۲۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۵۴
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85422504
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

"سلین" در سروآباد پربارش‌ترین نقطه کشور در شبانه روز گذشته شد

سنندج- ایرنا- رییس مرکز پیش‌بینی هواشناسی کردستان گفت: روستای سلین در شهرستان سروآباد با ۱۰۱ میلی‌متر بارندگی، بارانی‌ترین نقطه کشور در شبانه روز گذشته بود.

نشمیل احمدیانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همچنین در شبانه روز گذشته سروآباد با ۷۱ میلی متر، مریوان با ۶۹ میلی متر، موچش، سنندج و یاسوکند هر کدام با ۵۵ میلی متر بارندگی جزو نقاط پربارش کشور بودند.

وی با بیان اینکه در سایر شهرها و نقاط استان نیز بین ۳۰ تا ۵۰ میلی متر بارندگی ثبت شده است، گفت: این سامانه بارشی تا نیمه شب امشب سه شنبه فعال است و پس از آن از شدت بارش‌ها کاسته خواهد شد، البته روز چهارشنبه نیز بارش باران بویژه در نیمه غربی استان خواهیم داشت.

رییس مرکز پیش‌بینی هواشناسی کردستان یادآور شد: برای برخی از نقاط استان هشدار قرمز و برخی دیگر هشدار نارنجی صادر شده است و مخاطرات این سامانه ایجاد سیلابهای موقتی، وقوع بهمن و رانش زمین پیش بینی شده است.

وی با تاکید بر لایروبی جوی‌های سطح شهرها توسط شهرداری ها اظهار کرد: با توجه به هشدارهای هواشناسی از مردم تقاضا می شود در ۲۴ ساعت آینده از سفرهای غیرضروری بویژه به استان‌های محدوده زاگرس جنوبی و همچنین شهرهای استان بپرهیزند.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha