۲۸ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۵۲
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85421432
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سپاه خراسان شمالی در ساخت یکهزار و ۸۷۰ واحد مسکونی مشارکت کرد

بجنورد- ایرنا- مسوول بسیج سازندگی سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: سپاه این استان در ساخت و تعمیر یکهزار و ۸۷۰ واحد مسکونی محرومان در سال جاری مشارکت کرد.

سرهنگ مجتبی مداحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از مجموع این تعداد واحد مسکونی یکهزار و ۸۷۰ واحد در قالب تفاهم نامه هایی با سازمان های حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی استان ساخته و تحویل مددجویان داده شد.

وی افزود: همچنین ۵۰ واحد مسکونی نیز مربوط به نیازمندان غیر تحت پوشش سازمان های حمایتی است که توسط گروه های جهادی ساخته شده است.

مشارکت در ساخت ۲ مجتمع آبرسانی

مسوول بسیج سازندگی سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی با بیان اینکه در ساخت ۲ مجتمع‌ آبرسانی به روستا ها نیز مشارکت داریم تصریح کرد: قرارگاه امام حسن (ع) مجتمع زیدر و سرانی شهرستان شیروان، شیرین دره شهرستان بجنورد را با 48 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا دارد.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح ۶۷ روستا از مناطق محروم استان از آب آشامیدنی پایدار بهره مند خواهند شد.

مداحی در بخش دیگری از سخنانش به طرح های راهسازی گروه های جهادی نیز اشاره کرد و گفت: ۲ جاده روستای "دنج" و "پیربز" با مشارکت دستگاه مربوطه به صورت مشارکت اجرا شد که قیر مورد نیاز حدود ۵۰ درصد اعتبار پروژه را شامل می شود.

وی افزود: همچنین امسال ۲ هزار تن قیر برای آسفالت روستاهای، جاده های بین مزارع ، جاده مزار شهدای نقاط محروم استان توزیع شد.

مسوول بسیج سازندگی سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی، ساخت ۱۰ کیلومتر کانال انتقال آب کشاورزی را از دیگر فعالیت ها دانست و گفت: کشاورزان درخواست های خود را در این زمینه اعلام کنند که سیمان مورد نظر را تامین خواهیم کرد.

وی مشارکت در ساخت پنج مدرسه در سطح مناطق محروم استان و هفت مورد بهسازی و رنگ آمیزی را از دیگر فعالیت های گروه های جهادی در سال جاری عنوان کرد.

مداحی گفت: ۵۰۰ گروه جهادی به مناطق محروم روستایی، عشایری و حاشیه شهرهای این استان امسال اعزام شدند و به اقشار نیازمند خدمات رایگان ارایه دادند.

به گزارش ایرنا، بیش از ۲۳۰ هزار نفر از جمعیت یک میلیون نفری استان خراسان شمالی زیر پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

خراسان شمالی ۲ هزار گروه جهادی دارد که در بخش های مختلف در طول سال و به مناسبت های مختلف به مناطق محروم روستایی، عشایری و حاشیه ها برای خدمت رسانی اعزام می شوند.

خراسان شمالی ۳۵۰ هزار بسیجی دارد که در ۲۲ گروه اقشار مختلف ساماندهی شده اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha