۲ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۲۸
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85423981
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

البرزی ها از خرید طلا بدون کد شناسایی خودداری کنند

۲ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۲۸
کد خبر: 85423981
البرزی ها از خرید طلا بدون کد شناسایی خودداری کنند

کرج - ایرنا - مدیرکل استاندارد البرز با اشاره به اهمیت اقتصادی زیورآلات و احتمال تقلب در این زمینه اعلام کرد: مردم استان از خرید مصنوعات طلا بدون کد شناسایی استاندارد خودداری کنند.

محمد آئینی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: خرید مصنوعات طلا از دیرباز به عنوان یک پشتوانه در اقتصاد برای خانواده ها و به ویژه بانوان از اهمیت بالایی برخوردار بوده و برهمین اساس توجه به اصالت آن هنگام خرید ضروری است.

وی با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد براساس ماده۱۳ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد تنها مرجع رسمی کشور در تعیین عیار رسمی و انگ‌گذاری مصنوعات فلزی گرانبها است، افزود: این نظارت موجب اطمینان بخشی مردم در خرید مصنوعات طلا می شود.

مدیرکل استاندارد البرز اظهار کرد: بر همین اساس زیورآلات (طلا) هر استان دارای کدشناسایی خاص خود بوده و برای استان البرز حرف کوچک "a" و پس از آن یک عدد تعیین شده که مردم برای حمایت از تولیدات استاندارد و محصولات داخل کشور باید از خرید مصنوعات طلا فاقد کد شناسایی خودداری نمایند.

آئینی گفت: سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۶۰ مورد نمونه برداری و آزمون مصنوعات طلا در سطح استان برای کنترل کیفی این محصولات انجام شد ضمن آنکه کارشناسان اداره کل استاندارد البرز در صورت مشاهده مصنوعات طلا فاقد کد شناسایی در مراکز عرضه، بلافاصله آن را توقیف کرده و متخلف را به مراجع قضایی معرفی خواهند کرد.

البرزی ها از خرید طلا بدون کد شناسایی خودداری کنند

مدیرکل استاندارد استان البرز به بخشی از فعالیت های این اداره کل در سال ۱۴۰۲اشاره کرد و افزود: از ۱۵ اسفند سال گذشته و با شروع طرح نظارتی عیدانه و ماه مبارک رمضان، کارشناسان اداره کل استاندارد با مراجعه به رستوران ها، میادین میوه و تره بار، مراکز فروش شیرینی ، آجیل و فروشگاه های بزرگ مواد غذایی، ارائه این خدمات را به لحاظ ایمنی و امنیت غذایی مردم مورد ارزیابی قرار دادند.

وی ادامه داد: این تظارت ها حتی در روزهای تعطیل ۲۹ اسفند و ابتدای فروردین ماه جاری تشدید شده و ماموران استاندارد اکنون نیز در سطح شهرهای استان البرز در حال انجام ماموریت های نظارتی بر بازار هستند.

دبیر شورای استاندارد استان البرز گفت: سال گذشته ۲۲۵ پروانه کاربرد نشان استاندارد جدید در این استان صادر و ۲۶۰ پروانه نیز تمدید شد.

وی، صدور ۲۳ پروانه استاندارد تشویقی و چهار پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی از دیگر خدمات سال ۱۴۰۲ اداره کل استاندارد البرز برشمرد وگفت : پارسال نیز در حوزه نظارت بر نصب برچسب و اصالت رتبه‌های انرژی مندرج بر روی تجهیزات انرژی‌بر ۵۸۳ مورد بازرسی انجام شد و بازرسی فنی انرژی صنایع مشمول مقررات اجرای اجباری استاندارد نیز در این مدت ۸۱ مورد بوده است.

مدیرکل استاندارد البرز بیان کرد: در این مدت ۱۰۳ مورد بازرسی از کلاس های درس مدارس مقطع ابتدایی و ۲۰ مورد بازرسی از مراکز خدمات سالمندان انجام شد و اولین پروانه کاربرد نشان استاندارد خانه سالمندان کشور در استان البرز صادر شد.

بازرسی از خدمات پایانه های فرودگاهی، اتوبوسرانی و قطار از دیگر خدمات این اداره کل در سال ۱۴۰۲ بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha