۹۰ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد در آستانه سال نو را فراموش نکنیم

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان گفت: در ماه مبارک رمضان و در آستانه سال نو، چشم امید ۹۰ هزار خانوار نیازمند تحت پوشش این نهاد به کمک خیران و نیکوکاران است.

حمید باسره روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به اینکه ۱۳ درصد از جمعیت استان هرمزگان تحت پوشش کمیته امداد هستند، افزود: فقر در هرمزگان قابل لمس بوده و از صنایع و شرکت‌های بزرگ اقتصادی غرب استان خواستاریم که به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل کرده و برای رفع فقر و محرومیت زدایی ما را یاری کنند.

وی بیان کرد: شهرستان‌های شرق هرمزگان و به‌ویژه بشاگرد که ۷۰ درصد جمعیت آن تحت پوشش کمیته امداد است، بیشتر از سایر نقاط استان از فقر و محرومیت رنج می‌برند که می‌طلبد مسئولان، خیران و به‌ویژه صنایع بزرگ هرمزگان چاره‌اندیشی و همت بلندی داشته باشند تا بتوانیم این عدد را کاهش دهیم.

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان باتوجه به اینکه هرمزگان در ردیف هشت استان فقیر نخست کشور قرار دارد و این زیبنده پایتخت اقتصادی کشور نیست، اظهار کرد: در شهر بندرعباس ۴۰ درصد بافت فرسوده داریم که ۳۰ تا ۳۵ درصد از جمعیت کمیته امداد در این مناطق ساکن هستند که باید ازظرفیت های عظیم استان برای کاهش فقر استفاده شود.

باسره اضافه کرد: ۵۰ درصد از جمعیت ۹۰ هزار خانواری این نهاد نیز زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند که رسیدگی به این قشر از جامعه بیشتر احساس می‌شود.

وی همچنین با اشاره به برپایی جشن نیکوکاری در استان گفت: این جشن طبق هر ساله از ۱۴ تا ۲۱ اسفندماه به مدت یک هفته برگزار می‌شد که امسال سعی داریم باتوجه به تقارن با ماه رمضان و عید نوروز بتوانیم تا پایان این ماه مبارک ادامه دهیم.

باسره ابراز کرد: سال گذشته خیران ۷۶ میلیارد ریال در قالب جشن نیکوکاری به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد هرمزگان کمک کردند که امسال پیش‌بینی می‌شود ۳۰ درصد افزایش داشته باشیم. مدیرکل کمیته امداد هرمزگان، از همه خیران و نیکوکاران استان دعوت کرد: هدایای غیر نقدی خود را به مراکز و پایگاه‌های کمیته امداد استان تحویل دهند و هدایای ریالی خود را به شماره حساب ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۰۶۴۸ و یا از کد دستوری *۸۸۷۷* پرداخت کنند.

۲۳۰ هزار نفر از جمعیت بیش از ۲ میلیون نفری استان هرمزگان تحت پوشش کمیته امداد هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha