قدردانی زلنسکی از اتحادیه اروپا برای ایجاد صندوق جدید کمک به اوکراین

تهران- ایرنا- ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین از رهبری اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن، برای ایجاد صندوق جدید کمک به اوکراین به عنوان بخشی از تسهیلات صلح اروپا قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا از اوکراین اینفو، رئیس‌جمهوری اوکراین دوشنبه شب در یک پیام ویدئویی گفت: می‌خواهم از رهبری اتحادیه اروپا و همه کشورهای عضو این اتحادیه برای ایجاد صندوق جدیدی برای کمک به کی‌یف در چارچوب تسهیلات صلح قاره اروپا تشکر کنم.

وی با اشاره به نقش حیاتی این کمک به اوکراین، تاکید کرد: این مبلغ ۵به ارزش میلیارد یورو است که برای حمایت از تلاش‌های دفاعی ما در سال جدید استفاده خواهد شد.

زلنسکی در ادامه سخنان خود افزود: ما انتظار داریم که این صندوق به بخشی از توافقنامه امنیتی عمومی بین اوکراین و اتحادیه اروپا تبدیل شود.

به نوشته اوکراین اینفو، اتحادیه اروپا روز گذشته (دوشنبه) از ایجاد یک صندوق کمک نظامی به اوکراین به ارزش ۵ میلیارد یورو برای سال ۲۰۲۴ به عنوان بخشی از تسهیلات صلح اروپایی اصلاح شده خبر داد.

به گزارش ایرنا، رئیس‌جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha