نزدیک به ۹ هزار میلیارد ریال از محل انتقال پرونده‌های مالیاتی خراسان جنوبی وصول شد

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون از محل پیگیری انتقال پرونده‌های مالیاتی هشت هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال در استان وصول شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد قناعت روز یکشنبه در شورای هماهنگی دستگاه‌های اقتصادی خراسان جنوبی اظهار کرد: در سال‌های گذشته مالیات واحدهای تولیدی و معدنی استان در استان‌های دیگر هزینه می‌شد که با پیگیری‌های صورت گرفته پرونده‌های مالیاتی منتقل و یا سهم مالیات استان وصول شد.

وی با بیان اینکه در سال جاری خراسان جنوبی ۱۷۰۰ میلیارد ریال مازاد درآمد داشته است، بیان کرد: گزارش ارایه شده در حوزه اقتصادی استان جای تقدیر و تشکر دارد و نشان دهنده کار تیمی است و از این پس هم باید با کار جهادی همه پای کار باشند.

استاندار خراسان جنوبی افزود: هر موفقیتی با کار تیمی حاصل می‌شود، اقدامات انجام شده در بخش اقتصادی استان هرچند موفقیت آمیز است اما کافی نیست و همچنان نیازمند کار و تلاش و جهادی است.

قناعت تصریح کرد: در سال جاری منطقه ویژه اقتصادی استان رتبه پنجم را در بین بیش از ۷۰ منطقه ویژه اقتصادی کشور را کسب کرده که کاری مهم و ارزشمند است.

وی با تاکید بر برگزاری منظم جلسات شورای هماهنگی دستگاه‌های اقتصادی خراسان جنوبی، بیان کرد: همه باید برای رفع مشکلات به صورت مستمر از تهران پیگیر باشیم.

قناعت با اشاره به روند بسیار خوب رشد اقتصادی در دولت سیزدهم که با این روند تمام بدهی دولت قبل در سال آینده به صورت کامل پرداخت خواهد شد، گفت: با این روند رشد اقتصاد هم تورم را می‌توان مهار کرد، هرچند در حال حاضر هم جلوی رشد آن گرفته شده‌است.

وی بیان کرد: در دولت سیزدهم هیچ پول بی‌پشتوانه‌ای چاپ نشده، امیدواریم با این روند در یکی و ۲ سال آینده شاهد رشد اقتصادی خوب و کلانی در سطح کشور باشیم.

نزدیک به ۹ هزار میلیارد ریال از محل انتقال پرونده‌های مالیاتی خراسان جنوبی وصول شد

بخشودگی ۲۵۶ میلیارد ریال جرایم مالیاتی خراسان جنوبی

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی هم گفت: از ابتدای ۱۴۰۰ تاکنون ۷۹۲۰ میلیون ریال از محل پیگیری انتقال پرونده‌های مالیاتی از سایر استان‌ها وصول شده است.
علی کریمدادی افزود: همچنین در ۱۱ ماه ابتدای امسال هم از این محل ۴۳۴۹ میلیارد ریال برای استان وصول شده است.
وی با بیان اینکه در ۱۱ ماه سال جاری میزان استراد مالیات به مودیان ۶۱۵ میلیارد ریال بوده است، بیان کرد: در این مدت میزان بخشودگی مالیاتی به مودیان هم ۲۵۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال بوده است.

کریمدادی با بیان اینکه در ۱۱ ماه سال جاری از محل مالیات و عوارض وصول شده، مبلغ ۲۴۴۰ میلیارد ریال به حساب شهرداری‌های استان واریز شده است، افزود: در این مدت مبلغ هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال از محل درآمدهای مالیاتی استان به حساب دهیاری‌ها واریز شده است.

وی با اشاره به اینکه روستاهای فاقد دهیاری نیز از درآمدهای حاصل از اخذ مالیات بهره‌مند می‌شوند، گفت: ۱۴۴ میلیارد ریال به حساب روستاهای فاقد دهیاری و مبلغ ۴۳۴ میلیارد ریال به حساب مناطق عشایری استان واریز شد.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی اظهار کرد: مجموع واریزی‌ به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، مناطق فاقد دهیاری و عشایری از محل درآمدهای مالیاتی استان طی ۱۱ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۹ درصد رشد داشته است.

وی افزود: همچنین در این مدت مبلغ ۱۵۴ میلیارد ریال برای توسعه ورزش مدارس، ورزش همگانی، ورزش روستایی و عشایری، ورزش بانوان و زیرساخت‌های ورزش به‌ ویژه در حوزه جانبازان و معلولان به حساب دستگاه‌های مربوطه واریز شده است.

کریمدادی عنوان کرد: در سال جاری بالغ بر هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال به عنوان مالیات سلامت به حساب بهداشت و درمان واریز شده است.

رشد هشت برابری فروش اموال تملیکی استان

مدیرکل جمع آوری و فروش اموال تملیکی خراسان جنوبی هم گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۹۸ میلیارد ریال فروش اموال منقول و غیرمنقول در استان داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد هشت برابری دارد.
سید مصطفی هاشمی افزود: تمام اموال ضبطی و قاچاق موجود در انبارهای استان را به فروش رساندیم.
وی خواستار تامین انبار برای نگهداری اموال کشف شده در استان شد و گفت: انبار این سازمان در چند سال گذشته دچار حریق شده که در این خصوص نیازمند تامین اعتبار برای بازسازی آن هستیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha