۳ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۲۲
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85424626
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

حامیان فلسطین در پاکستان: جهان اسلام تسلیم راه حل دو کشوری نمی‌شود

اسلام‌آباد - ایرنا - جمعی از چهره‌های سیاسی و مذهبی پاکستان حمایت کورکورانه آمریکا و جبهه غرب از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را مصداق بارز تروریسم دولتی دانسته و تاکید کرد: آزادی قدس و تشکیل کشور مستقل فلسطین تنها راهکار این مناقشه است و جهان اسلام هرگز تسلیم راه حل دو کشوری نمی‌شود.

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا، همایش بررسی نقش امت اسلامی در نهضت آزادی فلسطین به اهتمام شورای همبستگی ملی پاکستان در شهر پیشاور برگزار و سخنرانان بر تعهد خود برای حمایت از مقاومت فلسطین علیه اشغالگری اسرائیل تاکید کردند.

آنان عملیات طوفان الاقصی را ضربه غیر قابل جبران بر موجودیت ناپاک اسرائیل غاصب تعبیر کرده و افزودند: اقدام رزمندگان فلسطینی در پاسخ به چندین دهه قتل، اشغال و تروریسم رژیم صهیونیستی بود اما اشغالگران به قتل عام مردم بی دفاع غزه دست زده و در این جنایت وحشتناک آمریکا و متحدانش مستقیما دست دارند.

محمد ابراهیم خان رییس حزب جماعت اسلامی در ایالت خیبرپختونخوا پاکستان طی سخنانی در این همایش با ادای احترام به شهدای جنگ غزه، تاکید کرد: ما در پاکستان همگام با ملت اسلامی در کنار برادران و خواهران فلسطینی خود هستیم و هرگز تسلیم توطئه سازش با اسرائیل نخواهیم شد.

حامیان فلسطین در پاکستان: جهان اسلام تسلیم راه حل دو کشوری نمی‌شود

وی تاکید کرد: یک توطئه‌ موسوم به راه حل دو کشوری صرفا برای تضعیف نبرد فلسطینیان برای داشتن کشور مستقل است و این طرح هرگز برای جهان اسلام قابل پذیرش نیست و تنها راهکار این مناقشه پایان اشغالگری اسرائیل و تاسیس کشور مستقل فلسطین می‌باشد.

علامه عارف واحدی گفت: فلسطین سرزمینی است که باید به اصل خود برگردد لذا رزمندگان جبهه مقاومت از حق کامل برای نبرد علیه دشمن صهیونیستی جهت آزادی فلسطین از رود تا دریا برخوردارند.

وی تاکید کرد: آمریکا و متحدانش با حمایت از اسرائیل مرتکب تروریسم دولتی علیه فلسطینیان و دیگر ملت‌های منطقه می‌شوند و متاسفانه سازمان‌های بین المللی با سکوت خود به افسارگسیخته تر شدن صهیونیست‌ها کمک می‌کنند.

عبدالواسع عضو شورای همبستگی ملی پاکستان نیز گفت: مسلمان پاکستان امسال در جمعه آخر ماه رمضان روز جهانی قدس را پرشور تر برگزار خواهند کرد.

رژیم صهیونیستی با حمایت تمام قد غرب و برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ نیروهای مقاومت، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته است. بر اساس گزارش‌ها، تاکنون افزون بر ۳۱ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۲ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

تاکنون تلاش های شورای امنیت سازمان ملل برای توقف تجاوزهای رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه که از هفتم اکتبر سال ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) آغاز شده است، به علت حمایت همه جانبه آمریکا و استفاده این کشور از امتیاز وتو، ناکام مانده است.

شرایط انسانی نوار غزه در سایه تداوم جنگ رژیم صهیونیستی با همدستی برخی کشورهای غربی از جمله آمریکا و انگلیس با این رژیم به شدت بحرانی است و تل آویو اجازه ورود کمک‌ها به این منطقه را نمی‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha