منتقدان ترامپ امتناع پنس از تمجید رئیس جمهور سابق آمریکا را تاریخی خواندند

تهران- ایرنا- نشریه آمریکایی هیل نوشت: کارکنان سابق «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا که اکنون به جبهه منتقدان وی پیوسته‌اند، خودداری «مایک پنس» از تمجید ترامپ را تاریخی و هشداری برای رأی‌دهندگان حامی او خواندند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، هیل افزود: در این میان، «سارا متیوز» سخنگوی کاخ سفید در دوره ترامپ گفته است: این احتمالاً کوبنده‌ترین بیانیه [علیه ترامپ] آن هم از معتبرترین منبع ممکن است. اینکه پنس (معاون ترامپ در دوره ریاست جمهوری وی) به‌عنوان کسی که بیشترین تعامل را با ترامپ داشته، بگوید «از او حمایت نمی‌کنم» چیز کمی نیست.

پنس بتازگی با اعلام سیاهه‌ای از اختلاف‌نظرهای خود با ترامپ بر سر موضوع حمله ۶ ژانویه به ساختمان کنگره، عنوان کرد که نمی‌تواند «با وجدان آسوده» از او حمایت کند، اگرچه این به معنی حمایت او از «جو بایدن» رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا هم نیست.

وی که در انتخابات درون‌حزبی سال جاری آمریکا مقابل ترامپ قرار گرفت و سپس از دور رقابت‌ها کناره‌گیری کرد، در بیانیه‌ای گفت: «جریان محافظه‌کار [آمریکا] بر سر یک دوراهی قرار گرفته و من قصد دارم به‌نفع اصول بنیادین این جریان مبارزه کنم».

این در حالی است که «نیکی هیلی» از کارکنان سابق ترامپ و دیگر رقیب حذف شده او در رقابت درون‌حزبی انتخابات سال جاری نیز هنوز حمایت خود را از مافوق سابقش اعلام نکرده است.

«کریس کریستی» فرماندار سابق نیوجرسی، «جان بولتون» مشاور سابق امنیت ملی و «مارک اسپر» وزیر دفاع سابق آمریکا نیز از دیگر کارکنان ترامپ هستند که از او رویگردان شده‌اند.

در عین حال، رویگردانی مایک پنس به‌ این دلیل بی‌سابقه است که او اولین معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکاست که حمایت خود را از مافوق سابقش دریغ می‌کند.

پنس حامی سرسخت ترامپ در موارد متعددی از جمله انتشار فایل صوتی «دسترسی به هالیوود»، حمایت از ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه در موضوع نظام امنیتی آمریکا و سرکوب تجمع ملی‌گرایان سفیدپوست در شهر شارلوتسویل بود.

وی بعد از بروز اختلاف‌نظر با ترامپ در موضوع ۶ ژانویه، نسبت به بالا گرفتن «عوام‌گرایی» بر خلاف اصول حزب محافظه‌کار هشدار داد؛ موضعی که برای ناظرین نشانه‌ای از درگیری‌های پشت‌پرده در حزب محافظه‌ کار آمریکاست.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha