عملیات شخم و شیار در ۷۰ درصد شالیزارهای مازندران انجام شد+ فیلم

ساری- ایرنا- مسوول برنج سازمان جهادکشاورزی مازندران از انجام عملیات شخم و شیار در سطح ۷۰ درصد زمین‌های شالیزاری استان خبر داد.

محمد علی رمضانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره این که عملیات شخم و شیار از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده و در حوضه آبریز هراز در سطح ۹۰ درصد زمین‌ها انجام شده است. افزود: در ۱۵ درصد شالیزارهای حوضه آبریز هراز عملیات "آب تخت" کردن هم انجام شده است.

وی اضافه کرد: عملیات بذرپاشی از دهه دوم اسفند سال گذشته درخزانه ها آغاز شده و با توجه به سپری شدن ایام سرد سال پیش بینی می شود سطح زیادی از خزانه ها بذرپاشی شود.

به گفته رمضانی صددرصد خزانه های بذرپاشی شده برنج برای پیش رس کردن و مقابله با سرمای بهاره به صورت جوی پشته ای و با پوشش نایلونی صورت گرفته است.

مسوول برنج جهاد کشاورزی مازندران به استقبال شالیکاران به کشت مکانیزه در سال زراعی جاری اشاره کرد و بیان داشت: با حمایت دولت در تامین و عرضه دستگاه های تست کار و گسترش بانک نشا، کاهش هزینه تولید و افزایش میزان تولید در کشت مکانیزه برنج سبب شد تا هر ساله سطح کشت نشا مکانیزه بیشتر شود.

رمضانی به تامین بذر، سوخت و نهاده های کشاورزی شامل کود و سموم در مازندران اشاره کرد و گفت: با توجه به وضعیت تقریبا مناسب آب دهی رودخانه ها و پر شدگی آب بندان ها، شالیکاران به کشت برنج امیدوار تر هستند.

مازندران ۳۸ درصد سطح زیرکشت برنج کشور و ۴۲ درصد تولید این محصول را به خود اختصاص داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha