«قرآن بخوان، جایزه بگیر» برنامه پراستقبال در نمایشگاه قرآن مشهد+ فیلم

مشهد-ایرنا- رییس مرکز علمی - کاربردی خانه کارگر خراسان رضوی گفت: طرح «قرآن بخوان، جایزه بگیر» این مرکز در هفدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد از برنامه‌های جذاب این رویداد بود که مورد استقبال کودکان و نوجوانان قرار گرفت.

دکتر محمد حسین خزایی روز دوشنبه در حاشیه هفدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح یکی از ابتکارات مرکز علمی - کاربردی خانه کارگر در راستای رسالت فرهنگی اش در نمایشگاه قرآن و عترت بوده است و هر شب شماری از کودکان و نوجوانان بدین منظور شرکت کرده اند.

وی بیان کرد: طرح دیگر مرکز علمی - کاربردی خانه کارگر خراسان رضوی «تلفنی حافظ قرآن شوید» به صورت رایگان بود که در هفدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد به اجرا درآمد و کودکان و نوجوانان در آن شرکت کردند.

رییس مرکز علمی - کاربردی خانه کارگر خراسان رضوی ادامه داد: در گام دوم انقلاب وظیفه این دانشگاه تبیین آرمانهای انقلاب اسلامی با گفتمان علمی است، نمایشگاه قرآن مشهد این فرصت را فراهم کرد تا با برگزاری نشستهای اندیشه ورز با دانشجویان و سایر علاقه مندان در محل نمایشگاه بتوان در حوزه های قرآنی و گفتمان نبوی، ظهور و بلوغ نظام گام بلندی برداشت.

وی اظهار کرد: مرکز علمی - کاربردی خانه کارگر خراسان رضوی همچنین برنامه ارایه مشاوره با محوریت «قرآن و عترت» و «خانواده» به عنوان کوچکترین اجتماع و اصلی ترین رکن فرهنگ اسلامی را در هفدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد اجرا کرده است.

خزایی ادامه داد: دانشجویان رشته «طراحی لباس و پوشاک» مرکز علمی - کاربردی خانه کارگر خراسان رضوی نیز در بخش«حجاب و عفاف» هفدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت حضور یافتند و محصولات فرهنگی - اسلامی خود را با طراحی شیک و به روز و همسو با سلیقه جوانان به نمایش گذاشتند تا در تقویت فرهنگ ایرانی - اسلامی نقشی ایفا کرده باشند.

وی تاکید کرد: مرکز علمی - کاربردی خانه کارگر خراسان رضوی بزرگترین مرکز مهارتی شرق کشور با ۲ هزار دانشجو است، این دانشگاه تلاش می کند که بتواند هویت ساز باشد و با طراحی روش های جذاب برای نسل جوان، فرصت را از فرهنگ های مهاجم بگیرد، چراکه آنان هدفشان از بین بردن فرهنگ غنی ایرانی - اسلامی است.

هفدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد از ۲۲ تا ۲۸ اسفندماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی مشهد دایر است.

فعالیت مرکز علمی کاربردی خانه کارگر در استان خراسان رضوی از سال ۱۳۸۲ آغاز شده است و هم اکنون ۲۷ رشته تحصیلی در این دانشگاه تدریس می‌شود. رشته های ایمنی(HSE)، عمران، فناوری اطلاعات و طراحی لباس از پر متقاضی ترین رشته های تحصیلی در مرکز علمی و کاربردی خانه کارگر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha