۳ فروردین ۱۴۰۳، ۱۷:۴۳
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 85424684
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رشد ۱۰ درصدی اقامت مسافران نوروزی در گلستان

۳ فروردین ۱۴۰۳، ۱۷:۴۳
کد خبر: 85424684
رشد ۱۰ درصدی اقامت مسافران نوروزی در گلستان

گرگان- ایرنا- دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان و مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گلستان گفت: از آغاز طرح نوروزی ۱۴۰۳ (۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۲ تا دوم فروردین‌ ماه) افزون بر ۸۱ هزار نفر شب اقامت در مراکز اقامتی استان به ثبت رسید که ۱۰ درصد بیشتر از مدت مقایسه سال قبل است.

به گزارش روز جمعه ایرنا از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان محمدجواد ساوری اظهار کرد: بیشترین اقامت ثبت‌ شده مربوط به اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سنتی استان با ۱۶ هزار و ۱۸۸ نفر شب اقامت معادل ۱۶درصد از مجموع اقامت استان است.

وی بیان کرد: در این مدت همچنین ۱۳ هزار و ۵۱۰ نفر در هتل، متل و هتل‌ آپارتمان، ۲ هزار و ۱۰۱ نفر در واحدهای مهمان‌پذیر و ۱۴ هزار و ۶۲ نفر در خانه مسافرهای گلستان اسکان یافتند.

وی خاطرنشان کرد: در هشت روز گذشته ۲۱ هزار و ۲۶۶ نفر اقامتگاه‌های غیررسمی و ۷۷۷ نفر نیز اقامتگاه‌های اضطراری گلستان را برای اقامت انتخاب کردند.

بازدید ۹۹۳ هزار نفر از جاذبه‌های طبیعی استان

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان گفت: در این مدت یک‌ میلیون و ۸۴۶ هزار و ۹۲۴ بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی استان به ثبت رسیده است.

ساوری افزود: این رقم، افزایش بیش از چهار درصدی بازدید از جاذبه‌ها را نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در بین جاذبه‌های گردشگری استان، بیشترین بازدید مسافران در طول مدت طرح نوروزی با ۹۳۳ هزار و ۱۶۳ بازدید مربوط به جاذبه‌های طبیعی گلستان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha