۲۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۱۷
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85422343
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

منابع بانکی خراسان جنوبی ۲۳ درصد افزایش یافت 

۲۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۱۷
کد خبر: 85422343
منابع بانکی خراسان جنوبی ۲۳ درصد افزایش یافت 

بیرجند - ایرنا - دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن، میانگین منابع بانکی استان ۲۳ درصد رشد داشته است.

محمدعلی زرنگ روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۳۳.۵ درصد و بیشترین حجم منابع بانکی استان در بخش بلندمدت، ۲۴.۵ درصد کوتاه مدت، ۱۶.۸ درصد پس انداز، ۲۱ درصد جاری و ۴.۲ درصد هم در بخش سایر است.

وی با بیان اینکه جمع منابع مالی کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان با ۱۷ عضو، ۳۹۰ هزار میلیارد ریال (۳۹ همت) است، بیان کرد: از این مبلغ ۳۳ همت منابع آزاد بانک‌هاست که می‌توانند تسهیلات پرداخت کنند که براساس رصد بانک مرکزی خراسان جنوبی ۱۲۴ درصد منابع خود را مصرف کرده است.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی افزود: در زمینه پرداخت تسهیلات از میانگین استاندارد هم فراتر رفته‌ایم و جمع کل تسهیلات بانکی پرداخت شده در استان ۴۱ همت است که ۶ درصد در بخش بازرگانی، ۲۰ درصد در بخش صنعت و معدن، ۲۸ درصد کشاورزی، ۲۲ درصد مسکن و ساختمان و ۲۴ درصد سایر( تسهیلات حمایتی از جمله جوانی جمعیت، ازدواج و خود اشتغالی) است.

منابع بانکی خراسان جنوبی ۲۳ درصد افزایش یافت 

زرنگ با اشاره به اینکه در زمینه پرداخت تسهیلات ازدواج از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن‌ هشت هزار و ۵۶۴ فقره به ارزش ۱۷ هزار میلیارد ریال توسط شبکه بانکی استان پرداخت شده است، افزود: بودجه ابلاغی به شبکه بانکی استان برای این منظور، ۱۶ هزار میلیارد ریال بوده که ۱۰۷ درصد بودجه ابلاغی را مصرف کرده‌ایم و از استان‌های پیش رو در سطح کشور هستیم.

وی افزود: در زمینه وام فرزند آوری هم ۹ هزار و ۹۱۱ فقره وام به مبلغ هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال توسط شبکه بانکی استان پرداخت شده و اعتبار تخصیصی ما در این خصوص هفت هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال بوده که تاکنون ۹۳ درصد آن پرداخت شده است.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی یادآور شد: در زمینه وام ودیعه مسکن هم ۱۶۰ فقره به مبلغ ۱۵۳ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی گفت: مجوز اولین شعبه صرافی ملی را برای استان اخذ کردیم و این صرافی ابتدای سال آینده در بیرجند راه اندازی خواهد شد.

وی بیان کرد: ساختمان و زیرساخت سرور آن آماده و خریداری شده و به زودی بعد از عید اولین شعبه صرافی ملی در خراسان جنوبی افتتاح خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha