۲ فروردین ۱۴۰۳، ۲۲:۴۵
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85424187
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روسیه:حملات اسرائیل به سوریه نقض قوانین بین‌المللی است

تهران-ایرنا- واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: حملات هوایی اسرائیل به مناطق سوریه نقض قوانین اساسی حقوق بین الملل است.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا از "خبرگزاری تاس" وی در نشست شورای امنیت سازمان ملل خاطرنشان کرد: ما به ویژه نگران تشدید حملات هوایی اسرائیل به تاسیسات غیرنظامی در سوریه، خصوصا از منطقه خط آبی هستیم. چنین اقدامات غیرمسئولانه ای خطر کشیده شدن سوریه و همچنین تعدادی از کشورهای همسایه آن به یک تنش کامل را ایجاد می کند.

نبنزیا ادامه داد: ما این گونه حملات به سوریه را به شدت محکوم می کنیم و آنها را نقض آشکار حاکمیت این کشور و قوانین اساسی حقوق بین الملل می دانیم.

این مقام ارشد روس خاطرنشان کرد: ما همچنین می دانیم که حملات اسرائیل منجر به عواقب انسانی جدی می‌شود که نهادهای سازمان ملل باید نسبت به آن واکنش نشان دهند. با این حال، سکوت غرب در این خصوص ریاکارانه است, زیرا آنها مطمئناً متوجه خطرات تحولات کنونی هستند.

نبنزیا افزود: اقدامات اسرائیل در نوار غزه تأثیر منفی بر وضعیت سوریه دارد. مداخله فعال خارجی، همراه با حضور مداوم خارجی در شمال و شمال شرق سوریه، تنش ها در مرز سوریه و اسرائیل را به شدت افزایش می دهد.

به گزارش ایرنا, رژیم صهیونیستی در سال های اخیر بارها به دمشق و مناطق مختلف سوریه حمله هوایی کرده که با رهگیری به موقع پدافند هوایی دمشق در بیشتر مواقع، این حملات دفع شده است.

تجاوزهای هوایی رژیم اسرائیل در حالی است که دولت سوریه بارها با ارسال نامه به سازمان ملل متحد و شورای امنیت سازمان ملل این حملات را محکوم و خواستار توقف آن شده است.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل با تاکید بر اینکه راه حل نظامی برای بحران سوریه وجود ندارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران حملات نظامی و غیرقانونی رژیم اسرائیل در سوریه را تحریک‌آمیز دانسته و به شدت محکوم می‌کند و رژیم صهیونیستی باید مسئولیت این اقدامات تهاجمی را بپذیرد و فورا به آنها پایان دهد.

امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره وضعیت خاورمیانه و سوریه افزود: این ماه سیزدهمین سالگرد آغاز درگیری در سوریه است. در خلال این ۱۳ سال، مردم سوریه آسیب‌های زیادی دیده‌اند و این درگیری پیامدهای نامطلوبی بر صلح، امنیت و ثبات سرتاسر منطقه داشته است.

ارشدترین دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل اضافه کرد: از زمان آغاز درگیری در سال ۲۰۱۱، برخی کشورها برنامه سیاسی خود را در سوریه از طریق راه حل‌های نظامی دنبال کرده‌اند. آنها با نادیده انگاشتن اصول اساسی منشور سازمان ملل متحد، حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه را نقض و از گروه‌های تروریستی و جدایی طلب حمایت کرده‌اند.

ایروانی تصریح کرد: متاسفانه پس از ۱۳ سال، این کشورها به تحریم به‌عنوان ابزاری برای دستیابی به اهدافی که از طریق مجاری نظامی یا دیپلماتیک نتوانسته‌اند دست یابند، متوسل می‌شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha