تردد در برخی محورهای چهار محال و بختیاری با زنجیرچرخ امکانپذیر است

شهرکرد - ایرنا - در پی شدت گرفتن بارندگی در چهارمحال و بختیاری و لغزنده شدن جاده های استان و نیز تشدید کولاک سه شنبه شب در گردنه‌های چری و شاه‌منصوری؛ تردد در این محورها فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن اشاره به لغزنده بودن جاده ها بویژه در شهرستان کوهرنگ از جمله مناطق سخت گذر چلگرد و صمصامی افزود: هم اکنون تمام عوامل اجرایی و امدادی چهارمحال و بختیاری در حال برف روبی و بازنگه داشتن محورهای ارتباطی استان هستند.

خسرو کیانی سه شنبه شب اظهار کرد: هرچند بر اساس گزارش‌های رسیده تمام محورهای ارتباطی استان چهار محال و بختیاری با تلاش نیروهای راهداری باز گزارش شده است اما تردد بدون زنجیر چرخ ممکن نیست.

کیانی میزان بارش در شهرستان کوهرنگ را نزدیک به ۸۰ میلی‌متر اعلام کرد و افزود: این میزان بارش موجب طغیان رودخانه‌ها، مسیل‌ها و آبگرفتگی برخی از جاده‌های روستایی خاکی و فاقد مشخصات فنی این شهرستان شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: افزون بر این برخی از جاده‌های روستایی شهرستان کوهرنگ که دارای آبنما هستند دچار آبگرفتگی شده‌ و تردد از این محورها امکان پذیر نیست.

کیانی یادآور شد: بر این اساس راه ارتباطی ۱۵ روستای دهستان موگویی و تعدادی روستا در بخش بازفت از جمله روستای تَبَرک به علت بارش شدید باران و طغیان رودخانه‌ها بسته شده است.

کیانی اضافه کرد: هرچند راه این روستاها به علت آبگرفتگی بسته شده است اما جاده‌های بین روستایی باز و همچنین ارزاق و کالاهای اساسی از جمله سوخت و آرد برای آنان تامین شده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی، احتمال بارش شدید باران، وقوع سیل، رعد و برق، وزش باد شدید و بارش برف در ارتفاعات در هشت استان خوزستان، کردستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، فارس، اصفهان و لرستان از روز سه شنبه و احتمال بارش باران و وزش شدید باد در ۲۴ استان دیگر نیز پیش بینی شده است.

در همین راستا هواشناسی برای استان چهارمحال و بختیاری هشدار سطح قرمز صادر کرده است.

استان چهارمحال و بختیاری به عنوان بام ایران با یک درصد جمعیت کشور ۱۰ درصد آب کشورمان را داراست.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha