ۱۴۰۲ چه گذشت؟ از تحقق ۴۸ ساعته وعده رئیس‌جمهور تا عضویت رسمی ایران در «شانگهای»

رئیس جمهور در نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران و اوگاندا، ضمن قدردانی از مواضع این کشور در مقابله با افراط‌گرایی و تروریسم، نقطه اشتراک ایران و اوگاندا را ماهیت ضد استعماری انقلاب اسلامی و جنبش آزادی‌خواهانه و استقلال‌طلبانه این کشور دانست.

آیت الله رئیسی با اشاره به آغاز به کار دفتر نوآوری و فناوری ایران در اوگاندا و ظرفیت‌های بسیار خوب جمهوری اسلامی ایران، به‌ ویژه در حوزه‌های پزشکی، علم و فناوری، کشاورزی، بر آمادگی ایران برای انتقال تجربیات خود در این زمینه‌ها و در قالب توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی با اوگاندا تاکید کرد.

بازدید از مزرعه کشت فراسرزمینی ایران در اوگاندا

رئیس‌جمهور بعد از ظهر ۲۱ تیرماه در ادامه برنامه‌های سفر خود به اوگاندا، از مزرعه کشت فراسرزمینی ایران در این کشور بازدید کرد و با توضیحات مدیرعامل گروه کشاورزی و صنایع ایران در اوگاندا در جریان اقدامات صورت گرفته در زمینه توسعه همکاری‌های کشاورزی و کشت فراسرزمینی در این کشور قرار گرفت.

افتتاح دفتر نوآوری و فناوری ایران در اوگاندا

در تیر ماه ۱۴۰۲ چه گذشت؟ از تحقق ۴۸ ساعته وعده رئیس‌جمهور تا عضویت رسمی ایران در «شانگهای»

رئیس جمهور در ادامه برنامه‌های سفر خود به اوگاندا، روز چهارشنبه دفتر نوآوری و فناوری ایران در این کشور را افتتاح کرد.

این دفتر به عنوان مرکز و نمایشگاه محصولات دانش‌بنیان ایرانی در اوگاندا در حوزه‌های مختلف صنایع غذایی، کشاورزی، دارویی، تجهیزات پزشکی، واکسن‌های دام و طیور، داروهای گیاهی، مکمل‌های غذایی و پهپادهای کشاورزی است.

دیدار مسلمانان اوگاندا با آیت‌الله رئیسی در بزرگترین مسجد شرق آفریقا

۲۲ تیر

حضور رئیس جمهور کشورمان در مسجد جامع کامپالا بزرگترین مسجد شرق آفریقا، با استقبال گرم مسلمانان اوگاندایی همراه شد.

آیت الله رئیسی وارد هراره شد؛ استقبال پرشور مردم زیمبابوه از رییس جمهور ایران

رئیس جمهور در سومین مقصد از نخستین سفر منطقه‌ای خود به قاره آفریقا و در پاسخ به دعوت رسمی رییس جمهور زیمبابوه دقایقی پیش وارد فرودگاه هراره پایتخت این کشور شد و مورد استقبال رسمی قرار گرفت.

امضای ۱۲ سند همکاری میان ایران و زیمباوه

در تیر ماه ۱۴۰۲ چه گذشت؟ از تحقق ۴۸ ساعته وعده رئیس‌جمهور تا عضویت رسمی ایران در «شانگهای»

تهران - ایرنا - ۱۲ سند همکاری بین مقامات عالی‌رتبه ایران و زیمبابوه در حضور آیت الله سیدابراهیم رئیسی و امرسون منانگوگا روسای جمهور دو کشور به امضا رسید.

حضور رئیس جمهور در نشست بین‌الادیان در مسجد ملی اوگاندا

آیت الله رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر به اوگاندا شامگاه چهارشنبه - ۲۱ تیر - در نشست بین‌الادیان که با حضور و سخنرانی شیخ شعبان رمضان مواجه مفتی اوگاندا، کاذینبا موگارو اسقف اعظم مسیحیان اوگاندا و خانم رقیه ناکاداما معاون نخست وزیر اوگاندا در مسجد ملی این کشور برگزار شد، مساجد را مهمترین جلوه‌گاه بندگی انسان‌ها در برابر خداوند معرفی کرد و گفت: تبیین معارف دینی، توجه به مسائل و مشکلات مسلمانان و تلاش برای رفع این مشکلات و اصلاح اجتماعی از مهمترین کارکردهای مساجد است.

رئیس جمهور افزود: امروز نهاد خانواده با ترویج همجنسگرایی که یکی از زشت‌ترین انحراف‌ها و مورد نفرت همه ادیان الهی و ابراهیمی می‌باشد، مورد تهدید قرار گرفته است، در حالی که توجه به خانواده و تشکیل خانواده از نقاط اشتراک میان ادیان ابراهیمی است.

رئیس جمهور در این مراسم که با حضور اعضای شورای فرهنگی مسجد ملی اوگاندا و نیز جمع پرشمار نمازگزاران برگزار می‌شد، با اشاره به حضور قابل توجه جوانان در این مسجد تاکی کرد: آنچه امروز جوانان و مردم ما را از هجوم فرهنگی دشمنان حفظ می‌کند، همین حضور در مساجد و توجه به معنویت در چارچوب تلاش برای حفظ هویت دینی است.

ادای احترام آیت الله رئیسی به یادبود قهرمانان استقلال زیمباوه

در تیر ماه ۱۴۰۲ چه گذشت؟ از تحقق ۴۸ ساعته وعده رئیس‌جمهور تا عضویت رسمی ایران در «شانگهای»

رئیس جمهور با حضور در بنای یادبود قهرمانان ملی زیمباوه به مقام آنها ادای احترام کرد.

۲۳ تیر

روسیه موضع خود درباره جزایر سه گانه ایرانی را اصلاح کرد

نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا در دیدار با سفیر کشورمان در مسکو، بر مواضع ثابت کشورش در قبال جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان کشور دوست همراه با احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران تأکید کرد.

خزعلی: معاونت امور زنان ریاست جمهوری در ۹ محور از خانواده‌ها حمایت خواهد کرد

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده از برنامه‌های حمایتی این نهاد از خانواده‌ها در ۹ محور تا سال آینده خبر داد.

۲۵ تیر

پیشنهاد رییس جمهور برای حل مشکل اسناد هویتی خانواده‌های فرزندپذیر

در تیر ماه ۱۴۰۲ چه گذشت؟ از تحقق ۴۸ ساعته وعده رئیس‌جمهور تا عضویت رسمی ایران در «شانگهای»

رئیس جمهور با بیان اینکه در دولت سیزدهم امور پذیرش فرزند برای خانواده‌های متقاضی تسهیل شده است، پیشنهاد کرد: با کدگذاری و تهیه اسناد پشتوانه‌ای، صدور اسناد هویتی و شناسنامه برای خانواده های فرزندپذیر به شکلی انجام شود که این کودکان تحقیر نشوند.

با ارسال لایحه‌ای به مجلس؛ جزئیات حمایت‌های دولت مردمی از ایرانیان خارج از کشور

دولت با هدف ترغیب و جلب مشارکت ایرانیان خارج از کشور برای سرمایه‌گذاری اقتصادی و جذب آنها در مراکز آموزشی و پژوهشی لایحه حمایت از ایرانیان خارج از کشور را تصویب و به مجلس ارسال کرد.

۲۶ تیر

رئیس جمهور در بدو ورود به کهگیلویه و بویراحمد: مردم استان امروز از نتایج دور اول سفر بهره‌مند می‌شوند

در تیر ماه ۱۴۰۲ چه گذشت؟ از تحقق ۴۸ ساعته وعده رئیس‌جمهور تا عضویت رسمی ایران در «شانگهای»

آیت الله رئیسی در بدو ورود به فرودگاه یاسوج گفت : امروز و در دومین دور سفر هیات دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد و با افتتاح ابر پروژه هایی، مردم استان از ثمرات دور اول سفر بهره‌مند خواهند شد.

بهره‌برداری از سد چمشیر با حضور رئیس‌جمهور

در تیر ماه ۱۴۰۲ چه گذشت؟ از تحقق ۴۸ ساعته وعده رئیس‌جمهور تا عضویت رسمی ایران در «شانگهای»

سد چمشیر به‌عنوان بلندترین سد بتنی غلتکی غرب آسیا امروز (دوشنبه ) با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و هیات همراه به بهره برداری رسید.

کارخانه پتروشیمی گچساران مصداق هنر مقاومت در برابر تحریمهاست

آیت الله رئیسی در آیین افتتاح کارخانه پتروشیمی گچساران بیان کرد: کارخانه پتروشیمی شهرستان گچساران که بخش عمده‌ای از مراحل ساخت آن به دست متخصصان ایرانی انجام شده مصداق هنر مقاومت در برابر تحریم‌هاست.

احیای کارخانه قند یاسوج دستاورد همت جمعی است

رئیس‌جمهور در آیین احیای کارخانه قند یاسوج به نمایندگی از ۴۴ واحد صنعتی به مدار تولید برگشته، گفت: احیای کارخانه قند یاسوج پس از سال ها رکود دستاورد همت جمعی مسئولان محلی و ملی است که جای قدردانی دارد.

وی افزود: از تلاش دسته جمعی همه مسئولان متولی به ویژه ستاد فرمان اجرایی امام خمینی (ره) برای به حرکت درآوردن دوباره چرخ های این کارخانه تعطیل شده قدردانی می‌کنم.

۲۷ تیر

جاده ملی پاتاوه به دهدشت با حضور رئیس جمهور افتتاح شد

در تیر ماه ۱۴۰۲ چه گذشت؟ از تحقق ۴۸ ساعته وعده رئیس‌جمهور تا عضویت رسمی ایران در «شانگهای»

جاده ملی پاتاوه به دهدشت به عنوان بخش مهمی از کریدور شمال - جنوب به طول ۱۳۶کیلومتر امروز (سه شنبه) با حضور رئیس جمهور رسما افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

رئیس جمهور: اقتصاد ۴۰۰ روستا در مسیر پاتاوه-دهدشت فعال می شود

رئیس جمهور در آیین افتتاح از جاده اصلی پاتاوه- دهدشت گفت: اقتصاد ۴۰۰ روستای واقع شده در این مسیر با افزایش عبور و مرور خودروها فعال شده و رونق می گیرد.

آیت الله رئیسی افزود: روستاهای زیادی در طول این جاده از مواهب آن بهره مند می شود چرا که با وجود این راه ارتباطی اقتصاد آنها فعال و شکوفا می شود.

تعیین پنج مکان جدید احداث نیروگاه اتمی برای تولید ۲۰هزار مگاوات برق

کارگروه توسعه نیروگاه‌های اتمی به ریاست معاون اول رئیس جمهور بر برنامه ریزی برای تامین ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای تا افق ۱۴۲۰ تاکید کرد.

محمد مخبر در این جلسه از اهتمام جدی دولت برای احداث ۲۰هزار مگاوات نیروگاه برق هسته‌ای خبر داد و گفت: لازم است در برنامه جامع احداث این نیروگاه‌ها مدل تامین مالی آن نیز مشخص شود.

۲۸ تیر

استقرار گشت‌های خودرویی به دستور رئیس‌جمهور صحت ندارد

«انسیه خزعلی» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت ایرنا گفت: استقرار گشت‌های خودرویی به دستور رئیس‌جمهور صحت ندارد و این موضوع را باید از مسئولان وزارت کشور پیگیری کنید.

وی از تصویب یک آیین‌نامه در جلسه امروز دولت خبر داد و گفت:‌ امروز آیین‌نامه اختصاص یک درصد از بودجه دستگاه‌های اجرایی به زنان و خانواده تصویب شد که برای نخستین بار است رخ می‌دهد.

اسلامی: فناوری هسته‌ای وارد کتاب‌های درسی می‌شود

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: برای آشنایی دانش‌آموزان با فناوری هسته‌ای و آشنایی با نقش و تاثیرات دانش صنعت هسته‌ای، این موضوع در کتاب‌های درسی گنجانده می‌شود.

تشکیل کنسرسیوم بین المللی تولید هواپیمای تجاری با حضور ایران

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور گفت: قرار است کنسرسیوم بین‌المللی با حضور ایران برای تولید هواپیمای تجاری هوایی تشکیل شود، ما باید حداقل ۲۰ درصد سهم در تولید یک هواپیمای تجاری در یک کنسرسیوم بین‌المللی را داشته باشیم.

واکنش رییس بنیاد شهید به حمله سایبری: از بی‌سلیقگی هکرها تعجب کردم

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در واکنش به حمله سایبری به سرورهای این نهاد گفت: ما اطلاعات حساس و راهبردی نداشتیم، از بی‌سلیقگی هکرها تعجب کردم.

وی اظهار داشت: با حمله سایبری به سامانه‌های بنیاد شهید، فرایندهای الکترونیکی این بنیاد مختل و اکنون فرایندهای کاغذی بار دیگر برقرار شده است.

تذکر بانک مرکزی به بانک‌های خاطی در پرداخت تسهیلات به ایثارگران

در پی ابراز نارضایتی بنیاد شهید، بانک مرکزی به برخی بانک‌های عامل به دلیل عدم همکاری در ارائه تسهیلات خرید یا ساخت مسکن آزادگان، جانبازان و خانواده شهدا تذکر داد.

بانک سپه در بخشنامه‌ای به شعب خود ابلاغ کرد: با توجه به تمدید مهلت اعطای تسهیلات ساخت یا خرید مسکن آزادگان، جانبازان و خانواده معظم شهدا در سال ۱۴۰۱ و محدودیت زمان باقی‌مانده برای اجرای ضوابط مربوطه، پرداخت تسهیلات با سرعت انجام شود.

۲۹ تیر

سخنگوی دولت: ۱۱۲ میلیارد دلار تجارت خارجی در دولت سیزدهم رقم خورده‌ است

علی بهادری جهرمی در جمع دانشجویان مشهد گفت: ۱۱۲ میلیارد دلار تجارت خارجی در دولت سیزدهم رقم خورده‌ است که این میزان در ۴۰ سال اخیر بی سابقه بوده‌ است.

وی ادامه داد: کشور در زمان استقرار سیزدهم معطل غرب نماند و مبادلات تجاری خود را با برخی کشورهای منطقه تا پنج برابر افزایش داد.

۳۰ تیر

در دیدار اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر؛ برجسته‌سازی مصادیق معروف و منکر در همه عرصه‌ها ضروری است

رئیس جمهور با بیان اینکه فلسفه قیام اباعبدالله زنده نگه داشتن امر به معروف و نهی از منکر و برافراشتن پرچم حقیقت برای همه عصرها و نسل‌ها بود، گفت: برجسته‌سازی مصادیق معروف و منکر در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ضروری است.

۳۱ تیر

رئیسی: دولت سوئد باید عاملان اهانت به قرآن را به دست عدالت بسپارد

رئیس جمهور در نود و یکمین جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت:‌ صدور بیانیه محکومیت اهانت به قرآن کریم از سوی دولت سوئد به هیچ وجه کافی نیست و این دولت باید عاملان این جنایت را به دست عدالت بسپارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha