۳ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۳۶
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85424507
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نرخ بیکاری در استان بوشهر به ۶.۱ درصد کاهش پیدا کرد

۳ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۳۶
کد خبر: 85424507
نرخ بیکاری در استان بوشهر به ۶.۱ درصد کاهش پیدا کرد

بوشهر-ایرنا- معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری این استان در زمستان ۱۴۰۲ معادل ۶.۱ درصد گزارش شده که در مقایسه با زمستان سال ۱۴۰۱، ۱.۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

" علی باستین " روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در حالی که میانگین نرخ بیکاری کل کشور ۸.۶ درصد است این شاخص در استان بوشهر ۲.۵ درصد کمتر است و نشان دهنده وضعیت مطلوب‌تر استان در رشد سرمایه‌گذاری، تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و اشتغال جدید بوده است.

وی بیان کرد: استان بوشهر در سال گذشته متعهد به ایجاد ۱۸ هزار و ۳۳۱ شغل جدید بوده که بر اساس آخرین گزارش سامانه رصد اشتغال کشور ۲۵ هزار و ۸۵۰ نفر رسیده است.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر تصریح کرد: این میزان اشتغال در بخش‌های مختلف اقتصادی استان از جمله نفت، گاز و پتروشیمی، شیلات، کشاورزی، صنعت و معدن و گردشگری، واحدهای صنفی و استخدام‌های دستگاه‌های دولتی شاغل شده و در سامانه رصد با مشخصات فردی به ثبت رسیده است.

باستین ادامه داد: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال " جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری شده و حوزه اقتصادی استان برای تحقق عملی شعار سال برنامه‌ریزی کرده است.

وی افزود: انتظار می‌رود در سال جاری با همت دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی استان گامی موثر در راستای تحقق شعار سال برداشته شود.

باستین عنوان کرد: استان بوشهر در حوزه‌های مختلف ظرفیت‌هایی بی نظیر در خود جا داده که در دولت سیزدهم برای شکوفایی این ظرفیت‌ها اهتمام جدی شده است.

وی گفت: با توجه به ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریامحور در استان بوشهر برنامه ریزی جامع و کاملی در این حوزه انجام گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha