از درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال تا وجاهت قانونی نداشتن گزارش هیات حقیقت‌یاب

تهران- ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در بیست و هشتمین روز از اسفند به رانندگی ایمن در سفرهای نوروزی، ضرورت پرهیز از سفر غیرضروری و تردد در بستر رودخانه‌ها، وجاهت قانونی نداشتن گزارش هیات حقیقت‌یاب، درمان رایگان کودکان زیر هفت سال،ارائه خدمات امدادی به هزار و ۴۷۸ گردشگر و غربالگری بیش از ۲ هزار نفر دارای علائم بیماری در مرزها پرداخته است.

به گزارش ایرنا، در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم، امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

با رانندگی ایمن از سفر نوروزی به خانه بازگردیم

تعطیلات نوروزی به دلیل افزایش چشمگیر سفرها، از اوقات پر تصادف در جاده‌های کشور محسوب می‌شود که برای جلوگیری از اتفاقات تلخ لازم است توصیه‌های پلیس و قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنیم.

رئیس پلیس راه راهور فراجا با اشاره به سهم ۸۲ درصدی چهار عامل اصلی در تصادفات نوروزی، بر رعایت دقیق قوانین رانندگی در برای سفر ایمن نوروزی تاکید کرد و خواستار توجه مردم و مسافران به توصیه های پلیس و دیگر دستگاه‌های خدماتی و امدادی شد.

سردار حسن مومنی این چهار عامل را شامل سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و خستگی و خواب‌آلودگی عنوان کرد و افزود: دو عامل خستگی و عدم توجه به جلو مربوط به استانداردهای رانندگی می شود که ریشه در فرهنگ ترافیکی دارد. ادامه خبر را اینجا بخوانید.

از درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال تا وجاهت قانونی نداشتن گزارش هیات حقیقت‌یاب

جامعه امروز به آموزه‌های اخلاقی قرآن نیازمند است

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اهمیت آموختن آموزه‌های قرآنی و عمل به این آموزه‌ها در زندگی فردی و اجتماعی، گفت: جامعه امروز به آموزه‌های اخلاقی قرآن در حوزه‌های مختلف اجتماعی، خانوادگی، کاری و مدیریتی بسیار نیازمند است‌.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در مراسم محفل انس با قرآن کریم که با حضور جمعی از قاریان ممتاز و بین‌المللی و تعدادی از قضات برتر قاری قرآن در سازمان قضایی نیروهای مسلح برگزار شد، ضمن بیان نکاتی در زمینه عظمت و فضیلت ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن، اظهار داشت: روزها، شب‌ها و ساعات ماه مبارک رمضان، بهترین روزها، شب‌ها و ساعات هستند و اگر خدای ناکرده این ماه عزیز بگذرد و ما با رفتار و اَعمال خود، مشمول عنایت خداوند متعال نشده باشیم، دچار خسران خواهیم شد. ادامه خبر را اینجا بخوانید.

از درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال تا وجاهت قانونی نداشتن گزارش هیات حقیقت‌یاب

هشدار مدیریت بحران؛ ضرورت پرهیز از سفر غیرضروری و تردد در بستر رودخانه‌ها

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به صدور هشدار نارنجی و قرمز در ۲۴ استان از مردم خواست از سفر غیرضروری پرهیز کنند.

حسین ظفری درباره هشدار سطح قرمز و نارنجی هواشناسی برای روزهای سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ و چهارشنبه اول فروردین ۱۴۰۳ در برخی از استان‌های کشور گفت: در استان های ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان، لرستان هشدار قرمز و همچنین استان های مرکزی، قم، سمنان، اصفهان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان، فارس، اردبیل، گیلان، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، قزوین، تهران، البرز، همدان، مازندران، بوشهر، گلستان، خراسان شمالی (۲۴ استان) هشدار نارنجی اعلام شده است. ادامه خبر را اینجا بخوانید.

از درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال تا وجاهت قانونی نداشتن گزارش هیات حقیقت‌یاب

ارائه خدمات امدادی به هزار و ۴۷۸ گردشگر و مسافر نوروزی طی ۷۲ ساعت گذشته

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: در چهارمین روز از طرح ملی امداد و نجات نوروزی ۱۴۰۳، به هزار و ۴۷۸ نفر از گردشگران‌ و مسافران خدمات امدادی ارائه شد.

بابک محمودی اظهار داشت: از تاریخ ۲۴ تا ۲۷ اسفندماه، در طرح ملی امداد و نجات نوروزی ۱۴۰۳، ۴۷۴ مورد عملیات امدادی صورت گرفته است.

وی افزود: ۲۳۸ مورد جاده ای ( معادل ۵۰ درصد) ۲۷ مورد کوهستان ( معادل ۶ درصد) و حادثه جوی ۳ مورد معادل (۱ درصد) انجام شده است. ادامه خبر را اینجا بخوانید.

از درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال تا وجاهت قانونی نداشتن گزارش هیات حقیقت‌یاب

برخورد دادستانی تهران با ۱۴ آژانس و درگاه فروش بلیت هواپیمایی متخلف

دادستان عمومی و انقلاب تهران از برخورد با ۱۴ آژانس و درگاه اینترنتی فروش بلیت هواپیمایی به علت گرانفروشی خبر داد و گفت: سه درگاه فروش بلیت اینترنتی نیز به علت گرانفروشی مسدود شد.

به گزارش ایرنا از قوه قضاییه، علی صالحی روز دوشنبه افزود: دادستانی تهران در راستای صیانت از حقوق عامه و جهت کنترل نرخ فروش بلیت هواپیما در آژانس‌ها و درگاه‌های اینترنتی نسبت به تشکیل جلسات مختلف با مسئولان فرودگاه‌های تهران و سازمان هواپیمایی کشوری همچنین بازدید و نظارت‌های میدانی مستمر از مراکز فروش بلیت در فرودگاه‌های تهران اقدام کرده است. ادامه خبر را اینجا بخوانید.

از درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال تا وجاهت قانونی نداشتن گزارش هیات حقیقت‌یاب

برقراری بیش از ۲۰۴ هزار تماس با اورژانس/معدوم‌سازی ۵۰۰ تن موادغذایی فاسد

رئیس سازمان اورژانس کشور و مسئول اجرای طرح سلامت نوروزی سال ۱۴۰۳ از برقراری بیش از ۲۰۴ هزار تماس با اورژانس پیش بیمارستانی در طول اجرای طرح سلامت نوروزی تا روز گذشته خبر داد و گفت: همچنین در این مدت حدود ۵۰۰ تن مواد غذایی فاسد، معدوم و یک هزار و ۵۰۰ مورد پلمب نیز صورت گرفته است.

جعفر میعادفر در جلسه بررسی طرح سلامت نوروزی که در ستاد سازمان اورژانس کشور و با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، اظهار داشت: از تماس‌های پاسخ داده شده، ۱۱۶ هزار مورد منجر به بستری و حدود هشت هزار عمل اورژانسی نیز انجام شده است. ادامه خبر را اینجا بخوانید.

از درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال تا وجاهت قانونی نداشتن گزارش هیات حقیقت‌یاب

نکات تغذیه‌ای مبتلایان به چربی خون در ایام روزه‌داری

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت درباره روزه‌داری افراد دارای چربی خون یا تری گلیسرید بالا، گفت: بیماران مبتلا به اختلال در سطح چربی‌های خون (افزایش کلسترول، LDL، تری گلیسرید) با داشتن یک الگوی غذایی مناسب در سحر، افطار و شام می‌توانند به بهبود بیماری خود کمک کنند.

به گزارش ایرنا از وبدا، احمد اسماعیل زاده برای بیماران دارای چربی خون نیز همانند افراد سالم توصیه می ‌شود که سحری، افطار و شام صرف کنند و در فاصله افطار تا سحر ۶ تا ۸ لیوان آب بنوشند. ادامه خبر را اینجا بخوانید.

از درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال تا وجاهت قانونی نداشتن گزارش هیات حقیقت‌یاب

غیرفعال بودن سامانه ثبت‌نام و انصراف از قرارداد بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان

اداره کل خدمات رفاهی صندوق بازنشستگی کشوری با صدور اطلاعیه‌ای از غیرفعال بودن سامانه ثبت‌نام و انصراف از قرارداد بیمه تکمیلی درمان خبر داد.

به گزارش ایرنا از صندوق بازنشستگی کشوری، در این اطلاعیه آمده است: با توجه به عدم برگزاری قرارداد بیمه تکمیلی درمان ۱۴۰۳ ، سامانه ثبت نام و انصراف تا تعیین تکلیف برنده مناقصه غیر فعال خواهد بود. ادامه خبر را اینجا بخوانید.

از درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال تا وجاهت قانونی نداشتن گزارش هیات حقیقت‌یاب

درمان رایگان کودکان زیر هفت سال دستاورد بزرگ دولت سیزدهم است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: درمان رایگان کودکان زیر هفت سال به عنوان یکی از دستاوردهای بزرگ دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۲ به شمار می‌رود؛ این اقدام کمک بزرگی برای کودکان بیمار است تا با دریافت خدمات رایگان بتوانند اقدامات درمانی خود را دنبال کنند.

بهرام عین‌اللهی در گفت و گو با خبرنگار حوزه سلامت اظهار داشت: بهترین خبر خوشی که می‌توانیم در آستانه سال جدید به مردم ارائه دهیم، رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال است تا از این طریق بتوانند خدمات مورد نیاز را در مراکز درمانی و بیمارستانی دولتی به خوبی دریافت کنند. ادامه خبر را اینجا بخوانید.

از درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال تا وجاهت قانونی نداشتن گزارش هیات حقیقت‌یاب

غربالگری بیش از ۲ هزار نفر دارای علائم بیماری در مرزها انجام شد

رییس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: در چهارمین روز از طرح سلامت نوروزی ( ۲۷ اسفند ۱۴۰۲)، ۲ هزار و ۴۷۸ نفر افراد دارای علائم بیماری در مرزها غربالگری شدند.

به گزارش ایرنا از وبدا، محمد دادرس افزود: تمام غربالگری سندرمیک (افراد دارای علائم بیماری) انجام شده در مرزها ۲۴۷۸ نفر، تعداد تست کرونای انجام شده ۴۵ نفر، تعداد تست مالاریا انجام شده ۱۲ مورد، تعداد تست وبا انجام شده ۵ مورد و تعداد واکسیناسیون سرخک ۵ و فلج اطفال نیز ۴ مورد بوده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

از درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال تا وجاهت قانونی نداشتن گزارش هیات حقیقت‌یاب


مهربانی به وقت نوروز/شادی‌هایمان را باهم تقسیم کنیم

عید نوروز یعنی با دلی شاد لباسی نو بر تن کنیم و به یکدیگر لبخند هدیه دهیم تا همگی در کنار یکدیگر سال نو را به امید فردایی روشن آغاز نماییم، اما برای برخی این روزها این‌طور نیست، وقتی خانه از احتیاجات اول هم خالی باشد، دیگر مجالی برای شادی نمی‌ماند و تنها با کمک به نیازمندان است که می‌توانیم احساس زنده بودن را در خود بارور سازیم.

نوروز برای همه خاطره‌انگیز است اما اگر کودکان نیازمند را دریابیم زیبایی آن به اندازه خریدهای نوروزی خواهد بود. دل را به دریا بزنیم و افراد نیازمند را یاری کنیم. یکی از کودکان چندین سال پیش پای صندوق‌های جشن نیکوکاری حرف زیبایی زد که هنوز پس ازگذشت سال‌ها برایم شیرین است و بهترین جمله‌ای بود که تاکنون از یک کودک شنیده بودم. «ما هم خدایی داریم.» ادامه خبر را اینجا بخوانید.

از درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال تا وجاهت قانونی نداشتن گزارش هیات حقیقت‌یاب

هشدار سیل در ۸ استان/ هلال‌احمر به حالت آماده‌باش درآمد

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی و هشدار سازمان هواشناسی ناشی از احتمال سیل در ۸ استان، از آماده‌باش امدادگران خبر داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه جمعیت هلال احمر؛ بابک محمودی، با اشاره به هشدارهای سطح قرمز و نارنجی در استان‌های کشور، گفت: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی، احتمال بارش شدید باران، وقوع سیل، رعدوبرق، وزش باد شدید و بارش برف در ارتفاعات، در ۸ استان خوزستان، کردستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، فارس، اصفهان و لرستان از روز سه شنبه، پیش بینی شده است؛ همچنین، احتمال بارش باران و وزش شدید باد، در ۲۴ استان دیگر نیز، پیش بینی شده است. ادامه خبر را اینجا بخوانید.

از درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال تا وجاهت قانونی نداشتن گزارش هیات حقیقت‌یاب

رئیس قوه قضاییه: به بهانه تعطیلات نباید در امور مردم تأخیر انداخت

رئیس قوه قضاییه گفت: به هیچ وجه نباید در پیشبرد امور مردم، به بهانه تعطیلات، تأخیر انداخت و کار مردم را به پایان تعطیلات موکول کرد.

به گزارش ایرنا از مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای امروز دوشنبه (۲۸ اسفند) در نشست شورای عالی قوه قضاییه، تاکیداتی را خطاب به بخش‌های مختلف قضایی برای خدمات‌رسانی هر چه مطلوب‌تر به مردم در ایام تعطیلات نوروز مطرح کرد و در همین راستا افزود: در نوروز، در هر بخش و مجموعه قضایی که با مردم و سایر دستگاه‌ها سر و کار دارد، باید نیروهای کشیک مستقر باشند؛ به هیچ وجه نباید در پیشبرد امور مردم، به بهانه تعطیلات، تأخیر انداخت و نباید کار مردم را به پایان تعطیلات موکول کرد. ادامه خبر را اینجا بخوانید.

از درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال تا وجاهت قانونی نداشتن گزارش هیات حقیقت‌یاب

غریب‎ آبادی: گزارش هیات حقیقت‌یاب فاقد وجاهت قانونی و حقوقی است

دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان با تاکید بر اینکه گزارش هیات حقیقت‌یاب شورای حقوق بشر سازمان ملل علیه ایران فاقد وجاهت قانونی و حقوقی است، گفت: هیات به‌ اصطلاح حقیقت‌یاب حقایق را به شکل هدفمندی وارونه جلوه داده است.

به گزارش ایرنا از قوه قضاییه، هیات ایرانی به سرپرستی کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل و دبیر ستاد حقوق بشر، روز دوشنبه، ۲۸ اسفند، در پنجاه‌ و پنجمین نشست شورای حقوق بشر در ژنو حضور یافت.علی بحرینی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در ژنو، عسکر جلالیان، معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری، مرضیه افخم، مدیرکل زنان و حقوق بشر وزارت امور خارجه، خسرو حکیمی، معاون قضایی دبیر ستاد حقوق بشر و صادقی نیارکی، رییس کل دادگستری استان گیلان از جمله اعضای هیات ایرانی هستند که کاظم غریب‌آبادی را در این سفر همراهی کرده اند.

غریب‌آبادی در این نشست با بیان اینکه هیات به‌ اصطلاح حقیقت‌یاب در نتیجه لابی‌گری‌ها و بده‌بستان‌های سیاسی برخی کشورهای غربی ایجاد شد و گزارش آن نیز تحت فشار این کشورها به نگارش درآمده است، تصریح کرد: نقش اصلی در این کارزار سیاسی را دولت آلمان، همان کشوری که رژیم صدام را به سلاح کشتار جمعی شیمیایی مجهز کرد و در اثر استفاده از این سلاح‌ها، بیش از ۱۳ هزار نفر شهروند ایرانی شهید و بیش از یکصد هزار نفر نیز مصدوم شدند، برعهده داشت. ادامه خبر را اینجا بخوانید.

از درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال تا وجاهت قانونی نداشتن گزارش هیات حقیقت‌یاب

اهدای پنج هزار بسته معیشتی به مددجویان سیل‌زده در سیستان و بلوچستان

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد از اهدای پنج هزار بسته معیشتی به مددجویان سیل‌زده در سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش ایرنا از کمیته امداد، حسین خدرویسی گفت: در سیل اخیر استان سیستان و بلوچستان علاوه بر اهدای حدود پنج هزار بسته معیشتی، به مددجویان سیل‌زده یک ماه مستمری فوق‌العاده اعطا شد. ادامه خبر از اینجا بخوانید.

از درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال تا وجاهت قانونی نداشتن گزارش هیات حقیقت‌یاب

تأمین‌اجتماعی در مسیر تحول و تغییر ریل از رویکرد آینده‌سوزی به آینده‌سازی

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با تأکید بر این‌که تأمین‌اجتماعی چالش و مشکلاتی دارد اما نگاه امیدوارانه یعنی این‌که توان آن را در خودمان ببینیم که می‌توانیم بر مشکلات غلبه پیدا کنیم، گفت: در مسیر تحول و تغییر ریل از رویکرد آینده‌سوزی به آینده‌سازی هستیم.

به گزارش ایرنا از سازمان تأمین‌اجتماعی، میرهاشم موسوی افزود: اگر با مدل مدیریت قبلی پیش می‌رفتیم الان به ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی قبلی، ۱۲۰ هزار میلیارد تومان دیگر هم اضافه شده بود، یعنی حداقل ماهانه بین ۸ تا ۱۰ هزار میلیارد تومان کسری نقدینگی و سر جمع بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی می‌داشتیم. ادامه خبر را اینجا بخوانید.

از درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال تا وجاهت قانونی نداشتن گزارش هیات حقیقت‌یاب

۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی میزبان اسکان موقت نوروزی فرهنگیان است

وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: ۴۲۴ مرکز آموزشی و رفاهی و تعداد ۶ هزار و ۷۰۴ مدرسه با ۶۱ هزار و ۴۵۱ کلاس در طرح اسکان موقت نوروزی فرهنگیان آماده خدمت رسانی به فرهنگیان است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، طبق برنامه‌ریزی به عمل آمده و ارتقای سطح کیفی خدمات در جهت حفظ و ارتقای شأن و جایگاه فرهنگیان با حداقل هزینه و حداکثر خدمات مراکز آموزشی – رفاهی؛ اردوگاه های فرهنگی تربیتی؛ پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و مدارس در طرح میزبانی اسکان موقت فرهنگیان در نوروز ۱۴۰۳ ساماندهی شده است، برهمین اساس تعداد سه هزار سوییت در ۳۰۰ اردوگاه فرهنگی تربیتی و تعداد ۵۰ پردیس دانشگاه فرهنگیان با ۲ هزار خوابگاه میزبان فرهنگیان و مسافران نوروزی است. ادامه خبر را اینجا بخوانید.

از درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال تا وجاهت قانونی نداشتن گزارش هیات حقیقت‌یاب

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha