استاندار: کاهش تصادفات یکی از اولویت‌های استان مرکزی است

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: کاهش تصادفات رانندگی با توجه به سفرهای نوروزی یکی از اولویت‌های مهم استان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا،«فرزاد مخلص‌الائمه» روز سه‌شنبه در نشست شورای راهبری تصادفات استان مرکزی در اراک، افزود: عوامل و مسایل متعددی در حوزه تصادفات وجود دارد که در ۲ سال گذشته تلاش شد تا با ایمن‌سازی راه‌ها و رفع نقاط حادثه‌خیز، حوادث جاده‌ای تا حدی کنترل شود.

وی در ادامه با بیان اینکه سرعت متوسط شهری در اراک بالا است‌ و باید کنترل شود، گفت: شهرداری اراک پل‌های هوایی خوبی را نصب کرده و تعداد متعددی در دستور کار دارد که در کاهش تصادفات عابرین مؤثر است، اما باید تلاش شود تا بتوان مسئله‌ تصادفات درون شهری را مهار کرد.

استاندار مرکزی با تأکید بر اینکه مقوله کاهش تصادفات یک اولویت است، افزود: بیشتر تصادفات جاده‌ای در حوزه جاده‌های فرعی است و فرمانداران باید بخشداری‌ها و دهیاری‌ها را با کمک مردم برای کنترل مسیرهای فرعی بسیج کنند.

مخلص‌الائمه با تقدیر از تلاش‌های پلیس راه و راهور استان مرکزی خاطرنشان کرد: پلیس باید شرایط را برای راننده‌های پُرخطر و حادثه‌ساز ناامن و جاده‌ها را برای شهروندان امن نگه دارد.

وی بیان کرد: رویدادهای بسیار خوبی سال آینده در پیش است که از جمله آن، بیمارستان ولیعصر(عج) به عنوان بزرگترین پروژه وزارت بهداشت در غرب کشور، در مراحل تکمیلی به سر می‌برد و در سال جدید افتتاح می‌شود.

براساس آمار پلیس راه استان مرکزی، از ۲۴ اسفندماه جاری تاکنون هشت نفر در جاده‌های استان جان خود را از دست داده‌اند.

۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha