گره‌گشایی اقتصادی با مشارکت خود مردم رقم می‌خورد

تهران-ایرنا- شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای آورده است: هرجا که مردم میدان‌دار کارها و فعالیت‌ها بوده‌اند، تجربیات مثبتی رقم خورده است بنابراین قاطعانه معتقدیم گره‌گشایی اقتصادی با مشارکت خود مردم رقم خواهد خورد.

به گزارش حوزه احزاب ایرنا، شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی (شریان) در نخستین بیانیه‌ای خود در سال ۱۴۰۳ تاکید کرد: مشارکت عمومی یک امر مستمر است و مقطعی نیست. مشارکت مردم پروژه نیست‌ بلکه یک فرآیند است و صرفا به مشارکت سیاسی محدود نمی‌شود؛ مشارکت باید در تمام حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی محقق شود.

این بیانیه با اشاره به حضور مردم در مشارکت‌های سیاسی آورده است: این اشتباه است که عده‌ای فقط شب انتخابات در پی جلب مشارکت عمومی باشند؛ بلکه مشارکت واقعی از فردای انتخابات باید در همدلی و همفکری منتخبان با مردم رقم بخورد و مقدمه مشارکت سیاسی، مشارکت اقتصادی، فرهنگی، زیست محیطی و اجتماعی است.

متن بیانیه جبهه شریان بدین شرح است:

۱. هرجا که مردم میدان‌دار کارها و فعالیت‌ها بوده‌اند، تجربیات مثبتی رقم خورده است و هرکجا که مردم حذف شدند و عرصه در انحصار دولت‌ها و یا نورچشمی‌ها قرار گرفت، اتفاقات تلخ و خسارت‌باری به کشور تحمیل شد.

قاطعانه معتقدیم گره‌گشایی اقتصادی با مشارکت خود مردم رقم خواهد خورد و صیانت دولت از مردمی‌سازی اقتصاد و نظارت دقیق و پیشگیرانه‌ی دستگاه‌های نظارتی تضمین‌بخش انقلاب اقتصادی و عبور از شرایط فعلی به نفع مردم خواهد بود.

۲. مشارکت عمومی یک امر مستمر است و مقطعی نیست. مشارکت مردم پروژه نیست‌ بلکه یک فرآیند است و صرفا به مشارکت سیاسی محدود نمی‌شود؛ مشارکت باید در تمام حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی محقق شود.

البته مشارکت مردم در عرصه سیاست نیز اهمیت دارد. در حکمرانی متعالی مردم نباید از تصمیم‌گیری‌ها کنار گذاشته شوند و یکی از عرصه‌های ابراز دیدگاه‌ها، انتخابات است.
بحمدالله مرحله‌ اول انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با مشارکت بیش از ۴۰ درصدی ایرانیان برگزار شد و ۲۱ اردیبهشت سال جاری، مرحله‌ی دوم در تهران و برخی حوزه‌های انتخابیه برگزار خواهد شد.

چنانچه جریان مردمی غالب در مرحله‌ی اول، در مرحله‌ی دوم نیز فعال باشد، مجلسی روی کار خواهد آمد که از روز نخست فعالیت در مسیر تغییر و تحول حرکت خواهد کرد و آثار و فواید اقدامات فسادستیزانه و مدبرانه و مردمی آن، به سرعت کام جامعه را شیرین خواهد نمود.

این اشتباه است که عده‌ای فقط شب انتخابات در پی جلب مشارکت عمومی باشند؛ بلکه مشارکت واقعی از فردای انتخابات باید در همدلی و همفکری منتخبان با مردم رقم بخورد و مقدمه مشارکت سیاسی، مشارکت اقتصادی، فرهنگی، زیست محیطی و اجتماعی است.

۳. جبهه شریان براساس مدل شبکه‌ای خود می‌کوشد با همراهی نخبگان، متخصصان و ترکیبی از جوانان و مجربان، بازوی کارشناسی دقیق و مهمی برای دولت و مجلس باشد و قانونگذاران و مجریان را از پیشنهادهای سازنده و راه‌حل‌های پیشرو جهت رفع مشکلات منتفع نماید. در واقع، شبکه‌سازی شریان پاسخ به مساله مشارکت مردم در گام دوم انقلاب اسلامی است.

در این راستا، از تمامی متخصصانِ متعهد دعوت به عمل می‌آید فراتر از دیدگاه‌های محدودکننده‌ی سیاست‌زده و قبیله‌ای و باندی، به شبکه‌های تخصصی شریان بپیوندند و ایران عزیز را از تخصص و تجربه‌ی خود بهره‌مند سازند.

در پایان امیدواریم تحت رهبری داهیانه‌ی ولی امر مسلمین و با مدیریت جهادی و حضور همه جانبه‌ی مردم در عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و سیاسی، انقلاب اسلامی با عبور از پیچ تاریخی و حرکت در مسیر تمدن‌سازی، مقدمات ظهور منجی عالم را فراهم کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha