۲۷ اسفند ۱۴۰۲، ۲۰:۱۷
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85421221
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 مجوز اولین شعبه صرافی ملی در خراسان جنوبی اخذ شد

۲۷ اسفند ۱۴۰۲، ۲۰:۱۷
کد خبر: 85421221
 مجوز اولین شعبه صرافی ملی در خراسان جنوبی اخذ شد

بیرجند - ایرنا - دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی گفت: مجوز اولین شعبه صرافی ملی را برای استان اخذ کردیم و این صرافی ابتدای سال آینده در بیرجند راه اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمدعلی زرنگ روز یکشنبه در شورای هماهنگی دستگاه‌های اقتصادی خراسان جنوبی اظهار کرد: ساختمان و زیرساخت سرور آن آماده و خریداری شده و به زودی بعد از عید اولین شعبه صرافی ملی در خراسان جنوبی افتتاح خواهد شد.

وی افزود: بانک ملی رتبه اول سهم بازار استان را در سال جاری به خود اختصاص داده است.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی با اشاره به رشد هفت درصدی پرداخت وام ازدواج در کمتر از ۲۰ روز گذشته، بیان کرد: عملکرد بانک‌های استان در حوزه وام ازدواج به ۱۰۷ درصد و این عملکرد در حوزه فرزند آوری به ۹۳ درصد در آخر بهمن ماه رسیده است.

زرنگ بیان کرد: میزان منابع و مصارف بانک‌های استان در پرداخت تسهیلات از ۱۰۸ درصد به ۱۲۴ درصد در اواخر سال جاری رسیده است.

 مجوز اولین شعبه صرافی ملی در خراسان جنوبی اخذ شد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی هم گفت: رقم درآمدهای مصوب شده برای استان در سال ۱۴۰۱ کارشناسی نشده بود و ۲ هزار میلیارد ریال برای استان درآمد از محل مولدسازی در نظر گرفته شده بود که با توجه به ظرفیت‌های استان قابل تحقق نبود.

مرتضی ذاکریان افزود: پیرو پیگیری‌های انجام شده عدد درآمدی برای استان در سال ۱۴۰۲ منطقی شد به طوری که برای کل کشور رشد ۴۶ درصدی پیش‌بینی شد اما برای خراسان جنوبی این عدد ۲۳ درصد در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری تنها ۶.۵ درصد رشد درآمد را نسبت به سال گذشته داشته‌ایم، بیان کرد: تا بهمن ماه کل درآمد ۱۲ ماهه مصوب برای استان را وصول کردیم و در ۱۱ ماه ابتدای امسال هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال یعنی ۱۰.۱ درصد مازاد درآمد داشته‌ایم.

ذاکریان افزود: ۱۸ هزار و ۴۰۰ میلیون ریال میزان درآمد مصوب استان در سال جاری بود که تا پایان بهمن‌ماه ۱۸ هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال آن محقق شده‌است.

وی به تسهیلات بند "الف" تبصره ۱۸ در استان اشاره کرد و گفت: تاکنون خراسان جنوبی در تعداد طرح‌های مصوب برای پرداخت تسهیلات رتبه هفتم کشور و در پرداخت نیز رتبه نهم کشوری را به خود اختصاص داده است و نسبت پرداخت استان به تخصیص تاکنون ۴۳ درصد بوده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی به عملکرد دولت سیزدهم در حوزه سرمایه گذاری خارجی اشاره کرد و افزود: میزان سرمایه گذاری مصوب طی دولت سیزدهم در استان ۲۸.۳ درصد افزایش یافته است.

ذاکریان میزان سرمایه گذاری خارجی جذب شده در استان را ۱۰.۵ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: این میزان سرمایه به صورت نقدی و غیرنقدی در ۹ پروژه سرمایه گذاری شده است.

وی با بیان اینکه پروژه‌های دارای مجوز سرمایه گذاری از ۱۳ پروژه در ابتدای دولت سیزدهم به ۲۸ پروژه تاکنون رسیده است، گفت: در زمینه پروژه‌های دارای مجوز سرمایه گذاری خارجی رشد ۱۱۵ درصد داشته‌ایم.

ذاکریان عنوان کرد: هم اکنون ۱۶ پروژه سرمایه گذاری خارجی در استان فعال است که ۶ پروژه سرمایه گذاری در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسیده است.

وی ادامه داد: بسته پیشنهادی تشویق و جذب سرمایه گذاری خارجی ویژه اتباع کشور افغانستان ارائه شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی به عملکرد استان در حوزه مولدسازی اشاره کرد و گفت: ۱۰۹ ملک مازاد دولتی در استان شناسایی شده است که برای ۶۴ ملک مجوز فروش دریافت کرده‌ایم و تاکنون ۲۱ ملک به مبلغ ۴۱۷ میلیارد ریال به فروش رسیده است.

ذاکریان به فعالیت درگاه ملی مجوزها اشاره کرد و افزود: تاکنون مجموع درخواست‌های استان ۲۷ هزار و ۸۱۴ مورده بوده و استان خراسان جنوبی رتبه چهارم کشور در تبدیل پروانه‌های کاغذی را کسب کرده است.

وی افزود: تا پایان امسال تمامی مجوزهای کاغذی باطل می‌شود و لازم است فعالان اقتصادی و کسبه برای دریافت شناسه یکتا اقدام کنند.

 مجوز اولین شعبه صرافی ملی در خراسان جنوبی اخذ شد

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی هم گفت: در ۱۱ ماهه نخست امسال یک میلیون و ۱۵۶ هزار و ۵۲۹ تُن کالای تولیدی خراسان جنوبی به ارزش ۱۷۰ میلیون و ۸۲۸ هزار و ۶۴۱ دلار از گمرکات بیرجند، ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه مرزی ماهیرود به خارج از کشور صادر شده است.

محمد کوهگرد افزود: این حجم صادرات از نظر ارزش ۴۲ درصد و از نظر وزن ۵۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.
وی با بیان اینکه کالاهای تولیدی استان در این مدت به کشورهای عراق، ارمنستان، پاکستان، قزاقستان، ترکمنستان و افغانستان صادر شده است، افزود: سیمان، روغن سوخت تقطیری، صیفی جات، کاشی و سرامیک، مصنوعات پلاستیکی و نمک خوراکی از جمله کالاهای صادراتی از گمرک خراسان جنوبی است.

کوهگرد به مجموع کالاهای صادراتی خروجی از طریق گمرکات استان در ۱۱ ماه ابتدای امسال اشاره کرد و گفت: در این مدت ۲ میلیون و ۱۴۱ هزار و ۷۹۱ تُن کالا به ارزش ۶۰۷ میلیون و ۴۰۵ هزار و ۷۶۹ دلار کالاهای تولیدی دیگر استان‌های کشور از طریق گمرکات استان صادر شده است.

وی افزود: این صادرات به لحاظ ارزشی ۴۳ درصد و از لحاظ وزن ۵۲ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری ۱۵ هزار و ۵۶۱ کامیون به وزن ۵۴۰ هزار و ۴۳۵ تُن کالا و به ارزش ۹۶۹ میلیون و ۹۷۰ هزار و ۱۵۹ دلار از خراسان جنوبی به خارج از کشور ترانزیت شد، بیان کرد: این کالاها از مبدا کشورهای ترکیه، امارات متحده عربی، فدراسیون روسیه، اندونزی و ویتنام از طریق گمرک مرزی ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شد که از نظر تعداد ۲۴۷ درصد و از نظر ارزش ۳۳۸ درصد رشد دارد.

کوهگرد با بیان اینکه عمده کالاهای ترانزیتی در این مدت آرد، فوفل، لوازم یدکی مستعمل و سایر کالاها بوده است، بیان کرد: ترانزیت کالا از استان به خارج از کشور به لحاظ استفاده از خدمات داخل کشور و به کارگیری کارگران ایرانی در مرز برای استان درآمد زایی مطلوبی دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha