فعال قرآنی: بیان قرآن به زبان ساده راهکاری برای ترویج آموزه‌های دینی در جامعه است

شهرکرد- ایرنا- یک فعال قرآنی چهارمحال و بختیاری گفت: بیان قرآن به به زبان ساده و روان می‌تواند نقش مهمی در ترویج آموزه‌های قرآنی در جامعه داشته باشد.

معصومه قربانیان روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اگر چه قرآن همچنان در جامعه مهجور است و می‌طلبد تا این کتاب آسمانی بیش از پیش در جامعه ترویج شود و نکات انسان‌ساز آن به افراد ارائه شود اما وجود موسسات قرآنی تا حدی توانسته فرهنگی قرآنی را در جامعه ترویج دهد.

وی ادامه داد: روش‌های بسیاری برای ترویج بیش از پیش فرهنگ قرآنی در بین مردم وجود دارد که به طور مثال امسال یک طرح جالب و موثر با عنوان " زندگی با آیه‌های قرآنی" در سطح ملی در حال اجراست که با استقبال خوبی هم از سوی مردم روبرو شده است.

این مدیر موسسه قرآنی ثامن‌الحجج فرخشهر به برنامه‌های قرآنی این موسسه نیز اشاره کرد و گفت: در طول ماه مبارک رمضان علاوه‌بر برنامه جزء خوانی و اجرای طرح زندگی با آیه‌ها، هر روز دعای مجیر، مراسم زیارت عاشورا و ادعیه ویژه ماه مبارک رمضان به صورت دسته‌جمعی با حضور بانوان برگزار می‌شود.

قربانیان با بیان اینکه فعالیت موسسه در ایام نوروز برقرار است و فقط روز اول فروردین تعطیل است، افزود: با توجه به استقبال شرکت‌کنندگان و درخواست آنها فعالیت موسسه در طول ایام نوروز فعالیت خود را ادامه می‌دهد.

وی به نقش موثر قرآن در زندگی شرکت‌کنندگان در موسسه قرآنی اشاره کرد و گفت: بسیاری از افراد عنوان می‌کنند که قرآن نکات ریزی به آنها آموخته که با به کارگیری آن مسیری روشن را برای زندگی خود ترسیم کرده‌اند و از سوی دیگر آرامش خاصی از قرآن می‌گیرند.

قربانیان با بیان اینکه افرادی که در مسیر قرآن قرار می‌گیرند از سوی خداوند انتخاب شده‌اند، تصریح کرد: به برکت قرآن افراد زیادی در این مسیر قرار گرفته‌اند و زندگی آنها متحول شده است.

این فعال قرآنی که از سال ۷۹ فعالیت خود را در این حوزه آغاز کرده است در سال ۸۵ در روش تدریس آموزه‌های قرآنی رتبه سوم استانی را کسب کرده است و در زمینه‌های روخوانی، تجوید و حفظ قرآن در موسسه خود تدریس می‌کند.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر ۲۱ موسسه قرآنی زیر مجموعه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بیش از ۵۰ موسسه زیر نظر اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری فعالیت دارند.

در ماه مبارک رمضان فعالیت قرآنی در چهارمحال و بختیاری گسترش می‌یابد و محفل انس با قرآن و جمع خوانی قرآنی در مصلای شهرکرد و مساجد دیگر شهرهای ا ستان برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha