۲۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۲۲
کد خبر: 85422603
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

هلال احمر آستارا آماده باش است

۲۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۲۲
کد خبر: 85422603
هلال احمر آستارا آماده باش است

آستارا - ایرنا - رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آستارا گفت: هلال احمر آستارا همگام با دستگاه های خدمات رسان شهرستان در حالت آماده باش قرار دارد.

بابک حیدرزاده روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: جمعیت هلال احمر شهرستان آستارا در آغاز سال نو و ورود مسافران به شهرستان بندر مرزی آستارا در حالت آماده باش قرار گرفت تا بتواند خدمات مورد نیاز را به مردم ارایه کنند.

وی افزود: برنامه‌های جمعیت هلال احمر شهرستان آستارا بر اساس تقویم هلال احمر کشور تا پایان تعطیلات نوروزی و با بکارگیری امکانات و ظرفیت‌های تخصصی امدادگران اجرا می‌شود. ️

حیدرزاده با ابراز امید به آغاز سالی بدون حادثه تاکید کرد: انتظار است مسافران نوروزی به اطلاعیه‌ها و هشدارها توجه کنند تا جان خود و سایرین را به مخاطره نیندازند.

وی با بیان اینکه اعضای ستاد سفرهای نوروزی از جمله جمعیت هلال احمر با صرف بهترین زمان خود در ایام‌ تعطیلات برای رفاه همشهریان و هموطنان تلاش می‌کنند، گفت: سفری سالم و ایمن برای همنوعان و فراهم آوردن شرایط مناسب برای کمک رسانی سریع و حفظ سلامتی مسافران در کاهش تصادفات جاده‌ای نقش بسزایی دارند.

رئیس جمعیت هلال احمر آستارا با اشاره به اینکه طرح نوروزی هلال احمر در ورودی این شهرستان دایر شده است، تصریح کرد: این طرح شامل راهنمای میهمانان و امدادرسانی به مسافران در راه مانده و یا بهنگام بروز حوادث احتمالی در جاده‌های ارتباطی این شهرستان بوده و برنامه ریزی های لازم در این زمینه انجام شده است. ️

وی با بیان اینکه شهرستان آستارا به دلیل موقعیت مرزی و قرار گرفتن در محور ترانزیتی همه ساله شاهد ترددهای بسیار است که این امر احتمال بروز حوادث جاده‌ای را افزایش می‌دهد، ادامه داد: پایگاه ثابت امدادرسانی جاده‌ای آستارا واقع در منطقه صیادلر با تجهیزات لازم، آمبولانس و خودرو، ست نجات در محور ارتباطی آستارا - اردبیل و یک پایگاه سیار به صورت آماده باش در بازارچه ساحلی خدمات لازم را ارائه می‌دهند.

حیدر زاده بیان کرد: جمعیت هلال احمر با ایجاد فضایی متفاوت برای مسافران و ارائه خدمات بشر دوستانه و توزیع بروشورهای آموزشی ‌کمک های اولیه حضور همیشگی خود را به نمایش می‌گذارد و در کنار سایر ارگان‌های اجرایی در خدمات رسانی به هموطنان نقش سازنده و موثری دارد.

خانه هلال آستارا در خدمت مسافران است

رئیس خانه هلال احمر شهرستان در حاشیه افتتاح چادر خانه هلال احمر گفت: این خانه در مسیر اصلی عبور و مرور مسافران نوروزی قرار دارد و در این مکان علاوه بر کمک های اولیه در مواقع بروز حادثه، غرفه کودکان برای بازی و نقاشی نیز تعبیه شده است.

حجت الاسلام مهدی تیموری افزود: از امروز تا پایان تعطیلات نوروزی در شیفت های مختلف جوانان هلال احمر در این مکان به مردم بومی و مسافران خدمات رسانی می کنند و آموزش های اولیه امداد رسانی به وسیله کادر مجرب انجام می شود و بروشورهای آموزشی نیز در اختیار مردم قرار می گیرد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت همجوار با استان اردبیل و جمهوری آذربایجان است؛ این شهرستان دارای سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha