تداوم پویش ملی مسیر سبز ایران پاک در شهرستان مرزی آستارا

آستارا - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست آستارا از آغاز پاکسازی سواحل، مراکز گردشگری و محورهای مواصلاتی این شهرستان از قره سو تا ونه بین حیران از زباله ها خبر داد.

محمد رضا سلامی ریک عصر روز یکشنبه در گفت گو با ایرنا با اعلام این خبر اظهارکرد: همزمان با سراسر کشور و در آستانه فرارسیدن عید نوروز، پویش ملی مسیر سبز - ایران پاک در شهرستان مرزی استارا با حضور متولیان امر پسماند اعم از شهرداری ها، دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی برای پاکسازی محورهای مواصلاتی، مناطق گردشگری و سواحل آغاز و تا ۱۵ فزوردین ماه ادامه دارد.

سلامی ریک در ادامه اظهار داشت اجرای این پویش راهکاری برای کاهش پخش و پراکنش انواع پسماندها در مناطق شهری و روستایی و مراکز گردشگری و تلاشی برای یادآوری و جلب همکاری همگانی برای حفاظت از محیط‌ زیست است.

سلامی ریک ضمن تاکید بر برخورد قاطع با متخلفان زیست محیطی، ادامه داد: پراکنش انواع پسماندها از جمله، پلاستیک، کاغذ، ضایعات و نخاله‌های ساختمانی علاوه بر آلودگی‌های بهداشتی و تخریب محیط زیست، سیمای طبیعی شهرستان را مخدوش می‌کند که برای جلوگیری از این آلودگی‌ها نیازمند همکاری و همراهی با عزمی راسخ از سوی آحاد جامعه هستیم.

افزایش ضریب حفاظتی پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان آستارا از محصور کردن و بازسازی حدود ۲ کیلومتر از فنس های تخریب شده پناهگاه حیات وحش لوندویل به منظور افزایش ضریب حفاظتی این منطقه خبر داد.

سلامی ریک افزود: در جهت افزایش ضریب حفاظت و جلوگیری از ورود متخلفین و احشام سرگردان و همچنین پیشگیری از وقوع آتش سوزی در سطح مناطق، بخش عمده ای از محدوده فنس کشی پناهگاه حیات وحش که در سنوات گذشته مورد تخریب کامل افراد سود جو قرار گرفته بود بازسازی و محصور گردید.

پناهگاه حیات وحش لوندویل یکی از مناطق چهارگانه سازمان محیط‌زیست محسوب می گردد که شامل زیستگاه های متنوع آبی و خشکی جنگلی بوده که مهمترین گونه های گیاهی آن نی، لویی، انار وحشی، توسکای قشلاقی، ازگیل، لرگ، لیلکی، تمشک و از حدود ۱۲۵ گونه جانوری شناسایی شده مهمترین آنها شامل روباه معمولی، گراز، سمور آبی، سیاه کاکل، پری شاه، قوی فریاد کش، انواع اردک، حواصیل، گیلانشاه خالدار و غیره می توان اشاره کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha