تمام مسیرهای استان اصفهان باز است

اصفهان - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اعلام کرد: با بازگشایی گردنه «کلوسه» فریدونشهر در غرب منطقه که بدلیل بارش برف مسدود شده بود، اکنون تمام مسیرهای استان باز است و تردد در آنها جریان دارد.

گردنه «کلوسه» فریدونشهر(واقع در ۱۸۷ کیلومتری غرب اصفهان) با ترانشه‌های دوطرفه، یکی از مُرتفع‌ترین نقاط کشور محسوب می‌شود.

منصور شیشه‌فروش روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برَغم بارش ۴۰ سانتی متری برف در آن منطقه، با تلاش عوامل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شاهد بازگشایی مسیر بودیم تا در تمام جاده‌های استان تردد در جریان باشد و مشکلی برای ساکنان این نواحی یا مسافران نوروزی رُخ ندهد.

وی ادامه داد: در روزهای گذشته در مناطقی دیگر همچون بویین میاندشت، سمیرم و خوانسار نیز بارندگی داشتیم اما انسداد راه و اختلال در عبور و مرور گزارش نشد.

شیشه‌فروش تصریح کرد: در یکی ۲ روزه آینده بارش‌های رگباری محدود در استان پیش بینی شده است، اما روز دوشنبه هفته آینده با ورود سامانه بارشی دیگر به استان، آمادگی بیشتر دستگاه‌های مُتولی و خدمات رسان را می‌طلبد.

مدیرکل مدیریت بحران اصفهان با اشاره به وجود بیش از ۱۵۰ سامانه «ترددشمار» خودرو در جاده‌های استان خاطرنشان کرد: از ۲۴ اسفند سال قبل تا روز گذشته(اول فروردین) ۱۰ میلیون و ۷۹۴ هزار تردد خودرو در استان ثبت شد.

به گزارش ایرنا، استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یک هزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام‌های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران بویژه در عید نوروز است.

این استان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه است که بدلیل موقعیت خاص آن در مرکز بعنوان چهارراه ترانزیت بار و مسافر کشور، رُتبه نخست حمل بار و رُتبه سوم حمل مسافر را داراست.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha