۲ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۲۱
کد خبرنگار: 762
کد خبر: 85423931
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گردشگران تهرانی از جاذبه‌های تاریخی ورامین بازدید کردند

ورامین- ایرنا- رئیس دفتر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ورامین گفت: با آغاز تعطیلات نوروز، گردشگران تهرانی از جاذبه‌های تاریخی شهرستان ورامین بازدید کردند.

محمدرضا تاجیک روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همزمان با آغاز عید نوروز و با برگزاری تورهای گردشگری ورامین گردی، جمعی از گردشگران تهرانی از جاذبه های گردشگری تاریخی و مذهبی شهرستان ورامین بازدید کردند.

وی افزود: در این تور یک روزه که با همکاری دفتر میراث فرهنگی ورامین برگزار شد، گردشگران از جاذبه های تاریخی، مذهبی، روستایی و طبیعت گردی شهرستان ورامین ازجمله بنای مسجدجامع،برج علاءالدوله،امامزاده_یحیی و ... بازدید کردند.

گردشگران تهرانی از جاذبه‌های تاریخی ورامین بازدید کردند

وی تصریح کرد: گردشگران پس از بازدید از هر اثر تاریخی، توسط کارشناسان این اداره، توضیحات کارشناسی در زمینه تاریخچه، دوره تاریخی و سال ساخت، نقشه بنا، هنرهای ایرانی و مصالح به کار رفته در بنا، کاربرد بنا و ... به همراه بروشور معرفی جاذبه های گردشگری دشت ورامین به گردشگران ارائه و آنان با گوشه هایی از تاریخ و تمدن کهن این دشت آشنا شدند.

وی تصریح کرد: شهرستان ورامین از ۷۸ اثر تاریخی که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده برخوردار است که گردشگران می‌توانند به صورت رایگان از تمامی این آثار بازدید کنند.

شهرستان ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است. این شهرستان در مسیر محور شرق کشور موسوم به امام رضا(ع) و حاشیه محور قم – گرمسار واقع شده است. وجود ۵ اقامتگاه بومگردی روستایی و یک هتل و دو پایگاه اسکان نوروزی، این شهرستان را از شرایط مناسبی برای اسکان مسافران و گردشگران نوروزی برخوردار کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha