آماده‌باش نیروهای امدادی در پی بارش شدید باران/ توزیع بیش از ۱۷ هزار پروتز حلزون شنوایی

تهران- ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در سوم فروردین ۱۴۰۳ به موضوعاتی همچون آماده‌باش نیروهای امدادی درپی بارش شدید باران، پایش الکترونیکی مجرمان سابقه‌دار، آب بستر تعامل صلح و دوستی، پایان عملیات امدادی حوادث جوی در ۱۴ استان، توزیع بیش از ۱۷ هزار پروتز حلزون شنوایی، رشد ۱۳ درصدی فعالیت اورژانس هوایی، یکطرفه شدن جاده چالوس و جاده‌های پُرترافیک پرداخته است.

به گزارش ایرنا، در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم، امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه‌های اجتماعی همراه بود که گزیده این اخبار را شامل تشدید برخورد با خرده‌فروشان و معتادان متجاهر،‌ هشدار هلال احمر برای افزایش ۵۰ درصدی حوادث ساحلی و توسعه مکران براساس پهنه‌بندی محیط زیستی می‌توانید در ادامه بخوانید.

آماده‌باش نیروهای امدادی در پی بارش شدید باران/ توزیع بیش از ۱۷ هزار پروتز حلزون شنوایی

توزیع بیش از ۱۷ هزار دستگاه پروتز حلزون شنوایی

رئیس هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران گفت: ۱۷ هزار و ۷۷ دستگاه پروتز حلزون شنوایی در سال ۱۴۰۲ توسط این هیات بین مراکز درمانی توزیع شد تا در اختیار بیماران نیازمند قرار گیرد. ۹۵۰ عمل پیوند مغز استخوان با مساعدت هیات امنای صرفه جویی ارزی از ابتدای سال شامل ۶۰۵ پیوند کبد، ۹۰ پیوند قلب و ۱۴ پیوند ریه در یکسال اخیر انجام شد.

حسین صفوی در گفت و گو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا افزود: با توجه به مفاد ماده یک قانون تشکیلات و وظایف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مصوب مجلس شورای اسلامی، برنامه‌ریزی به منظور توزیع متناسب امکانات بهداشتی و درمانی با تاکید بر رفع نیاز مناطق محروم و نیازمند و فراهم کردن تسهیلات لازم برای برخورداری همگان از خدمات درمانی از وظایف وزارت بهداشت محسوب می‌شود و هیات امنای صرفه‌جویی ارزی بر این اساس نسبت به تجهیز مراکز درمانی در مناطق محروم اقدام کرده است.

رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران یادآور شد: ایران از سال‌های گذشته در حوزه تجهیزات پزشکی توانسته موفقیت‌های بزرگی را برای بومی سازی دانش فنی بسیاری از محصولات پزشکی داشته باشد و اکنون حدود هزار شرکت تولید کننده تجهیزات پزشکی فعال در کشور داریم که حدود ۴۰ درصد این شرکت‌ها کالاهایی دارند که به عنوان محصولات دانش بنیان ثبت شده و نشان از استقبال و حمایت خوب در حوزه درمان وزارت بهداشت و سایر ارگان‌های ذیربط دارد. ادامه خبر را اینجا بخوانید.

آماده‌باش نیروهای امدادی در پی بارش شدید باران/ توزیع بیش از ۱۷ هزار پروتز حلزون شنوایی

پایان عملیات امدادی سوانح جوی در ۱۴ استان

بابک محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به سیل و آبگرفتگی در ۱۴ استان کشور از پایان عملیات امدادرسانی به این مناطق، خبر داد و گفت: در ۲ روز گذشته به بیش از سه هزار نفر امدادرسانی شد. از ۲۹ اسفند تا دوم فروردین سال جاری، ۱۴ استان متاثر از سیل (آذربایجان شرقی، ایلام، بوشهر، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، آذربایجان غربی، گلستان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، مازندران، فارس، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد) نیاز به امدادرسانی پیدا کردند.

وی ادامه داد: امدادگران جمعیت هلال‌احمر به سه هزار و ۴۱۷ نفر امدادرسانی کردند و ۲۲۵ نفر را اسکان اضطراری دادند. همچنین در این مدت ۱۳۵ نفر به مناطق امن منتقل شدند. همچنین می‌توانید ادامه خبر را اینجا بخوانید.

آماده‌باش نیروهای امدادی در پی بارش شدید باران/ توزیع بیش از ۱۷ هزار پروتز حلزون شنوایی

توسعه مکران براساس پهنه‌بندی محیط زیستی

در راستای توسعه سواحل مکران و در عین حال حفاظت از محیط زیست منطقه، سازمان حفاظت محیط‌زیست اقدام به پهنه‌بندی منطقه کرد تا هر فعالیتی اعم از صنعتی و گردشگری در منطقه مشخص شده انجام شود با این کار کمترین آسیب به طبیعت و مولفه‌های زیستی منطقه وارد خواهد شد.

مکران منطقه‌ای در جنوب شرق ایران است که با توجه به قرارگیری در کنار دریا شرایط مطلوبی برای توسعه صنایع را داراست و در اسناد فرادستی به آن توجه ویژه شده است، در واقع این منطقه علاوه بر زیبایی ظرفیت سرمایه گذاری بالایی دارد، با توجه به این پتانسیل در آذرماه سال ۱۳۹۲ بود که مقام معظم رهبری با تاکید بر توسعه منطقه مکران فرمودند مسئله آبادسازی سواحل مکران نیز جزء کارهای اساسی است که باید با همکاری دولت، برنامه‌های مورد نظر در این منطقه با سرعت بیشتری دنبال شود، بعد از آن بود که توجهات به این سمت کشیده و برنامه ها برای آبادی این بخش از سواحل کشور که در سیستان و بلوچستان قرار دارد آغاز شد، در واقع در بند ۲۱ سیاست های کلی برنامه ششم توسعه که از سوی مقام معظم رهبری به دولت ابلاغ شده، توسعه محور چابهار- خرمشهر با تاکید بر توسعه سواحل مکران مورد تاکید قرار گرفته است.

ادامه این گزارش را می‌توانید اینجا بخوانید.

آماده‌باش نیروهای امدادی در پی بارش شدید باران/ توزیع بیش از ۱۷ هزار پروتز حلزون شنوایی

کدام جاده‌های کشور دارای ترافیک است؟ چالوس شنبه یک طرفه می‌شود

مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور فراجا از ترافیک سنگین در برخی محورهای مواصلاتی در کشور خبر داد و اعلام کرد: اکنون ترافیک سنگین در برخی جاده‌های کشور مشاهده می‌شود. به همین منظور فردا، صبح شنبه جاده چالوس و آزادراه تهران شمال در مسیر شمال به جنوب یکطرفه می‌شود.

توجه به یکطرفه شدن جاده چالوس و آزادراه تهران شمال، مسیر شمال به جنوب، تردد همه وسایل نقلیه از این محور تا اطلاع بعدی ممنوع است. اکنون ترافیک نیمه سنگین در آزادراه تهران – شمال مسیر(جنوب به شمال) محدوده تونل شماره ۱۲حدفاصل تونل شماره ۱۷ تا شهرستانک و تونل البرز تا انتهای آزادراه و ترافیک نیمه سنگین در محور چالوس مسیر(جنوب به شمال) حدفاصل پل زنگوله تا سیاه بیشه وجود دارد. بخش دیگر خبر را می‌توانید اینجا بخوانید.

آماده‌باش نیروهای امدادی در پی بارش شدید باران/ توزیع بیش از ۱۷ هزار پروتز حلزون شنوایی

هشدار هلال احمر برای افزایش ۵۰ درصدی حوادث ساحلی

جمعیت هلال احمر اعلام کرد: میزان حوادث ساحلی به‌ویژه در سواحل بوشهر نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است. در هشت روز از آغاز طرح نوروزی هلال‌احمر، از ۲۴ اسفند تا امروز سوم فروردین ۱۴۰۳، یک هزار و ۲۵۲ مورد عملیات و خدمات امدادی برای کمک به هموطنان در حوادث مختلف انجام شده و به هفت هزار و ۱۸۰ نفر امدادرسانی شده است.

همچنین با آغاز فعالیت ستاد ملی خدمات یکپارچه جمعیت هلال‌احمر در طرح نوروزی ۱۴۰۳، تا امروز، ۶۱۴ هزار و ۵۰ نفر از خدمات بشردوستانه اعضای سازمان جوانان هلال‌احمر شامل خدمات پست‌های ایمنی و سلامت نوروزی، فضای دوستدار کودک، تیم‌های سحاب و آموزش‌های امدادی این جمعیت بهره‌مند شده‌اند.

بر اساس اعلام جمعیت هلال احمر در این مدت و با اجرای طرح‌های داوطلبانه حمایتی، معیشتی و پایش سلامت به ۱۹۴ هزار و ۷۸۶ نفر خدمات ارائه شده است. همچنین با اجرای طرح خدمات یکپارچه نوروزی هلال‌احمر، با مشارکت و تلاش ۱۳۴ هزار و ۱۲۱ نفر/روز امدادگر، جوان و داوطلب و فعالیت چهار هزار و ۲۵۸ پایگاه و مرکز، به ۸۸۴ هزار و ۳۴۶ نفر، خدمات لازم ارائه شده است.

آماده‌باش نیروهای امدادی در پی بارش شدید باران/ توزیع بیش از ۱۷ هزار پروتز حلزون شنوایی

آب بستر تعامل صلح و دوستی

۲۲ مارس برابر با سوم فروردین روز جهانی آب نامگذاری شده است. هر سال به فراخور شرایط منابع آبی دنیا، شعاری برای این روز تعیین می‌شود که امسال «آب، بستر تعامل صلح و دوستی» انتخاب شده است که ظاهرا شعار زیبایی است اما باید دید آیا می‌توان آن را از قالب شعار، خارج و مثلا برای گرفتن حقابه هامون از آن بهره برد.

آب، کلمه ای ۲ حرفی که تمام آبادانی و زندگی در آن خلاصه می شود، اگر نباشد زندگی نخواهد بود، همین ۲ حرف نشان می دهد که بودن یا نبودن آب تا چه اندازه می تواند بر چرخه حیات و زندگی انسان ها بر روی کره زمین تاثیر بگذارد، چه تمدن ها به علت از بین رفتن منابع آبی نابود شدند و در مقابل چه تمدن ها به علت بودن منابع آبی فراوان شکل گرفتند، اما این روزها منابع آبی در دنیا دچار چالش شده و کم آبی به معضلی برای بخشی از جوامع انسانی تبدیل شده است.

آمارها نشان می دهد که بیش از ۷۰۰ میلیون نفر در جهان به آب تمیز و بهداشتی دسترسی ندارند، این کمبود آب به شدت نگران کننده است زیرا آب جزء نیازهای اصلی انسان هاست و کشورهای مختلف باید برای این موضوع چاره ای بیاندیشند، با توجه به اهمیت موضوع، در سال ۱۹۹۲ در کنفرانسی محیط زیستی موضوع آب و اینکه یک روز به نام روز آب نامگذاری شود مطرح شد، در ماه دسامبر همان سال، اعلام کردند که بیست و دوم ماه مارس هر سال، روز جهانی آب نامگذاری شده است، این روز به عنوان روزی برای افزایش آگاهی درباره مشکلات آب در تمام جهان تعیین شد و همه کشورها باید متحد شوند تا کمک کنند همه افراد به آب تمیز آشامیدنی دسترسی داشته باشند. ادامه خبر را اینجا بخوانید.

آماده‌باش نیروهای امدادی در پی بارش شدید باران/ توزیع بیش از ۱۷ هزار پروتز حلزون شنوایی

رشد ۱۳ درصدی فعالیت اورژانس هوایی

سازمان اورژانس کشور با ارائه اماری از خدمات حوزه سلامت در طرح سلامت نوروزی سال ۱۴۰۳ اعلام کرد: از ۲۴ اسفند تا دوم فروردین سال جاری کل افراد مراجعه کننده به اورژانس بیمارستان‌، یک میلیون و ۷۰۱ هزار و ۹۳۲ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد کاهش داشته است.

طبق اعلام سازمان اورژانس کشور، بخش ماموریت اورژانس پیش بیمارستانی ۱۲۱ هزار و ۵۱۴ مورد با هفت درصد کاهش، ماموریت ترافیکی ۲۲ هزار و ۷۱۹ مورد و هشت درصد کاهش و ماموریت غیرترافیکی نیز ۹۸ هزار و ۷۹۵ مورد و هفت درصد کاهش نشان می‌دهد. تعداد بیماران مصدوم اعزام به مراکز درمانی و بیمارستانی در این مدت ۵۱ هزار و ۴۰۰ نفر با ۱۱ درصد کاهش و مصدوم اعزام شده توسط اورژانس هوایی ۶۲ مورد با ۱۳ درصد افزایش بوده است. بخش دیگر این خبر را در اینجا بخوانید.

آماده‌باش نیروهای امدادی در پی بارش شدید باران/ توزیع بیش از ۱۷ هزار پروتز حلزون شنوایی

اجرای طرح پایش الکترونیکی مجرمان سابقه‌دار

رئیس پلیس آگاهی فراجا گفت: در بازدیدی که از استان های تهران بزرگ، البرز و غرب تهران در خصوص اجرای طرح پایش هوشمند الکترونیکی مجرمان سابقه‌دار انجام شد، کار به جدیت در حال انجام است.

سردار محمد قنبری در ششمین جلسه قرارگاه نوروزی عمار که با حضور معاونین و روسای ادارات پلیس آگاهی برگزار شد، اظهار داشت: به همین منظور ابلاغ کردیم با سرعت عمل بیشتری این موضوع دنبال شد. امیدواریم بتوانیم به هدف اولیه طرح در اردیبهشت دست یابیم تا کنترل موثر مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای در این استان‌ها را داشته باشیم. همچنین فرآیند رسیدگی و پی‌جویی پرونده‌های سرقت مسافران نوروزی در استان محل سکونت انجام می‌شود.

وی با اشاره به ابلاغ فرآیند پیگیری انتظامی سرقت از طریق پلیس آگاهی و سامانه‌های تخصصی در اختیار در ایام نوروز اظهار داشت: تمام تلاش مجموعه پلیس آگاهی و انتظامی کشور کنترل و پیشگیری از جرم سرقت اموال شهروندان در ایام تعطیلات نوروز است اما در صورت بروز این جرم، رسیدگی به پرونده‌های سرقت مسافران نوروزی باید به شکلی انجام شود که تشکیل اولیه پرونده در استان محل وقوع جرم باشد و فرآیند ادامه رسیدگی و پیگیری از طرف مالباختگان باید در استان محل سکونت‌شان باشد. همچنین ادامه خبر را در اینجا بخوانید.

آماده‌باش نیروهای امدادی در پی بارش شدید باران/ توزیع بیش از ۱۷ هزار پروتز حلزون شنوایی

آماده‌باش نیروهای امدادی در پی هشدار سطح نارنجی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور از آماده‌باش کامل نیروهای امدادی‌ این جمعیت در پی صدور هشدار سطح نارنجی شماره یک سازمان هواشناسی کشور خبر داد.

بابک محمودی اظهار داشت: هشدار سطح نارنجی هواشناسی شماره یک مبنی بر بارش شدید و رگباری باران، وزش شدید باد و احتمال کولاک برف در مناطق کوهستانی صادر شد. برای روز یکشنبه استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، غرب و جنوب لرستان، شمال و نیمه شرقی خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شمالی بوشهر، شمال و غرب فارس تحت تاثیر سامانه بارشی قرار می‌گیرند. ادامه خبر اینجا است.

آماده‌باش نیروهای امدادی در پی بارش شدید باران/ توزیع بیش از ۱۷ هزار پروتز حلزون شنوایی

تشدید برخورد با خرده‌فروشان موادمخدر

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فراجا و فرمانده قرارگاه نوروزی طاهر، بر تشدید برخورد با خرده‌فروشان موادمخدر و معتادان متجاهر در ایام تعطیلات نوروزی و تا پایان ماه رمضان تاکید کرد.

سردار ایرج کاکاوند در اولین جلسه قرارگاه نوروزی طاهر پلیس مبارزه با موادمخدر فراجا، به تشریح اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر سراسر کشور در ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز پرداخت و اظهار داشت: در راستای ارتقاء میزان احساس امنیت شهروندان به عنوان سرمایه‌های های اجتماعی پلیس و نیز برخورد قاطع با مخلان نظم و امنیت در تمام نقاط کشور، ماموران تلاش گر و جهادگر پلیس مبارزه با مواد مخدر، همزمان با فرا رسیدن ماه رمضان و ایام نوروز، در آماده ‌باش کامل هستند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا بر لزوم ارتقاء اشراف اطلاعاتی، رصد بر خط و حضور ماموران در نقاط جرم‌خیز و آلوده به منظور ناامن کردن محیط برای مجرمان به عنوان یکی از اقدامات پیش دستانه پلیس تاکید و اضافه کرد: از زمان آغاز به کار قرارگاه تشدید برخورد با خرده‌فروشان موادمخدر و جمع‌آوری معتادان متجاهر و نیز در ۶ مرحله اجرای موفق طرح آرامش در شهر، همه نقاط آلوده و جرم‌خیز، پاتوق‌ها و خانه‌های پلاک قرمز تحت رصد پلیس قرار گرفته است. ادامه خبر را می‌توانید اینجا بخوانید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha