تصادفات درون شهری یزد ۵۰ درصد کاهش یافت

۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۷:۲۹
کد خبر: 85423392
تصادفات درون شهری یزد ۵۰ درصد کاهش یافت

یزد- ایرنا- جانشین رییس ستاد تسهیلات نوروزی یزد گفت: تصادفات درون شهری در این استان از ابتدای شروع طرح سفرهای نوروزی تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

به گزارش عصر روز چهارشنبه روابط عمومی ستاد تسهیلات نوروزی یزد، "محمدجواد ابوالحسینی" با تبریک فرارسیدن نوروز ۱۴۰۳ گفت: یکی از بحث‌های مهم ستاد تسهیلات سفر در ایام نوروز بحث تردد و ترافیک درون‌شهری و برون‌شهری است.

وی ادامه داد: در همین رابطه در استان هدف‌گذاری شده که نسبت به سال گذشته در ابتدا تلفات جاده‌ای کاهش و سپس به سمت صفر شدن سوق داده شود.

وی گفت: همچنین توانستیم سایر تصادفات جرحی و خسارتی را نیز به سمت کاهشی سوق دهیم و در نهایت سفرهای ایمنی را برای هم استانی‌ها و هم میهنان عزیزمان در سطح استان رقم بزنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه این اقدامات قبل‌ از آغاز ایام سفر شروع شده افزود: در همین راستا ۱۴ نقطه حادثه خیز در محورهای مواصلاتی استان توسط کارشناسان مربوطه شناسایی که فرایند اصلاح آن از شش ماه قبل شروع و در حال حاضر هفت نقطه به طور کامل اصلاح و هفت نقطه دیگر در دست اصلاح که فرایند آن به اتمام رسیده است.

ابوالحسینی تصریح کرد: از ابتدای شروع طرح سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ یعنی از تاریخ ۲۴ اسفند تا یک فروردین ماه جاری نسبت به بازه زمانی سال قبل ۸۰ درصد تصادفات برون شهری و همچنین ۵۰ درصد تصادفات درون شهری کاهش پیدا کرده است.

معاون عمرانی استاندار یزد ادامه داد: در همین بازه زمانی تردد خودروهای سبک و سنگین در سطح محورهای مواصلاتی استان نسبت به بازه زمانی سال گذشته چهار درصد افزایش پیدا کرده که با توجه به تقارن با ماه مبارک رمضان پیش بینی شده بود که ترددها کاهشی باشد.

وی با اشاره اینکه تا به امروز بیش از ۳۴ هزار نفر در استان اقامت پیدا کرده‌اند گفت: در حال حاضر ظرفیت مراکز اقامتی همچون هتل‌ها و بومگردی‌ها تکمیل شده اما در سایر ظرفیت‌ها آمادگی پذیرش مسافر را داریم.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha