۳ فروردین ۱۴۰۳، ۱۰:۳۷
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85424309
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۲۳۰ حلقه چاه غیرمجاز در خراسان شمالی مسدود شد

۳ فروردین ۱۴۰۳، ۱۰:۳۷
کد خبر: 85424309
۲۳۰ حلقه چاه غیرمجاز در خراسان شمالی مسدود شد

بجنورد-ایرنا- معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: ۲۳۰ حلقه چاه غیرمجاز استان در سال گذشته مسدود و از برداشت آب زیرزمینی جلوگیری شد.

وحید واسطه روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا وضعیت خشکسالی ۱۱ دشت استان را تشریح کرد و افزود: دشت های قوچان - شیروان، اسفراین، صفی آباد و جاجرم ممنوعه بحرانی، دشت های بجنورد، سملقان، شوقان و رباط قره بیل ممنوعه و دشت های مانه، غلامان و قوری میدان آزاد است.

وی خاطرنشان کرد: سه هزار و ۳۴۹ حلقه چاه مجاز در استان وجود دارد که بر نحوه برداشت آب این چاه ها نظارت می شود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی تصریح کرد:‌ لایروبی و بازگشایی ۲۰ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌ها استان و رفع تصرف ۲۹ هکتار از زمین های حریم و بستر رودخانه‌های استان از جمله اقدامات این شرکت در سال گذشته است.

به گزارش ایرنا، استان خراسان شمالی، ۶ هزار و ۲۰۰ کیلومتر رودخانه و مسیل دارد که ۲۲۰ کیلومتر آن رودخانه‌ها و مسیل‌های مهم است.

بر اساس تحلیل شاخص «استاندارد بارش، تبخیر و تعرق» (SPEI) حدود ۹۴ درصد از مساحت استان درگیر خشکسالی است.

۳۰ درصد از مساحت استان درگیر خشکسالی خفیف، ۴۸.۲ درصد خشکسالی متوسط، ۱۴.۳ درصد با خشکسالی شدید و ۰.۷۴ درصد از وسعت استان با خشکسالی بسیار شدید مواجه است.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح ۳۰۰ هزار هکتار را اراضی زراعی و مابقی را باغ تشکیل می دهد که حدود ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی محسوب می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha