وزیر فرهنگ: مردم غزه با تمسک به قرآن مقابل تجاوز صهیونیستها ایستاده‌اند

تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه دولت خود را موظف به ترویج آموزه‌های قرآنی می‌داند، درباره تاسی مردم غزه از تعالیم نورانی قرآن گفت: مردم سربلند و مظلوم غزه با تمسک به قرآن مقابل تجاوز رژیم صهیونیستی ایستاده‌اند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی شامگاه اول فروردین در مراسم افتتاحیه سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: سنت برگزاری نمایشگاه قرآن وارد دهه چهارم می شود و امسال فعالان قرآنی ۲۶ کشور در این نمایشگاه حضور دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: شاید برگزاری نمایشگاه در آغازین روزهای فروردین این نگرانی را به همراه داشت که شاید استقبالی که انتظار می‌رود اتفاق نیافتد ولی نمایشگاه امسال علاوه بر ارائه هنرمندی‌های قرآنی است باید به تفرجگاه معنوی تبدیل شود و مردم با خانواده‌های خود به نمایشگاه بیایند.  

اسماعیلی اضافه کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران خود را موظف به ترویج آموزه های قرآنی می داند. از نمایشگاه سال گذشته تاکنون روزهای تلخی بر اصحاب قرآن گذشت. یکی اهانت کشورهای غربی به ساحت قرآن کریم بود که رییس جمهور در سازمان ملل قرآن را بر دست گرفتند و با جهانیان درباره قرآن صحبت کردند.

وی افزود: برنامه عملی ما ترویج قرآن و روخوانی صحیح و حفظ و توسعه مفاهیم قرآنی در زندگی مردم است.

وزیر فرهنگ از آغاز به کار سامانه حافظ شو در قالب یک پویش خبر داد که میلیون ها کودک و نوجوان می توانند حفظ قرآن را آغاز کنند.  

وی افزود: بیش از ۶ ماه است که مردم غزه ۳۰ هزار شهید تقدیم کرده‌اند و با تمسک به قرآن مقابل تجاوز رژیم صهیونیستی ایستاده اند و کودکان فلسطینی با تلاوت آیات قرآن از زیر آوارها بیرون کشیده می‌شوند.

اسماعیلی اضافه کرد: ما با تمسک به قرآن به همه آمال کشورمان خواهیم رسید و به قرآن به عنوان چراغ هدایت نگاه می‌کنیم و ما باید این آیات نورانی را به سمت و نظر همه جهانیان برسانیم تا با قرآن آشنا شوند.  

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: وقتی پیامبر در آغاز بعثت قرآن تلاوت می کردند، مخالفان و مشرکین به گرد خانه پیامبر جمع می‌شدند تا کلام خدا را بشنوند.

شبیر فیروزیان رییس سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده برای برپایی این نمایشگاه گفت: آنچه در روح و جان مردم اثرگذار است هنر است که در نمایشگاه بخش های متنوعی از ابزار هنر به کار گرفته شده است.

وی افزود یکی از مسائل مهم نمایشگاه امسال توجه به کودکان و نوجوانان است که به صورت جذاب به آن پرداخته شده است و همچنین در زمینه خانواده، جمعیت و حکومت قرآنی به شکلی ویژه پرداخته می شود و همچنین توجهی ویژه به نهج البلاغه داریم.

فیروزیان اضافه کرد: در نمایشگاه به توصیه ساده سازی توجه کرده ایم و مفاهیم قرآنی را به شکلی ساده و جذاب ارائه کرده ایم.

وی ادامه داد: امسال نمایشگاهی ویژه از نظر بصری و محتوایی و هنری خواهیم داشت. با ابتکار وزیر فرهنگ پویش حافظ شو در نمایشگاه اجرا می شود تا نوجوانان را به حفظ قرآن تشویق کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با افتتاح نمایشگاه قرآن از برخی غرفه ها در بخش های بین الملل و موسسات بازدید کرد.

سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم همزمان با روز چهارشنبه اول فروردین ۱۴۰۳ با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شبستان مصلای تهران افتتاح شد.

این نمایشگاه تا چهاردهم فروردین‌ از ساعت ۱۷ تا ۳۰ دقیقه بامداد میزبان علاقه مندان است.

نمایشگاه امسال در قالب ۲۵ بخش همچون کودک و نوجوان، حکمرانی قرآنی، مشاوره و پژوهش‌های قرآنی، جلسات خانگی، پوشش ایرانی و اسلامی برپا شده است.

۱۶۰ ناشر، کتاب های قرآنی و دینی خود را در این دوره از نمایشگاه به مصلای امام خمینی(ره) آورده‌اند تا در معرض دید علاقه‌مندان قرآنی قرار دهند. همچنین ۴۶ موسسه مردمی و ۲۴ نهاد حاکمیتی نیز حضور دارند. شعار نمایشگاه امسال نیز همانند سال گذشته می‌خوانمت است.

بخش بین‌الملل این نمایشگاه با حضور نمایندگانی از ۲۵ کشور همانند ترکیه، الجزایر، سنگال، روسیه، هند، فرانسه، آفریقای جنوبی، ‌ چین، کانادا و غیره از یکم تا هشتم فروردین ماه دایر است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha