۲۹ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۴۹
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85422300
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۱۴۶ میلیارد ریال بودجه به هیات‌های ورزشی گیلان اختصاص یافت

رشت - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان گیلان گفت: برای توسعه و پیشرفت ورزش در ۲ بخش قهرمانی و همگانی و روستایی طی سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۴۶ میلیارد ریال بودجه به هیاتهای ورزشی این استان اختصاص یافت.

جهانبخش آرمان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در بخش ورزش قهرمانی، ۸۵ میلیارد و ۹۰ میلیون ریال بودجه به هیاتهای ورزشی استان گیلان تخصیص یافت که از این میزان، بیش از ۵۵ میلیارد ریال برای آقایان و بیش از ۲۹ میلیارد ریال برای ورزش بانوان بوده است.

وی افزود: همچنین برای توسعه ورزش همگانی در استان گیلان نیز، بیش از ۶۱ میلیارد ریال بودجه به هیاتهای ورزشی استان گیلان در سال جاری پرداخت شد که از این میزان، بیش از ۲۱ میلیارد ریال برای ورزش بانوان و بیش از ۳۹ میلیارد ریال برای ورزش آقایان اختصاص یافته است.

آرمان ،با اشاره به فعالیت ۷۴۳ هیات ورزشی در گیلان اضافه کرد: از این تعداد، ۵۴ هیات ورزشی در استان و ۶۸۹ هیات ورزشی در شهرستانها و بخشها فعالیت دارند؛ حدود ۱۵۶ هزار ورزشکار به صورت سازمان یافته در این هیاتهای ورزشی مشغول به امر ورزش هستند که این تعداد نسبت به سال گذشته رشد ۱۴ درصدی دارد.

وی به حضور ورزشکاران گیلانی در مسابقات مختلف ورزشی نیز اشاره و بیان کرد: طی سال جاری ۸۵ ورزشکار این استان در مسابقات مختلف جهانی، آسیایی و بین‌المللی حضور یافتند که موفقیت‌های زیادی کسب کردند؛مهمترین آن، موفقیت ورزشکاران گیلانی در بازیهای آسیایی و پارا آسیایی هانگژو چین بود که سرانجام این ورزشکاران موفق به کسب ۱۶ مدال رنگارنگ شدند.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان ادامه داد: همچنین ۲۵۸ ورزشکار گیلانی در ۲۳ رشته در مسابقات المپیاد استعدادهای برتر ورزش حضور یافتند که سرانجام این ورزشکاران موفق به کسب ۲ مدال طلا، پنج مدال نقره و ۱۱ مدال برنز شدند.

آرمان به تجهیز خانه‌های ورزش روستایی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: هم اینک ۲۵۲ خانه ورزش روستای در گیلان احداث شده که از این لحاظ یکی از استانهای پیشگام در کشور محسوب می‌شویم و طی سال جاری نیز، ۳۲ خانه ورزش روستایی در این استان تجهیز شد.

وی به برگزاری بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ برنامه طی سال جاری اشاره و اظهار کرد: در بخش ورزش‌های عمومی و همگانی نیز با تلاش معاونت ورزشی، گروه ورزش همگانی و برنامه‌های هیات ورزش های همگانی، ۲ هزار و ۵۱۳ برنامه در تمامی شهرها، بخش ها و روستاهای گیلان برگزار شد.

وی افزود: همچنین در بخش رویدادهای ورزشی، جشنواره های بومی و محلی ویژه ساکنین مناطق روستایی و رویدادهای شهید رجایی از ۲۳ برنامه طی سال گذشته به ۲۹ برنامه در سال جاری افزایش یافت و دوره‌های آموزش مربی و داوری ساکن مناطق روستایی از ۷۰ برنامه به ۷۷ برنامه افزایش داشته است.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان در خاتمه گفت: همچنین امسال چهار طرح عمرانی شامل استخر بندرآستارا ، زمین مینی چمن کنارسرکوچصفهان و شیرکوه رودبار و تکمیل مجموعه ورزشی سردارجنگل رشت با اجرای ۲ چمن مصنوعی اصلی و تمرینی با اعتباری بالغ بر ۴۶ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha